Társoldalunk:

Őrségváltás a Red Bullnál, Adrian Newey átadja a helyét

2018.03.10. 18:35

Új technikai igazgatót jelöltek ki a Red Bull F1-es csapatához Adrian Newey helyére, de az F1 történetének egyik legsikeresebb tervezője továbbra is a cégnél marad.

Ismét átszervezték a Red Bull F1-es csapatának technikai részlegét, miután az eddigi technikai igazgató, Adrian Newey munkaköre megváltozott és megint a háttérbe lép az F1-et érintő ügyekben. A helyére a francia Pierre Wache-t léptették elő, ő lett a „Technical Director”, miközben Newey titulusa „Chief Technical Officer” (CTO) lesz a továbbiakban.

A csere azt jelenti, hogy az F1-es autó ügyeiért mostantól Wache felel, míg Newey olyan mérnöki projektekre koncentrál majd, mint az Aston Martinnal közösen fejlesztett szupersportautó, a Valkyrie, aminek versenypályákra optimalizált változatát a Genfi Autószalonon mutatták be és arról pletykálnak, hogy hosszútávú versenyzésre is készítenek egy verziót. Ezt még nem erősítették meg.

Newey az F1 történetének egyik legsikeresebb tervezője, világbajnoki címeket nyert a Williams, a McLaren és a Red Bull színeiben isForrás: DPPI/Florent Gooden

„Ez egy folyamat része – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az Autosportnak az átszervezés kapcsán. – Adrian CTO marad, Pierre-t pedig áthelyeztük a technikai igazgató központi szerepébe. Rob Marshall munkaköre változatlan, ő marad a mérnökigazgató” – tette hozzá Horner, aki 2006-ban elcsábította Newey-t a McLarentől.

Horner megerősítette, hogy Dan Fallows marad az aerodinamikai igazgató és Paul Monaghan is vezető versenymérnökök munkáját igazgatja.

Wache PhD fokozatot szerzett áramlástanból, pályafutását a Michelinnél kezdte, majd a Red Bull előtt a Saubert erősítette. A francia L’Équipe-nek azt mondta, tisztában van a kinevezésének felelősségével, de a feladat nem ijesztette meg. „Tudom, hogy milyen eredményeket várnak ezután és szeretném megmutatni, hogy képes vagyok elérni őket.”

Wache (B2) együtt ünnepelhette a 2017-es Azeri Nagydíj megnyerését Daniel Ricciardóval (J2)Forrás: 2017 Getty Images/Mark Thompson

„Nem fogok mindent megváltoztatni, de szükségszerű, hogy másként dolgozom majd. Adrian az aerodinamikai oldalról közelítette meg a dolgokat, én inkább arra összpontosítok, hogy a teljesítmény az aszfalton is megjelenjen” – magyarázta Wache a filozófiájuk eltéréseit. A pontos eredmények egyelőre nem ismertek, de úgy tűnik, 2018-ra a Red Bull ismét remek autót épített.

Néhány éven belül ez már a második alkalom, hogy Newey visszalép az F1-es csapattól. Tavaly visszahívták, hogy tegye rendbe az autót és Horner szerint ez újra felkeltette a mérnökzseni érdeklődését.

„Ezek a szabályok ismét lendületbe hozták Adrian kreativitását – mondta Horner pénteken a Sky Sportsnak. – Ő is hozzátesz a csapathoz és élvezi a szabályokat. Ő most több dologba belekóstol az Aston Martin utcai projektjei és az F1 révén, de nagyszerű látni, hogy újra élvezi az F1-et, ami motiválja őt” – tette hozzá. Newey-t korábban több csapat is csábította, de mindig hű maradt a Red Bullhoz.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK