Társoldalunk:

Akár Newey is tervezhette volna Schumacher Ferrarijait

2018.01.08. 14:07

Adrian Newey korábban is elárulta, hogy a Ferrari többször is megkörnyékezte, de kiderült, akár Michael Schumacher sikerszériáját is átírhatta volna, ha elfogadja a Scuderia ajánlatát.

Minden idők egyik legsikeresebb F1-es tervezője, Adrian Newey szolgálataiért mindig is sorban álltak az F1-es csapatok. Newey 1984 és 1987 között az IndyCarban és a szintén amerikai, mára megszűnt CART bajnokságban dolgozott, 1988-tól a March és a Leyton House tervezője volt az F1-ben, majd 1991 és 1996 között a Williams, 1997 és 2005 között a McLaren tagja volt, azóta a Red Bullt erősíti. 

A Williamsnél összesen öt, a McLarennél egy, a Red Bullnál egyelőre négy konstruktőri világbajnok autó fűződik a nevéhez, ezért nem meglepő, hogy az évek során többször is összefüggésbe hozták a mezőny leghíresebb istállójával, a Ferrarival. Newey több ajánlatot is kapott tőlük, de eddig soha sem jött össze az együttműködés.

Newey (balra) kezdésként két év alatt három világbajnoki címet nyert a McLarennél a Ferrari ellenForrás: AFP/Uta Tochtermann

„Háromszor is közel kerültünk ehhez – ismerte el a Sky Sportsnak. – Először az IndyCar pályafutásom során, amikor a Ferrari úgy döntött, épít egy IndyCart és felajánlották, hogy legyek a projekt főtervezője, de úgy éreztem, hogy az nem a megfelelő pillanat volt, ezért elutasítottam” – idézte fel. A Ferrari végül megépítette az autót, de versenyen nem vetették be.

Az 1990-es években Newey autói általában Michael Schumacherrel küzdöttek, de a Ferrarinál adott volt a lehetőség, hogy egyesítsék erőiket.  

„Aztán, ennél sokkal komolyabb volt, amikor 1996-ban Jean Todt felajánlotta, hogy csatlakozzak technikai igazgatóként. Akkoriban maradhattam volna a Williamsnél vagy csatlakozhattam volna a McLarenhez vagy a Ferrarihoz. Sokáig és mélyen elgondolkodtam ezen, de akkoriban fiatal volt még a családom és úgy döntöttem, hogy az Egyesült Királyságban akarok maradni.”

Schumacher és Ross Brawn együttműködése legendássá vált, pedig a Ferrari Newey iránt is érdeklődöttForrás: AFP

Az nem derült ki, hogy Newey hol szerepelt a Ferrari listáján, de végül Ross Brawn lett a technikai igazgató, aki Schumacherhez és az akkori főtervezőhöz, Rory Byrne-höz hasonlóan a Benettontól érkezett. 1997-ben, 1998-ban és 1999-ben kikaptak a Newey által tervezett Williamstől és McLarenektől, 2000 és 2004 között azonban a Ferrari zsinórban nyerte a világbajnokságokat.

Vettellel ugyanezt csinálták volna

A Ferrari később sem mondott le Newey-ról. 2014-ben megpróbálták a Schumacher idején már bevált receptet követni és Sebastian Vettel mellett Newey-nak is ajánlatot tettek. Nemrég megjelent könyvében a brit tervező azt írta, a Ferrari „röhejesen sok” pénzt kínált neki, és őt is vonzotta a lehetőség, mert úgy tűnt, hogy a Renault nem fordít eleget a Red Bull motorjainak fejlesztésére.

Nem akartam kisétálni a Red Bulltól, mert az otthonomnak érzem és mélyen benne voltam abban, ahogy Christian [Horner] a Jaguar romjaitól eljuttatta oda a csapatot, ahol most tart  

– mondta Newey. – Viszont azt sem akartam, hogy a motorrészleg megkösse a kezemet. Nehéz döntés volt. A Ferrari hihetetlen, nagyon vonzó ajánlattal állt elő és álmatlan éjszakákat okozott, mert nem tudtam, hogy merre menjek. Végül is, rossz érzés lett volna kisétálni a Red Bulltól” – foglalta össze. 

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK