Hamarabb jön a Renault-nál és a McLarennél az új Red Bull

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Abu-dzabi Nagydíj
ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - NOVEMBER 24: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB13 TAG Heuer on track during practice for the Abu Dhabi Formula One Grand Prix at Yas Marina Circuit on November 24, 2017 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20171124-01485 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A wokingi és az enstone-i istálló számára is a Red Bull-Renault együttműködés sikerei jelentik a mércét még akkor is, ha a két fél nem mindig volt kibékülve egymással.

Izgalmas csata bontakozhat ki az F1-ben, valószínűleg a Mercedes és a Ferrari mögött, mivel három versenyképes istálló is papíron egyforma Renault motort használ majd. Az élcsapatok mögött számon tartott Red Bull mellett a gyári Renault és a McLaren is a franciák erőforrását építi be az autóikba, elérendő célként pedig legalább a Red Bull versenyképességét jelölték meg.

„Tisztában vagyunk azzal, hogy számottevő a lemaradásunk a Red Bull mögött a karosszéria terén, beleértve az aerodinamikát és a mechanikai alapokat is – ismerte el Cyril Abiteboul, a Renault Sport Racing ügyvezetője az Autosportnak. – Nagyon jól ismerjük a Red Bullt és szenzációs mércét támasztanak nekünk. Övék most az egyik, ha nem a legjobb karosszéria.”

A 2007-es szezon kezdete óta a Red Bull 54 futamot nyert meg a Renault-val, az enstone-i csapat (Lotus és Renault) mindössze 4-et, igaz, 2005-ben és 2006-ban világbajnokok lettek Forrás: 2017 Getty Images/Mark Thompson

Abiteboul szerint a McLaren egyelőre ismeretlen tényező a számukra a motorszállító lecserélése miatt, de őket is „érdekes mércének” tartja. „A kapacitásainkat figyelembe véve képesnek kellene lennünk arra, hogy tartsuk velük a lépést, de el kell ismerni, hogy nagyon stabil szervezetet alkotnak, nagyon jól strukturáltak és erős [anyagi] hátterük van – mondta Abiteboul, a Red Bull megelőzésével kapcsolatban pedig hozzátette: „Szerintem 2019 előtt nem lehetünk olyan helyzetben, hogy teljesen felnőjünk melléjük."

A McLarennél elárulták, hogy Fernando Alonso vezetheti majd először a Renault motorral szerelt MCL33-at a barcelonai teszten, február 26-án.

Eric Boullier, a csapat versenyigazgatója szerint a wokingi istállónál idén „alá kell ígérni és túl kell teljesíteni”, ezt „kulcsfontosságúnak” tartja.

Már 2018-ban is csata lehet a McLaren és a gyári Renault között, de a Red Bullt egyelőre aligha érik utol Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

Noha a Red Bull manapság időről időre összecsap valamin a Renault-val, a csapat korábbi aerodinamikai vezetője, Peter Prodromou rámutatott, az ő idejében remek volt az együttműködés a két fél között, bár arra nem tért ki, hogy akkor éppen nem volt a franciáknak gyári csapata. Most már van, de így is azt reméli, hogy a McLaren és a Renault között is kialakulhat egy szoros kötelék.

„Ellentétben azzal, ami a médiában [most] megjelenik, nagyon gyümölcsöző volt a kapcsolat, amikor én a Red Bullnál voltam – mondta a már a McLarennél dolgozó szakember, aki a híres, befújt diffúzort emelte ki példaként. – Most más a helyzet, mert ügyfelek vagyunk, de nem látom okát annak, hogy ne tudnánk szoros kapcsolatot építeni és befolyásolni néhány fejlesztést.”

A Red Bull a bemutató terén is diktálja a tempót

A Red Bull hétfőn a Twitteren bejelentette, hogy 2018. február 19-én mutatják be az RB14-es modellt, további részleteket azonban nem fűztek az animációhoz. Érdekesség, hogy ezzel megelőzik a gyári Renault istálló autójának február 20-án esedékes leleplezését és a február 23-án bemutatkozó McLarent is.

A Red Bull az elmúlt évek során általában az utolsó pillanatra hagyta a bemutatót,

mert a tervezők rendelkezésére álló időt a lehető legtovább megpróbálták nyújtani, ez viszont oda vezetett, hogy a teszteken még alaposan megváltozott az autójuk az idénynyitó versenyig. A tél során többször is elmondták, hogy ezt a szokást ezúttal elhagyják, hogy a tesztelésen értékesebb munkát végezhessenek.