Verstappen: A Ferrari meglehet, a Mercedes túl messze van

Forma-1, Stoffel Vandoorne, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 05: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer follows Stoffel Vandoorne of Belgium driving the (2) McLaren F1 Team MCL33 Renault on track during practice for the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 5, 2018 in Suzuka. (Photo by Charles Coates/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X3WTWJJH2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Eltérő szárnyakkal próbálkoztak a Red Bull pilótái a szuzukai szabadedzéseken. Ezúttal is az üldöző szerepében vannak, Ricciardo abban bízik, hogy az eső segíthet nekik.

A Ferrari versenyzőihez hasonlóan a Red Bull pilótái is nagy hátránnyal kezdték a Japán Nagydíj hétvégéjét a Mercedeshez képest, de mindkét versenyzőjük, Max Verstappen és Daniel Ricciardo is úgy gondolta, van még lehetőség az autójukban a fejlődésre. Különösen Verstappen panaszkodott a Red Bull viselkedésére a második szabadedzésen, amelyen a 4. lett.

„Akad még teendőnk a holnapi nap előtt, mert nem voltam teljesen elégedett az autóval – összegzett a holland pilóta. – A rövid és a hosszú etapok sem tűntek ideálisnak. A helyzet papíron szorosabbnak tűnhet, de tudom, hogy van még hova fejlődni” – mondta Verstappen, aki elárulta, hogy Ricciardo autóján másmilyen hátsó szárny volt, mint az övén.

Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Force India, Japán Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Force India, Japán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Japán Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Franz Tost, Jamamoto Maszasi, Christian Horner, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Stoffel Vandoorne, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Force India, Japán Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Force India, Japán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Japán Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Franz Tost, Jamamoto Maszasi, Christian Horner, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Stoffel Vandoorne, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Japán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Force India, Japán Nagydíj
Forma-1, Fernando Alonso, McLaren Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Force India, Japán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Brendon Hartley, Scuderia Toro Rosso, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Japán Nagydíj
Forma-1, Frederic Vasseur, Franz Tost, Jamamoto Maszasi, Christian Horner, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Stoffel Vandoorne, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Japán Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Renault Sport Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Charles Leclerc, Alfa Romeo Sauber, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Japán Nagydíj

Verstappen használta a gyengébb leszorítóerejű változatot, úgy vélte, javulni fog a helyzetük, ha a csúcssebesség és a hátsó tapadás közötti kompromisszumot jól eltalálják (bár lényegében mindenki erre törekszik a hétvégén). Ő viszont egyelőre nem elégedett a balansszal, ha viszont ezen javítanak, akár jobb eredményre is képesek lehetnek.

Az edzés után a 6. helyezett Ricciardo is megerősítette, hogy ő másmilyen hátsó szárnyat használt, mint Verstappen, szerinte „egy körön nincs olyan nagy különbség, de én elégedettebbnek tűntem az autóval a hosszabb etapokon”. Hozzátette, szerinte egy körön még javulhatnak, az eredményt viszont nem tartotta reprezentatívnak, mert forgalomba került a legjobb körén.

– mondta Ricciardo. – Eddig minden rendben ment, és mókás volt. Nagyszerű pálya ez, és ezekkel a gyors autókkal nagyon élvezetes, láthatják is a mosolyt az arcomon.”