Még hónapokat kell várnia a Ferrarinak a vadonatúj motorra

Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari
Ferrari's German driver Sebastian Vettel competes to place third in the Italian Formula One Grand Prix at the Autodromo Nazionale circuit in Monza on September 3, 2017. / AFP PHOTO / ANDREJ ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
A tavaly bevetett motor továbbfejlesztett változatával kezdik meg a szezont, amíg nem készülnek el az újjal. Abban az átdolgozott hengerfejek növelhetik jelentősen a lóerők számát.

Az Autosport értesülése szerint a Ferrari nem egy vadonatúj tervezésű motorral, hanem az előző, 063-as kódjelű változat továbbfejlesztésével kezdi meg az idei szezont, hogy a szabadon felhasználható éves motorkeret háromra csökkentése miatt elkerüljék a kockáztatást.

Hozzá kell tenni, hogy a tavaly bevetett 063-as specifikáció közel sem bizonyult golyóállónak – a csapat minőségellenőrzési hiányosságainak következtében ez romlott el Sebastian Vettel autójában Szepangban és Malajziában is, gyakorlatilag kiütve a németet a világbajnoki címért vívott csatából.

A Ferrari a 2017-es motor továbbfejlesztett változatával versenyez az új szezon első részében Forrás: AFP/Andrej Isakovic

A mérnökök a motorrészleg élére nemrég kinevezett Corrado Iotti vezetésével már dolgoznak a legújabb egységen, amelyben a brit szaklap szerint

a hengerfejek jelentik a legfőbb újítást.

Ezek az előkamrás gyújtás hatékonyságát javíthatják, így növelve a lóerők számát. Ebben a technológiában a Mercedes jár az élen, vélhetően erre vezethető vissza a különleges motorbeállításokkal elért fölényük az időmérőkön.

Mivel 2018-tól egy autóba csupán három motort lehet büntetés nélkül beszerelni egy szezonban, és a munkálatok is eltartanak még egy ideig a fejlesztéssel és a megbízhatóság ellenőrzésével, a Ferrari bizonyára csak az idény harmada tájékán, június környékén veti be élesben a legújabb motorját.