A Mercedes ugyanazt csinálja, mint a Ferrari Schumacherrel

AUTO - LUCA MONTEZEMOLO DEPARTURE CONFERENCE depart FERRARI PRESIDENT SEPTEMBRE SQUARE FORMAT
Sergio Marchionne and Luca Montezemolo during the press conference acting the Ferrari CEO change in Maranello, Italy September 10th. Photo Ercole Colombo / DPPI.
Vágólapra másolva!
A Ferrari korábbi elnöke szerint a maranellóiaknak nincs joga kritizálni az Olasz Nagydíjon Lewis Hamiltont segítő Mercedest, mivel a Ferrari is ugyanezt tette korábban.

Luca di Montezemolo 23 évig, 1991-től 2014-ig volt a Ferrari elnöke. Irányítása alatt a Scuderia 6 egyéni és 8 konstruktőri világbajnoki címet nyert. Montezemolo szerint nincs semmi kivetnivaló abban, ahogy a Mercedes az Olasz Nagydíjon Lewis Hamilton kezére játszott Valtteri Bottas taktikájának alakításával. A 71 éves olasz a Hamiltont kifütyülőkről is elmondta a véleményét.

Montezemolo megérti a Mercedest Forrás: DPPI/Dppi

Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel szemmel láthatóan a maguk versenyét futották az Olasz Nagydíjon, aminek aztán meg is lett a böjtje. A verseny után Maurizio Arrivabene csapatfőnök is elismerte, nem volt csapatsorrend a két pilóta között, miközben a Mercedesnél igen. Arrivabene a La Gazetta dello Sportban oda is szúrt a riválisnak: „Mi versenyzőket alkalmazunk, nem inasokat. A csapatutasítás a rajttól őrültség lett volna, és veszélyes.”

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke azonban nem tartja fairnek, ha valaki a csapatsorrendet veti a Mercedes szemére.

„Elmondhatom, nyertünk néhány bajnokságot [így], amikor én voltam az elnök és a vezérigazgató – Kimivel és Felipe Massával, Rubens Barrichellóval és Michael Schumacherrel, Michaellel és Eddie Irvine-nal – nyilatkozta Montezemolo egy exkluzív interjúban a BBC Sportnak. – Ez a történet része, Bottas nem csinált semmi helytelen vagy szabálytalan dolgot, versenyzett.”

A 2002-es Osztrák Nagydíjon Barrichello a célvonal előtt adta át a győzelmet Schumachernek Forrás: AFP/Aurelia Bailly

Montezemolo ideje alatt mindennapos volt, hogy az egyik Ferrari-pilóta látványosan segíti a másikat, elég csak a legkirívóbb esetekre, mint például az 1999-es hockenheimi, a 2002-es ausztriai, vagy a 2010-es németországi elengedésre visszagondolni. A Ferrarinál olyannyira ezt a filozófiát követték, hogy

amikor Michael Schumacher visszatért 1999-es lábtöréséből az utolsó két futamra, neki is be kellett állnia a sorba, és a Maláj Nagydíjon át kellett adnia a győzelmet a vb-címre még esélyes Eddie Irvine-nak.

Montezemolo azt is elmondta, a Mercedes helyében ő is csapatutasítást alkalmazott volna. „A Mercedes a munkáját végezte.

A vörösök korábbi elnökének az sem tetszett, ahogy a tifosi viselkedett a versenyt megnyerő Hamiltonnal a díjátadó ceremónia alatt. „Lewis egy nagyszerű bajnok, mindig is nagyon korrekt volt, nagyszerű versenyt futott. Ami történt, nagyon-nagyon rossz, igazán dühös vagyok miatta.”