Akár Newey is tervezhette volna Schumacher Ferrarijait

Forma-1, Adrian Newey, Mika Häkkinen, McLaren-Mercedes
Finnish McLaren-Mercedes driver Mika Hakkinen (R) stands with his technical director Adrian Newey on the pitwall as German Ferrari driver Michael Schumacher appears on the screen (L), 11 September in the pits of the Monza racetrack, during the first free practice session, two days before the Italian formula one Grand Prix. Hakkinen curently leads Schumacher by three points in the championship. (ELECTRONIC IMAGE) / AFP PHOTO / UTA TOCHTERMANN
Vágólapra másolva!
Adrian Newey korábban is elárulta, hogy a Ferrari többször is megkörnyékezte, de kiderült, akár Michael Schumacher sikerszériáját is átírhatta volna, ha elfogadja a Scuderia ajánlatát.

Minden idők egyik legsikeresebb F1-es tervezője, Adrian Newey szolgálataiért mindig is sorban álltak az F1-es csapatok. Newey 1984 és 1987 között az IndyCarban és a szintén amerikai, mára megszűnt CART bajnokságban dolgozott, 1988-tól a March és a Leyton House tervezője volt az F1-ben, majd 1991 és 1996 között a Williams, 1997 és 2005 között a McLaren tagja volt, azóta a Red Bullt erősíti.

A Williamsnél összesen öt, a McLarennél egy, a Red Bullnál egyelőre négy konstruktőri világbajnok autó fűződik a nevéhez, ezért nem meglepő, hogy az évek során többször is összefüggésbe hozták a mezőny leghíresebb istállójával, a Ferrarival. Newey több ajánlatot is kapott tőlük, de eddig soha sem jött össze az együttműködés.

Newey (balra) kezdésként két év alatt három világbajnoki címet nyert a McLarennél a Ferrari ellen Forrás: AFP/Uta Tochtermann

„Háromszor is közel kerültünk ehhez – ismerte el a Sky Sportsnak. – Először az IndyCar pályafutásom során, amikor a Ferrari úgy döntött, épít egy IndyCart és felajánlották, hogy legyek a projekt főtervezője, de úgy éreztem, hogy az nem a megfelelő pillanat volt, ezért elutasítottam” – idézte fel. A Ferrari végül megépítette az autót, de versenyen nem vetették be.

Az 1990-es években Newey autói általában Michael Schumacherrel küzdöttek, de a Ferrarinál adott volt a lehetőség, hogy egyesítsék erőiket.

„Aztán, ennél sokkal komolyabb volt, amikor 1996-ban Jean Todt felajánlotta, hogy csatlakozzak technikai igazgatóként. Akkoriban maradhattam volna a Williamsnél vagy csatlakozhattam volna a McLarenhez vagy a Ferrarihoz. Sokáig és mélyen elgondolkodtam ezen, de akkoriban fiatal volt még a családom és úgy döntöttem, hogy az Egyesült Királyságban akarok maradni.”

Schumacher és Ross Brawn együttműködése legendássá vált, pedig a Ferrari Newey iránt is érdeklődött Forrás: AFP

Az nem derült ki, hogy Newey hol szerepelt a Ferrari listáján, de végül Ross Brawn lett a technikai igazgató, aki Schumacherhez és az akkori főtervezőhöz, Rory Byrne-höz hasonlóan a Benettontól érkezett. 1997-ben, 1998-ban és 1999-ben kikaptak a Newey által tervezett Williamstől és McLarenektől, 2000 és 2004 között azonban a Ferrari zsinórban nyerte a világbajnokságokat.

Vettellel ugyanezt csinálták volna

A Ferrari később sem mondott le Newey-ról. 2014-ben megpróbálták a Schumacher idején már bevált receptet követni és Sebastian Vettel mellett Newey-nak is ajánlatot tettek. Nemrég megjelent könyvében a brit tervező azt írta, a Ferrari „röhejesen sok” pénzt kínált neki, és őt is vonzotta a lehetőség, mert úgy tűnt, hogy a Renault nem fordít eleget a Red Bull motorjainak fejlesztésére.

– mondta Newey. – Viszont azt sem akartam, hogy a motorrészleg megkösse a kezemet. Nehéz döntés volt. A Ferrari hihetetlen, nagyon vonzó ajánlattal állt elő és álmatlan éjszakákat okozott, mert nem tudtam, hogy merre menjek. Végül is, rossz érzés lett volna kisétálni a Red Bulltól” – foglalta össze.