A Forma-1-ben mindennapos, hogy a pilóták a belső kamerás felvételeken is látható módon babrálnak a kormányuk gomb- és kapcsolórengetegén, miközben vezetnek. Ők maguk is elismerik, hogy autócsere esetén sokáig tanulniuk kell, hogy mi, mit csinál, a közvetítésben pedig olykor csak találgatni lehet, hogy a mérnökök mit, miért kapcsoltatnak át a versenyzővel.
A Mercedes kiadott egy látványos grafikát, amin elmagyarázzák, hogy az összesen 17 db gomb és kapcsoló mire való. Ez persze csapatonként, sőt akár pilótánként is változó, hiszen nem mindenkinek esik ugyanúgy kézre a kiosztás, ráadásul a különböző autókon eltérő dolgokat lehet beállítani, néha még akkor is, ha egyforma erőforrást használnak.
A Ferrarin hátul található egy kuplungfül is. Kimi Räikkönen szerint az ő kormányuk „nagyon bonyolultnak tűnik, de amint megszokjuk, számunkra már normális a kezelése.” Náluk is külön gomb van az üres sebességfokozatra N, mint neutral jelzéssel a bal felső sarokban, a túloldalon pedig a nagy piros gomb a boxutcai sebességhatároló.
Az olaszok autóján kicsit összetettebbnek tűnik a differenciál és a fékerő-elosztás szabályozása, baloldalt állíthatók az akkumulátor paraméterei. Az üres fokozat mellé tették a rádió gombját és náluk van egy külön OK gomb is. Az üzemmódválasztó kapcsoló a kijelző alatt középen található az ágaskodó paripával.
A többi forgókapcsoló funkcióját Räikkönen nem igazán részletezte, de a két alsó-szélső kapcsoló az erőforrást állítja és nem tért ki a sebességváltó fülek fölötti, de a kormány mögött elhelyezett fülek szerepére sem.