Vágólapra másolva!
A monacói pilóta jövőre csatlakozik versenyzőként a Ferrarihoz, de a Scuderia már a héten beveti őt egy teszten. Egyszerre lép pályára a Mercedesszel.

Charles Leclerc váltja 2019-től a Ferrarinál a veterán Kimi Räikkönent, de a monacói tehetség már a héten megkezdheti az érdemi munkát a maranellói istállóval. Leclerc a Ferrari juniorprogramjának tagja volt, így kisebb-nagyobb tesztelési feladatokat eddig is bíztak rá, az Olasz Nagydíj előtt például filmforgatáson vett részt, a bejelentés óta azonban most először bízzák meg.

Az alkalmat a Pirelli biztosítja a Francia Nagydíj helyszínén, Paul Ricardon, ahol a Mercedes és a Ferrari is két-két napig dolgozik majd a gyártó megbízásából. Az Ezüstnyilat Valtteri Bottas, a Ferrarit a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel és ifjú csapattársa, Charles Leclerc vezeti majd a csütörtökön kezdődő teszten.

Leclerc újra vörösbe öltözhet Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

„Még mindig fejlesztjük a jövő évi termékünket – árulta el Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője. – A megszokottak szerint vakteszt lesz, különböző konstrukciókat és új keverékeket is vizsgálunk. A szerkezet terén már a fejlesztés végén járunk, mert október 1. az adatszolgálatás határideje, úgyhogy ez a végső visszaigazolás.”

A csapatok ilyen esetben jelöletlen abroncsokat kapnak, nem tudják, hogy éppen mi van az autókon, és azt sem, hogy az végleges termék vagy csak egy prototípus.

„Az év során különböző szerkezeteket teszteltünk, kezd kialakulni, hogy jövőre melyik lesz a végleges. Ki kell még próbálnunk új ötleteket és konstrukciókat, de nyilvánvaló, hogy a teszt alapján kell meghatároznunk a 2019-es gumikat. Fontos, hogy két élcsapattal dolgozzunk, így biztosíthatjuk, hogy a visszaigazolás helyes lesz.”

A Ferrari már többször csatasorba állította őt Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Noha praktikus információkhoz váratlanul nem jutnak, a Ferrari szempontjából előnyös, hogy Leclerc ülhet az autóban, így gyorsabban megkezdheti az ismerkedést a csapattal és a folyamatokkal. Ez a szezon végéig várhatóan az egyetlen alkalma lesz, mert a Japán Nagydíj után a Renault, a Mexikói Nagydíj után a Sauber tesztel, ez akár Kimi Räikkönennek is lehetőséget nyújt majd, ekkor

a keverékeken dolgoznak majd.

„Igazából jó hír, hogy minden csapat dolgozik velünk, mert nem csak az élcsapatok számára akarunk gumit tervezni – mondta Isola. – Mivel minden csapat részt vesz, így lehetőségünk nyílik, hogy megismerjük, különböző autók hogyan működtetik a gumikat. Mindig a legjobb megoldást keressük.”