Társoldalunk:

Dupla mázli kellett Verstappen idei első dobogójához

2018.05.13. 19:00

Vettel elrontott kerékcseréje, egy szerencsés kimenetelű baleset és Räikkönen műszaki hibája is a holland tehetség malmára hajtotta a vizet Barcelonában. 

A Red Bullok a 3. és az 5. helyen zárták a Spanyol Nagydíjat. Az idei első dobogóját szerző Max Verstappen a pénteki második szabadedzésen futott hosszú etapjaiból igyekezett önbizalmat meríteni a futamra és inkább a taktikában, mintsem az előzésekben bízott. Bejött a számítása, ugyanis a rajt után egyik Red Bull sem tudott javítani a mezőnyben elfoglalt helyén, a kerékcserével azonban váratlant húztak, hiszen ők maradtak kint a legtovább az élmezőnyből.

Max Verstappen (elöl) a lehető legtöbbet hozta ki a versenybőlForrás: 2018 Getty Images/Mark Thompson

Ezután Kimi Räikkönen kiesése is a bikások malmára hajtotta a vizet, valamint az, hogy a Ferrarinak másodszor is a bokszba kellett hívnia Sebastian Vettelt, így Verstappen némi szerencsével feljött a 3. helyre.

Még nagyobb mázlija volt, amikor nem sokkal Vettel kerékcseréje után, még a VSC-fázis alatt nekiment Lance Stroll autójának, de az első szárnyának csak a véglapja tört le.

A Red Bull balansza megfelelő maradt és a köridői sem estek vissza, így a futam hátralevő részében maga mögött tudta tartani a frissebb gumikon autózó Vettelt, és a 3. helyével először idén először állhatott fel a dobogóra.

Igazán jól működött ma az autó. Nehéz volt előzni, de közel tudtunk maradni az előttünk állókhoz. Kimi kiesésével szerencsénk volt, ugyanakkor a gumik remekül bírták, szerintem ennek köszönhetjük a 3. helyet – nyilatkozta a holland. – Tudtam, hogy közel leszek Strollhoz, de nem tudtam elkerülni az ütközést. Valtterit a szárnysérülésem nélkül sem tudtam volna elkapni, de a végéig nyomnom kellett Sebastian miatt."

Verstappen néhány kört az élen is megtett - Galéria!Forrás: 2018 Getty Images/David Ramos

Ricciardónak már pechesebb futama volt, a rajt utáni biztonsági autós fázis alatt majdnem összeütközött csapattársával, az újraindításnál pedig leszaladt a pályáról a kilences kanyarban. A folytatásban ő is előrelépett egy helyet Räikkönen kiesésével, a virtuális biztonsági autós újraindításnál azonban megpördült, így a hátralevő köröket magányosan autózva az 5. helyen töltötte.

Kicsit trükkös volt ma vezetni. Gyors voltam, amikor minden klappolt, de könnyű volt hibázni, úgyhogy pengeélen táncoltam – értékelt Ricciardo láthatóan csalódottan a Sky Sports-nak. – Amikor az embernek szerencséje volt, össze tudott rakni egy hihetetlenül gyors kört, de ez ötből egyszer sikerült, a másik négy körben pedig csak csúszkáltam és küszködtem."

Ricciardo nagyrészt magányosan autózottForrás: 2018 Getty Images/Dan Istitene

„A verseny elején úgy tűnt, hogy tartani tudjuk a tempót. Kimi nem tűnt kimondottan gyorsnak, Maxnak és nekem jobb volt a sebessége, de aztán kiálltam kerékcserére és három egymással küzdő autó közé tértem vissza, úgyhogy ott vesztettem egy kis időt. A virtuális biztonsági autós újraindítás után megpördültem és a senki földjén találtam magam"

Christian Horner csapatvezető elégedett volt a verseny után, mert a bakui kettős kiesés után ezúttal mindkét autója pontot szerzett.

„Jó, hogy mindkét pilótánk eljutott a célig, Max pedig a dobogóra is felállhatott, erős versenyt futott ma – nyilatkozta Horner a Sky Sportsnak. – Mindent megtettünk amit lehetett, hosszabb első etapot teljesítettünk, a végén pedig Max remekül tartotta maga mögött Sebastiant a sérült autóval."

A Red Bullnak a barcelonai pálya hármas szektora feküdt a legjobban, ami jó jel MonacóraForrás: NurPhoto/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A sérüléstől azt lehetett várni, hogy jobban lelassítja Verstappent és Vettel támadhatja a célig, a német azonban egyszer sem tudott közel kerülni a Red Bullhoz. „A gyárban dolgozóknak több információja volt a sérülésről és miután kielemezték a helyzetet közölték, hogy csak minimálisan változott az autó egyensúlya. Max sem érzett nagy különbséget, talán két-három tizedet veszíthetett körönként, amivel még maga mögött tudta tartani Sebastiant."

Horner és Ricciardo is egyetértett abban: a soron következő Monacói Nagydíj lehet a csapat legerősebb versenye az idén.

Az ausztrál úgy véli, nyers tempó tekintetében a monacói verseny lehet a legjobbjuk a szezonban. Ahhoz azonban, hogy a győzelemért harcolhassanak a hercegségben, az időmérőn kellene javulnia a csapatnak Horner szerint.

Az autó gyors volt itt a harmadik szektorban, ami általában jó jel egy olyan pályára, mint Monaco, ahol mindkét pilótánk jól szokott teljesíteni. Jó lehetőségünk lesz jó eredményt elérni két hét múlva

– tekintett előre Horner, aki szerint a barcelonai fejlesztések beváltak, de még korai megmondani, hogy mennyire. – Rengeteg elemzés vár ránk a jövő héten, de szemre azt mondom, hogy tettünk egy lépést a jó irányba. Azonban szükségünk lesz még két-három versenyre különböző pályákon, hogy pontosan lássuk, hol állunk."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK