Vágólapra másolva!
Jövőre mindössze háromféle megnevezéssel találkozhatnak majd az F1-es szurkolók a gumik terén, de a keverékek sokszínűsége továbbra is megmarad.

Elharapózott a különböző gumikeverékek száma az F1-ben, így az elmúlt évek során egyre erőltetettebb neveket találtak ki annak érdekében, hogy meg lehessen különböztetni az abroncsokat. Mindezt annak ellenére, hogy a szabályok szerint minden versenyhétvégére csak háromféle száraz, és kétféle esőgumit szállítanak.

Az idei készlet hiperlágy, ultralágy, szuperlágy, lágy, közepes, kemény és szuperkemény keverékekből áll, ezekhez passzoló színekkel. Ezt már néha a csapatok sem tudják követni, a rádióforgalomban rendszeresen elsődleges, opciós és időmérős gumikról beszélnek az adott hétvégén, jövőre viszont egyszerűsítik a helyzetet.

Három maradhat Forrás: Hungaroring

Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője Belgiumban megerősítette, azt tervezik, hogy 2019-től csak lágy, közepes és kemény gumi lesz az adott versenyhétvégéken, de a keverékek alkalomról alkalomra változhatnak majd. Isola szerint ez átszervezést igényel a gyártás, a logisztika, a gumik kezelése és még a marketing terén is.

„A három elnevezés nyilvánvaló, kemény, közepes és lágy, de a három szín még egyeztetés alatt van. A kérés az F1-től és az FIA-tól érkezett, mi pedig megtettük a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy ez már 2019-re megvalósuljon. A következő lépés a színek meghatározása és a hivatalos bejelentés arról, hogy milyen irányba indulunk el.”

Ez valószínűleg csak formaság lesz, mert a 2020-2023 közötti időszakra vonatkozó gumiszállítói tenderben már elvárás a háromféle gumikategória használata, a Pirelli valószínűleg most elébe megy a helyzetnek. Ezzel kapcsolatban részleteket nem árultak el, de meglepő lenne, ha az augusztus 31-én lezáruló pályázaton egyáltalán komoly kihívójuk akadna.