A pilóták tudását emelnék ki a 2021-es F1-es szabályok

F1, Forma-1, Ausztrál Nagydíj, Hamilton, Mercedes, Räikkönen, Vettel, Ferrari, rajt 2018
Motorsports: FIA Formula One World Championship 2018, Melbourne, Victoria : Motorsports: Formula 1 2018 Rolex Australian Grand Prix, Start#44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas F1 Team), , #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari)#7 Kimi Raikkonen (FIN, Scuderia Ferrari), | usage worldwide
Vágólapra másolva!
Újabb részletek kerültek napvilágra a 2021-től érkező motorszabályok kapcsán. A Liberty növelné a fordulatszámot, csökkentené a telemetria szerepét és lazítana a benzinátfolyási korlátozáson.

Egyre több új elem kerül napvilágra a Forma-1 új motorszabályaival kapcsolatban, amelyeknek a bevezetését 2021-től tervezi a Liberty Media. Mint arról már beszámoltunk, az F1-es Stratégiai Munkacsoport e heti ülésén az egy óra alatt átfolyó benzin mennyiségének növelését (105-ről 110 kilogrammra) javasolta, hogy a pilótáknak verseny közben ne kelljen a fogyasztásra figyelniük.

Ha az FIA Motorsport Világtanácsa is rábólint,

a csapatok 45-50 kilóval több benzint tankolhatnak az autókba, ami nehezebbé tenné a vezetésüket,

magában rejtve a hibázás, így a több előzés lehetőségét.

A Crash.net értesülése szerint a Liberty és a FOM arról tájékoztatta a csapatok technikai vezetőit Bahreinben, hogy 2021-től mérsékelni akarják a telemetria használatát.

Az F1 irányítói azt akarják, hogy ne a mérnökök (és a telemetria), hanem a pilóták képessége döntse el a versenyek végkimenetelét Forrás: Red Bull/Peter Fox/Getty Images

A sportág irányítói ezzel azt kívánják elérni, hogy

elsősorban a versenyzők tudásán múljanak az eredmények, a mérnökök kívülről csak a legszükségesebb esetben avatkozhassanak be.

A telemetria korlátozása növelné a műszaki hibák lehetőségét is, ami kiszámíthatatlanabbá tenné a nagydíjak végeredményét.

A Liberty F1-es igazgatója, Ross Brawn (balra) nem bánná, ha több műszaki hiba miatt lerobbant autót látnánk, mint 25-30 éve, Alain Prosték idejében Forrás: DPPI/Florent Gooden

A RaceFans úgy tudja, az új szabálycsomagban módosítanák a hajtóművek maximális fordulatszámát is. Ha a Ferrari, a Mercedes, a Renault és a Honda belemegy,

a jelenlegi 15 000/percről ismét a turbó-hibrid erőforrások bevezetése előtti szintre, 18 000/percre emelnék a fordulatszám felső határát.

Ez a változtatás pörgősebbé tenné a motorokat, könnyebbé válhat az előzés például egy kanyarkombinációban, helyezkedés közben.

A magasabb fordulatszám pörgősebb motorokat eredményez, aminek a szoros helyezkedéseknél vennék nagy hasznát a versenyzők Forrás: Picture-Alliance/AFP/Verwendung weltweit/Hoch Zwei

A Bahreini Nagydíjon fogadták el a Liberty 150 millió dolláros költségplafonra vonatkozó javaslatát. Az éves költséglimit elsősorban a nagy csapatokat, a Ferrarit, a Mercedest és a Red Bullt hozná hátrányba (ezek a csapatok a célösszeg tripláját, négyszeresét költik el egy szezonban), a kisebb istállók viszont örömmel fogadták az ötletet.

Grosjean szerint az F1 példát vehetne a MotoGP-futamok változatosságáról, ahol nem lehet előre megmondani, ki lesz a győztes Forrás: Haas F1/Motorsport Images/Steven Tee

Romain Grosjean ezzel kapcsolatban a MotoGP-vel vont párhuzamot „Nagyon tetszik a költségplafon ötlete. Nagy MotoGP-rajongó vagyok, és ha megnézzük azt a bajnokságot (...), minden versenyen más nyerhet, szépen keveredik a mezőny. – fejtette ki a Haas F1 pilótája a Crash.net-nek.

Grosjean szerint az F1-ben is vannak hagyományai a változatosságnak. „2012-ben hét különböző győztes volt az első hét nagydíjon. Szerintem jót tesz a shownak, ha [a nézők] nem tudják, ki fog nyerni és már csak azért is megnézik [a futamokat], mert az utolsó pillanatig izgalmasak."