Vágólapra másolva!
Christian Hornert megdöbbentette, hogy több csapat is hirtelen támogatni kezdte az aerodinamikai előírások megváltoztatását az előzések megkönnyítése érdekében.

Kisebb pánik alakult ki az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után, ahol szinte alig volt előzés a futamon, pedig erre a korábbi évek tapasztalatai alapján számítani is lehetett. Az FIA sebtében válságülést hívott össze, hogy szabálymódosításokkal javítsanak a helyzeten, de a csapatok eleinte nem támogatták az autók módosítását.

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint a Stratégiai Munkacsoport tagjai sem támogatták a szárnyak és egyéb aerodinamikai elemek átméretezését, az F1 Bizottságban mégis átment a javaslat, bár az istállók nagyobb része ott is ellene volt. Horner az Autosportnak elárulta, „kissé meglepte”, hogy mindössze egy hét leforgása alatt végül keresztülvitték a javaslatcsomagot.

Nem könnyű előzni, de a Red Bull szerint nem biztos, hogy jövőre javul a helyzet Forrás: AFP/Pierre-Philippe Marcou

„A szabályalkotást elkapkodták, közöttük sok ellenkezik is a jelenlegi szabályozással, ezért vasárnap tartunk egy megbeszélést, hogy tisztázzuk, egyáltalán megvalósítható-e – mondta. – Az a gond, hogy kiforratlan kutatás alapozta meg, ami már 2021-re összpontosít, ezért nem garantált, hogy a kívánt végkifejlet alakul ki.”

– szögezte le. – Ez iszonyú sokba kerül és a kisebb csapatokat anyagilag sokkal jobban befolyásolja majd” – vélte, bár a hírek szerint a kisebb költségvetésű a Williams, Force India és Sauber is támogatta a szabálymódosítást. Horner úgy vélte, az autók átépítése helyett elsősorban a pályák kialakítását kellene megvizsgálni és attól is tartott, hogy még jobban szétszakad a mezőny.

Ennél sokkal egyszerűbb lesz jövőre az első szárny Forrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

Nem csak a Red Bull, a Toro Rosso is ellenezte a módosítást, de Horner szerint az ő alakulata megbirkózik majd az új feladattal.

– közölte. – Ez csupán teljesen szükségtelennek tűnik, hiszen lényegében 2019-re és 2020-ra egy új autókoncepció jön létre, aztán 2021-re megint kezdjük elölről. Mindezt akkor, amikor felelősen kellene gondolkodnunk az F1 költségeivel kapcsolatban" – tette hozzá. A Sky Sports műsorában sem finomkodott, úgy vélte, „a sportág hajlamos néha lábon lőni magát", a 2021-es terveket azonban üdvözölte, ám szerinte nem jó ötlet kiragadni belőlük részleteket és már 2019-től bevezetni azokat.