Vágólapra másolva!
Átláthatóbb, de szigorúbb rendszerben osztják majd a kvótán felüli erőforrás-alkatrészcserék miatti büntetéseket a jövő évtől az F1-ben. 

Még nagyobb bajba kerülhetnek azok a versenyzők, akiknek autóiban jövőre több erőforrás-alkatrészt kell egyszerre kicserélni, miután az FIA bejelentette, átláthatóbbá teszik a motorok miatti rajtbüntetések kiosztását, de ezzel együtt szigorúbb is lesz az elbánás. Ez komoly fejfájást okoz majd a gyártóknak, mert jövőre az eddigi négy helyett már csak három erőforrást lehet majd büntetlenül használni.

A rajtbüntetések kérdése 2014 óta állandó probléma az F1-ben, miután a gyártók általában még mindig nem tudnak olyan erőforrásokat építeni, amik az előre meghatározott futásteljesítményt és a tervezett cserék közti periódust kibírják, így a megbízhatatlan motorokkal versenyző pilóták folyamatosan rajtbüntetéseket kapnak.

A Kínai Nagydíj helyet cserélt a Bahreini Nagydíjjal Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Eddig elsősorban a Honda és a Renault küszködött ezzel, de a Ferrari és a Mercedes is került már bajba. A korábbi szabály szerint az első, terven felüli alkatrészcsere (például az ötödik turbófeltöltő) 10 helyes hátrasorolást okozott a rajtrácson, a további alkatrészek pedig plusz 5 helyet. Így, ha először egyszerre két terven felüli csere történt, az 15 rajthelyes büntetést ért.

Jövőre viszont ezért automatikusan a mezőny végére sorolják a bajba jutott pilótát,

mert az FIA szerint úgy egyszerűsítik a rendszert, hogy aki legalább 15 rajthelyes büntetést kap, automatikusan a mezőny végére kerül. Ha egyszerre több pilóta jár így, akkor a szabálysértés hivatalos bejelentésének sorrendjében rangsorolják őket a mezőny végén. Ez várhatóan lavinát indít majd el, mert három motorral nehéz lesz teljesíteni a 21 futamos szezont.

A motorhibák folyamatosan zűrzavart okoznak az F1-ben Forrás: AFP/Ahmad Yusni

Az FIA a bahreini és a kínai forduló megcserélésével jóváhagyta a holtversenyben rekordhosszúságú szezon versenynaptárát, amiben a sport történetében először tripla hétvége is lesz: A Francia-, az Osztrák- és a Brit Nagydíjat egymás utáni hétvégéken rendezik meg. Ez a 2018. július 29-én zajló Magyar Nagydíjat nem érinti, ismét ez lesz a nyári szünet előtti utolsó F1-es futam.

A jóváhagyott 2018-as versenynaptár

#DátumVerseny
1. 2018. március 25.Ausztrál Nagydíj
2.2018. április 8.Bahreini Nagydíj
3.2018. április 15.Kínai Nagydíj
4.2018. április 29.Azerbajdzsáni Nagydíj
5.2018. május 13.Spanyol Nagydíj
6.2018. május 27.Monacói Nagydíj
7.2018. június 10.Kanadai Nagydíj
8.2018. június 24.Francia Nagydíj
9.2018. július 1.Osztrák Nagydíj
10.2018. július 8.Brit Nagydíj
11.2018. július 22.Német Nagydíj
12.2018. július 29.Magyar Nagydíj
13.2018. augusztus 26.Belga Nagydíj
14.2018. szeptember 2.Olasz Nagydíj
15.2018. szeptember 16.Szingapúri Nagydíj
16.2018. szeptember 30.Orosz Nagydíj
17.2018. október 7.Japán Nagydíj
18.2018. október 21.USA Nagydíj
19.2018. október 28.Mexikói Nagydíj
20.2018. november 11.Brazil Nagydíj
21.2018. november 25.Abu-dzabi Nagydíj

Az FIA további szabálymódosításokat is bejelentett, de sok esetben még zajlik a változtatások megfogalmazása, ezért csupán egy listát közöltek azokról a területekről, ahol módosítás vagy értelmezés várható. Ezek az alábbiak:

  • A Safety Car mögötti rajtolást vagy újraindítást érintő eljárások szabályozása
  • A versenyhétvégék időtervének megváltoztatása a rugalmasság javítása érdekében
  • Korábbi autókat is csak FIA Grade 1-es vagy 1T licenccel rendelkező pályákon lehessen tesztelni
  • Korábbi autókkal megtartott bemutató rendezvényeket se használhassanak fel tesztelésre, az ilyen bemutatók ne lehessenek 50 km-es futásteljesítménynél hosszabbak, és csak a kijelölt gyártó által kifejezetten erre a célra készített gumikat lehessen használni
  • Változtatások annak érdekében, hogy az olaj ne legyen üzemanyagként használható
  • Az olaj részletes specifikációjának bevezetése
  • Minimális súly és térfogat meghatározása az akkumulátorok számára
  • A kamerák és tükrök helyzetének változása a glória bevezetése miatt

A Brazil Nagydíj környezetében történt fegyveres támadások kapcsán az FIA beszámolót kért az F1 jogtulajdonosától, és közreadták, hogy a jogtulajdonos egy független biztonsági szakértő bevonását, a pályán lévő rendőrségi központ felállítását és bővebb kommunikációt javasolt a verseny rendezőjének, az FIA pedig „erősen ösztönözte” a promótert, hogy a fentieket tegye meg.

A Motorsport Világtanács azt is megerősítette, hogy 2019-től, először az F1-ben megkezdik egy új sisakszabvány bevezetését,

ami magasabb szintű védelmet nyújt a ballisztika és az energia-elnyelés terén, szigorúbban fogják tesztelni, és nagyobb felületen nyújt majd védelmet a versenyzőknek. Megerősítették, hogy elkészültek a biometrikus biztonsági sztenderdek kidolgozásával.