Hogy kerülhet Hamilton garázsába Senna egykori McLarenje?

Forma-1, Ayrton Senna, McLaren-Ford, Monacói Nagydíj 1993
Brazilian driver Ayrton Senna steers his McLaren Ford around a curve, on May 23, 1993, during the Monaco Formula One Grand Prix. Senna won for the fifth consecutive time in Monaco, beating British driver Hill (Williams-Renault) and French driver Jean Alesi (Ferrari), to set a record of six wins overall to break the record of Graham Hill, Damon’s father. AFP PHOTO / AFP PHOTO / -
Vágólapra másolva!
A McLaren általában féltve őrzi az F1-es autóit, de pár szerencsés megszerezhette a kollekció néhány darabját. A Bonhams szakértője elárulta a monacói győztes Senna-McLaren történetét.

Aukcióra bocsátják azt az 1993-as McLaren-Fordot, amivel Ayrton Senna pályafutása során utoljára megnyerte a Monacói Nagydíjat és az utcai verseny rekordere lett a futamgyőzelmek tekintetében. Ez már önmagában szenzáció, hiszen az F1 egyik, ha nem a legnagyobb legendájának sikeres autójáról van szó, de rátesz egy lapáttal a különlegességre, hogy egy McLarenről van szó.

A wokingi istálló a korábbi elnök-vezérigazgató, Ron Dennis irányítása alatt a csapat történetének szinte minden autóját igyekezett a vállalatnál tartani. A többieknél – még a Ferrarinál is – jellemző, hogy egy idő után eladják a korábbi autóikat, a McLaren viszont igyekszik mindent megtartani, bár kivételek azért akadnak.

Kuriózum, hogy egy F1-es McLarent egyáltalán meg lehet venni, főleg ezt Forrás: AFP/-

Mika Häkkinen egyik 2001-es McLaren-Mercedesét pont a csapat mostani ügyvezetője, Zak Brown tudhatja magáénak, de a Bonhams aukciósház motorsportokért felelős szakértője az Auto Classics-nak elárulta, Senna 1993-as McLaren MP4/8A-ját is Dennis és tulajdonostársa, Mansour Ojjeh adta át „az egyik támogatójuknak.”

– mondta Doug Nye. Hozzátette, általában az a megszokott, hogy a tulajdonosok a világtól elzártan tartják az ilyen ritkaságokat, de az aukciósháznál is remélik, hogy a különleges autó a tulajdonosváltás után is látható lesz a nagyközönség számára. Azt viszont egyáltalán nem szeretnék, ha újra versenyen is indítanák.

A McLaren raktára felbecsülhetetlen értékeket rejt

„Nagyon nyugtalanok lennénk, ha bárki is versenyezni akarna egy ilyen járművel akár csak egy veteránbajnokságban is. Vannak olyan modellek, amelyeknek a történelmi jelentősége akkora, hogy azokat már nem lehet felülmúlni. Ez is egy közülük és borzasztó lenne látni, ha összetörnék – szögezte le. –

Nye elmondta, hogy a McLaren annak idején mellékelte az autóhoz az üzemeltetéshez szükséges eredeti laptopokat és szoftvereket, ezek segítségével indították be a V8-as Ford HB erőforrást. Ezt a Ferrari is így csinálja az F1 Clienti programban és a Ross Brawn tulajdonában lévő Brawn BGP001-est is pont így keltették életre a goodwoodi fellépése előtt.

A post shared by Viktor Adorjan (@misuracing) on

Komoly McLaren gyűjtemény van a Donington Grand Prix Collectionben is

„Az öreg autókat az öli meg, hogy évről évre csak egyhelyben állnak – mondta Nye. – Szerencsére ezt az autót évente legalább 1-2 alkalommal beindították és lényegében makulátlan állapotban van. Az 1993-as szinthez képest egyszerű autó volt, de így is nagyon fejlett technológia, aktív felfüggesztéssel és kipörgésgátlóval. Ez ráadásul Ayrton kormánya, Ayrton ülése, abszolút az ő autója.”

Nye hozzátette, hogy a McLaren is segíti az értékesítést, az MP4/8A tervezője, Neil Oatley személyesen fogadta őt a csapatnál és átnézték az autó teljes versenytörténetét.

A Telegraph meg nem erősített értesülései szerint az autó iránt legalább hárman érdeklődnek, köztük lehet a McLaren korábbi társtulajdonosa, Ron Dennis és a Senna-rajongóként ismert Lewis Hamilton is. A lap úgy tudja, hogy az egyik rejtélyes érdeklődő hallani akarta a motor járását. Az aukcióra 2018. május 11-én kerül sor, elképzelhető, hogy Senna autója még Michael Schumacher Ferrari F2001-esénél is drágább lesz, amit 7,5 millió dollárért adtak el. A Telegraph szerint Senna autójáért az egyik vevőjelölt egyelőre 4,5 millió fontot, vagyis körülbelül 6,24 millió dollárt adna.