Vágólapra másolva!
Tehetetlen volt a haldokló Red Bullal szemben a Ferrari és Sebastian Vettel a Monacói Nagydíjon. A német szoros emberfogásban követte Ricciardót a győzelembe, majd beleszállt a virtuális biztonsági autóba.

A Ferrari autói a 2., illetve a 4. helyről kezdték meg a Monacói Nagydíjat és ugyanitt is értek célba. Sebastian Vettel az egész versenyen nyomást gyakorolt a későbbi győztes Daniel Ricciardóra, csak pár körrel a vége előtt, a virtuális biztonsági autós fázis után szakadt le. A német szombaton azt ígérte, nyomást fog gyakorolni a versenyen Ricciardóra. Ezt meg is tette, ettől eltekintve azonban meglehetősen eseménytelen versenye volt, a 2. helyét egy pillanatig sem fenyegette veszély.

Vettel mindkét Mercedest legyőzte Monacóban Forrás: AFP/Yann Coatsaliou

Ricciardo motorproblémái miatt egy ideig úgy tűnt, Vettel ölébe hullhat a győzelem, az ausztrál azonban kitartott a célig. A német az élmezőny többi tagjához hasonlóan a hiperlágy-ultralágy kombinációval teljesítette a futamot, Ricciardo Red Bulljával ellentétben azonban az SF71H nem bánt olyan jól a gumikkal. „A Mercedes is hozzánk hasonló helyzetben volt, még akkor is, ha a keményebb, papíron masszívabb gumikat használta. Daniel pedig azt mondta, hogy egyáltalán nem volt gondja [a gumikkal]" – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak.

Ricciardo elvesztette a motorerő 25%-át és az egyenesben is a leglassabb volt az MGU-K hibája miatt, a Ferrari azonban így sem tudott előzni.

– mondta a négyszeres világbajnok. – Az első etap végén is láthattuk, hogy amikor Lewis elindította a kiállási hullámot, Daniel sokkal gyorsabb volt az etap vége felé. Alapvetően tartani tudtuk a tempóját, de akkor lemaradtunk."

A 72. körben Charles Leclerc és Brendon Hartley ütközése miatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, az újraindítás után pedig Ricciardo addigi 1 másodperc körüli előnye hirtelen 5 másodperc fölé ugrott.

„Nem tudtam eléggé felmelegíteni a gumikat, amik alapból sem voltak valami jó állapotban. Nem akartam sokat kockáztatni, mert könnyű blokkolni a kerekeket, ahogyan az egyszer sikerült is. Az kisebb figyelmeztetés volt" – utalt a Mirabeau előtti füstölős elfékezésére Vettel.

Vettel a barcelonai verseny után, ahol szintén volt VSC-fázis, már bírálta a rendszert, mivel szerinte trükkös ívválasztással ki lehet játszani azt. Charlie Whiting versenyigazgató ezt rögtön cáfolta.

Räikkönennel nem történt semmi

Kimi Räikkönen csapattársához hasonlóan megtartotta rajtpozícióját és a 4. helyen végzett, majd a tőle megszokott stílusban értékelte az eseménytelen versenyt. „Azután, hogy mindenki kiállt kerékcserére, az elöl haladó határozta meg a tempót, előzni pedig lehetetlen volt. Úgyhogy nem történt sok minden – összegzett szűkszavúan a finn, a kérdést, miszerint elgondolkodott-e egy második kerékcserén, pedig meglehetősen értetlenkedve fogadta. – Hogy én? Nem lett volna értelme, csak pozíciókat veszítettem volna vele."

Kimi Räikkönen végigunatkozta a Monacói Nagydíjat Forrás: AFP/Boris Horvat

A Ferrari szerezte a legtöbb pontot a Monacói Nagydíjon a Red Bull előtt. Talán emiatt is, Vettel úgy érezte, nem egyedül a stuttgartiakkal kell számolnia a bajnoki címért folyó versenyben. „Nem hiszem, hogy csak a Mercedes az ellenfelünk, szerintem mind a három csapatot ide lehet sorolni. Messze még a vége, ma pontokkal gazdagodtunk, de az ember mindig nyerni akar Monacóban. Daniel az egész hétvégén jól vezetett, megérdemli a győzelmet."