A világbajnokság két favoritja libikókázott az előző versenyeken: a vékonyabb futófelületű gumin Spanyolországban és Franciaországban Lewis Hamilton magabiztosan nyert és Sebastian Vettel képtelen volt tartani vele az iramot, Kanadában fordítva történt ugyanez, Monacóban a Ferrari, Ausztriában a Mercedes volt erősebb ebben az összevetésben.
A Brit Nagydíjra – idén utoljára – ismét a szokásosnál karcsúbb gumikat vitte el a Pirelli,
de a pénteki edzésnap nem utal arra, hogy folytatódik a mintázat ezen a típuson,
és a Mercedesnek várhatóan nem lesz sétagalopp, hogy folytassa 2013 óta tartó győzelmi sorozatát Silverstone-ban. Az első tréningen Hamilton még fél másodpercet vert a 3. Vettelre, délután azonban fordult az egymáshoz viszonyított helyzetük, a német futotta meg a legjobb időt, 187 ezreddel megelőzve a britet. Mindkét csapat készült újításokkal, a Mercedes az első futóművön módosított, a Ferrari a padlólemez szélébe vágott új vájatot és hullámossá tette a motorborítás alját a kocsi végén.
A Silverstone-hoz hasonlóan aeroigényes barcelonai pályán és a Paul Ricardon nem állt ennyire jól a Ferrari szénája pénteken (és később sem), győzelmi reményeiket most azonban a versenyszimulációk eredményei is táplálhatják. Ezt a Mercedes technikai igazgatója, James Allison is megerősítette: "Úgy látszik, nagyon szoros az állás köztünk és a Ferrari között, mind a hosszú, mind a rövid etapokon."
A hosszú etapokból az alábbi tanulságokat lehet levonni:
ő ráadásul mintha jobban szenvedett volna a gumikopástól,
az etap végére 1 másodpercet lassult (Hamilton ugyanakkora távon 0,7-et sem). Kimi Räikkönen a 3.-tól a 6. körig, a 10.-ben és a 12.-ben ment hasonló tempót Vettellel, előtte-közte-utána ez nem sikerült neki. A ferrarisok összehasonlításánál természetesen ismét hangsúlyozni kell az eltérő gumikat, Räikkönen lágyait hamarabb elkoptathatták a lendületes silverstone-i kanyarok, mint Vettel közepeseit. Intő jel lehet a maranellóiaknak a finn 7-8. köre, melyekben hirtelen 5-8 tizedeket lassult, Hamiltonnál ugyanezen a keveréken nem történt ilyesmi.
Ricciardo sem egy körön, sem a hosszú etapon nem állta a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel,
utóbbin a vele azonos gumikat használó Hamiltonnál kezdetben nagyjából 1,5 másodperccel volt lassabb körönként. Később 0,5-ig mérsékelte ezt a különbséget, ha másban nem, talán abban bízhat a Red Bull, hogy ellenfeleinél kíméletesebben bánik a gumikkal és ebből valahogy kihozhat valamit. A közepes keveréken Ricciardo végig 1:33 első felében tanyázott, ezen a típuson is elmaradt a Ferraritól és a Mercedestől.