A Renault-nak várnia kell a pénzcsap megnyitására

Forma-1, Carlos Sainz, Renault, tesztelés 2018, napfény
SAINZ Carlos (spa), Renault Sport F1 Team RS18, action during Formula 1 winter tests 2018 at Barcelona, Spain from March 6 to 9 - Photo DPPI
Vágólapra másolva!
A vállalat csak akkor emeli meg nagyságrendekkel az F1-es istálló költségvetését, ha stabilan megveti a lábát a középmezőny elején, a Ferrari és a Mercedes szintjét csak ezután lőhetik be.

A Renault hosszú távú koncepcióval készül visszatérni a Forma-1 élmezőnyébe, egyelőre a középmezőny elején próbálja megvetni a lábát. Az elmúlt két évben sok pénzt áldoztak a gyár és a személyzet bővítésére, aminek érződik a hatása, a csapat ugyanis a konstruktőri pontversenyben javított a helyezésén, sőt,

a tavalyi szezon végére talán már a negyedik legerősebb autóval rendelkezett.

A következő céljuk az, hogy versenyre keljenek a három élcsapattal, de Bob Bell technikai igazgató szerint a vállalat ehhez nem fog korlátlan anyagi hátteret biztosítani, amíg relatíve kisebb összegből nem érik el a kisebb célokat.

A Renault 2017-ben hatodik lett a konstruktőri tabellán, most már a Force India pozíciójára törnek Forrás: DPPI/Dppi

"Nagyon átgondoltan irányítjuk a csapatot, már a legfelső vezetői szinttől kezdve. Úgy gondolkodunk, hogy tavaly hatodikok lettünk a bajnokságban, és olyan helyzetbe kell kerülnünk, hogy a jövőben stabilan birtokoljuk legalább a negyedik helyet" - idézte a szakembert az Autosport.

"A Force Indiának ez sikerült, mi ugyanerre törekszünk nagyjából ugyanannyi erőforrásból.

"Később beszélhetünk arról, mi kell ahhoz, hogy a három legjobb csapat közé kerüljünk és támadjuk a Mercedest, a Ferrarit és a Red Bullt, ők ugyanis más szinten vannak az erőforrásokat tekintve."

A Force India évek óta megelőzi a sokkal több pénzből gazdálkodó McLarent Forrás: AFP/Lluis Gene

A mezőny tagjainak pontos költségvetéséről nincsenek hivatalos adatok, de sajtóértesülések szerint az említett három csapat és a McLaren évente 400-500 millió euró közötti összegből gazdálkodhat. Amióta ismét önálló istállóként szerepel, a gyári Renault büdzséje megközelíthette a 300 millió eurót.

A bámulatos hatékonyságú Force India 150 millió eurót sem költhet, ennek dacára zsinórban kétszer is megszerezte a 4. helyet a konstruktőri bajnokságban. A csapat operatív igazgatója nemrég azt mondta, nagyából 20 millió eurónyi többletforrásból akár a Red Bull szintjére is eljuthatnának, de a díjazás furcsaságai miatt ez anyagilag nem érné meg nekik.