Társoldalunk:

Egy fedél alatt vonná össze erőit a Force India

2018.01.09. 14:30

Két, de legfeljebb három éven belül egy fedél alá hozná a gyártást és a szélcsatornai teszteket végző alkalmazottait a Force India. Céljuk a konstruktőri 4. hely - és az ezért járó pénz - megtartása.

Tavaly folytatta remek szereplését a Force India: a Sergio Pérezzel és Esteban Oconnal kiálló istálló egymás után a második évben verte meg a Williamst, ezzel megőrizte 4. helyét a konstruktőr-vébén. A nevében indiai, valójában túlnyomórészt brit csapat a szezon kezdete előtt komoly tőkeinjekciót kapott új szponzorától, egy osztrák víztechnikai vállalattól, ennek köszönhetően a fejlesztések mindig terv szerint elkészültek és felkerülhettek az autókra a nagydíjakon.

Pedig a Force India nincs könnyű helyzetben:

rajtuk kívül csak a Toro Rossónak kell összehangolni a két különböző helyszínen – a gyárban és a szélcsatornában – dolgozó alkalmazottak munkáját.

Pérez és Ocon kerék-kerék elleni csatái gyakran hozták a frászt a csapatvezetésre, de a Force India végül megszerezte a konstruktőr-bajnoki 4. helyetForrás: DPPI/Florent Gooden

Az istálló székhelye közvetlenül a silverstone-i versenypálya mellett található, az aerodinamikai fejlesztésekhez viszont a Toyota Köln melletti, marsdorfi szélcsatornáját bérlik.

Sokat segítene, ha egy fedél alatt dolgozhatnánk, és nem lennének 75-25 százalékban megosztva az erőforrásaink.

De két, legfeljebb három éven belül remélhetőleg sikerül egyesíteni az erőinket" – nyilatkozta a csapat operatív vezetője, Otmar Szafnauer a Motorsport.com-nak.

A Force India jelenleg arra fókuszál, hogy Silverstone-ban és Marsdorfban is továbbfejlessze üzemeit. „A gyártókapacitás bővítése előnyünkre válik, ahogy a szélcsatorna és a CFD-kutatások hatékonyságának fokozása is" – fejtette ki Szafnauer.

Otmar Szafnauer (jobbra) tanácsaira a csapatfőnök, Vijay Mallya is hallgat. A lengyel-amerikai szakember a gyártó- és szélcsatornai kapacitás egy fedél alá hozását szorgalmazzaForrás: Force India F1/James Moy

"Komoly feladatok állnak előttünk, ezek egy részének a megvalósítása éppen most zajlik, másoké a rövid-, megint másoké a középtávú terveink között szerepel.

Éppen azon dolgozunk velük [a Toyotával], hogy hatékonyabbá tegyük a szélcsatornát, és néhány változtatás máris meghozta a kívánt hatást."

Az F1 bevételeinek csapatonkénti megosztása (2017)

Szafnauer felhívta a figyelmet arra is, hogy a konstruktőri 4. hely létfontosságú volt a tervezett fejlesztések elvégzéséhez. A Liberty Media közös kasszájából ugyanis így becslések szerint 7-10 millió euróval többet kapnak majd, mint az 5. helyen végzett Williams.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK