Társoldalunk:

Nem a gyártók, hanem az F1 érdekeit kellene néznie a Libertynek

2018.02.09. 11:21

Nem egyes csapatok – a Ferrari és a Mercedes –, hanem a Formula-1 jövőjét kellene szem előtt tartania a Libertynek az új szabályok elfogadásakor, véli Zak Brown. A McLaren igazgatója szerint a sportág azt is túlélné, ha egy-két renitens gyártót vagy csapatot elveszítene.

Szélesebb látókörű gondolkodással a sportág egészének jövőjét kellene szem előtt tartania a Liberty Mediának, nem egyes gyártók vagy csapatok érdekeit – véli Zak Brown. A McLaren igazgatója szerint

el kell engedni a szabályváltozások miatt zúgolódó csapatokat, ha távozni akarnának az F1-ből,

úgyis találnának új jelentkezőt a helyükre.

Brown mindezzel arra utalt, hogy az F1 két legnagyobb csapata, a Mercedes és a Ferrari rendszeresen kritizálja az új szabályokat, illetve a saját szájízük szerint akarják átalakítani a javaslatokat.

A Libertynek arra kellene koncentrálnia, ami a legjobb a sportágnak és a legjobb a rajongóknak. Ha ez azzal jár, hogy egyes elégedetlen csapatok ki akarnak lépni, hát legyen"

– fejtette ki Zak Brown az Autosportnak.

Ha a Mercedesnek, a Ferrarinak nem tetszenek az új F1-es szabályok, engedni kell őket kilépni - véli a McLaren igazgatójaForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla

"[A Libertynek] fel kell készülnie arra, hogy nem járhatnak mindig, mindenkinek a kedvében. Szerintem

inkább veszítsünk el egy [gyártót], pótoljuk egy másikkal és úgy legyen meg a tíz csapat, mint hogy végül csak egy vagy két istálló maradjon a bajnokságban"

– tette hozzá a McLaren vezetője.

Amikor a brit szaklap újságírója azt a kérdést feszegette, hogy vajon megengedheti-e magának az F1 a Ferrari vagy a Mercedes elvesztését, Brown határozottan válaszolt. „Ezt nagyon nem tartom valószínűnek, de megtörténhet. Éppen ezért

a sportágnak olyan szabálycsomagra van szüksége, ami lehetővé teszi, hogy akiket érdekel, azok beléphessenek.

"Abban a váratlan – és remélhetőleg be nem következő – helyzetben, ha tényleg kilépnének, [a Formula–1-nek] tovább kell mennie. A Ferrari különleges, mert ők a Ferrari, de korábban már elveszítettük a BMW-t, a Toyotát és a Hondát is" – fogalmazott Zak Brown.

Az F1 már túlélte néhány komoly gyártó, így a Toyota (a képen), a Honda vagy a BMW kilépésétForrás: AFP/Kisbenedek Attila

„A gyártók azelőtt is jöttek-mentek, de a sportág mindig túlélte. Éppen ezért

olyan előremutató szabályokat kell hozni, amelyek az F1 érdekeit nézik, nem azt, hogy éppen mi az egyes gyártók érdeke."A McLaren a Hondával lehúzott három kínkeserves szezon után Renault-motorokra váltott, így Zak Brown a saját bőrén tapasztalta, mennyire függ egy csapat sikere a motorgyártó partner munkájának a minőségétől. Korábban (még a Honda miatti szenvedés időszakában) az is felvetődött, hogy a McLaren saját motort fejleszt egy független partner bevonásával.

Zak Brown (középen) kollégáival, Chris Hornerrel (Red Bull) és Toto Wolffal (Mercedes). A McLaren-vezér szerint a Libertynek nem a csapatok, hanem a sportág érdekeit kellene néznieForrás: Picture-Alliance/AFP/Hoch Zwei

A Fernando Alonsóval és Stoffel Vandoorne-nal kiálló wokingi istálló február 23-án mutatja be idei F1-es versenyautóját.