Horner: Verstappen hogyan hagyhatott volna helyet Räikkönennek?

Forma-1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Japán Nagydíj
SUZUKA, JAPAN - OCTOBER 07: Kimi Raikkonen of Finland driving the (7) Scuderia Ferrari SF71H and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer battle for position on track during the Formula One Grand Prix of Japan at Suzuka Circuit on October 7, 2018 in Suzuka. (Photo by Clive Rose/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1X4J275Y11W11 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Eseménydús versenye volt a Red Bull Racingnek a Japán Nagydíjon, Max Verstappen kétszer is ütközött, egyszer büntették, csapatfőnöke azonban megvédte.

Kihozta a maximumot a Red Bull a Japán Nagydíjból, Max Verstappen maga mögött tartotta mindkét Ferrarit és a dobogón végzett, Daniel Ricciardo pedig a 15. helyről a 4. pozícióba jött előre. Verstappen kétszer is balesetbe keveredett, előbb Kimi Räikkönennek ment neki, majd Sebastian Vettel hajtott bele az autójába. A Red Bull csapatfőnöke nem tudja, pilótája miként kerülhette volna el az ütközést a finn világbajnokkal.

A pillanat, amikor Verstappen és Räikkönen összeütközött

Verstappen már a verseny alatt nevetségesnek tartotta, hogy 5 másodperces büntetést kapott a Räikkönennel történt ütközésért, Christian Horner szavaiból pedig az derült ki, ő is inkább a hollanddal ért egyet.

– tette fel a kérdést a csapatfőnök. – Szerencséje volt, hogy nem sérült meg nagyon az autója és a büntetéssel együtt vissza tudott térni Kimi elé a kerékcsere után."

Verstappen a Sky Sportsnak szarkasztikusan megjegyezte, most már legalább tudja, legközelebb mit kéne másképp csinálnia, úgyhogy inkább majd levágja a pályát.

A holland nem sokkal később Vettellel is összeütközött, azt versenybalesetnek minősítették a felügyelők, amivel Horner is egyetértett. „Számomra ez versenybaleset volt, végül a felügyelők is a helyes döntésre jutottak. Nyilvánvalóan opportunista manőver volt, de egy kicsit későn jött” – mondta a csapatfőnök a Sky Sportsnak.

úgyhogy nem hiszem, hogy Max ma túl népszerű Olaszországban."

A pillanat, amikor Verstappen összeütközött Vettellel

Verstappen a Kínai Nagydíjon történt balesethez hasonlította a mostani incidenst, akkor ő ment neki Vettelnek, amiért 10 másodperces büntetést kapott.

Még a legtapasztaltabb pilóták is hibázhatnak. Mindkettőnk autója megsérült, de ez van, megtörténik az ilyesmi."

A holland a verseny hajrájában nyomás alá helyezte a második helyen haladó Valtteri Bottas, előzni azonban nem volt valós esélye. „Szerintem nyomta neki, máskülönben nem hibázott volna – nyilatkozta Verstappen Bottasról. – Nem volt meg a végsebességünk, különben lett volna esélyünk, valamint nehéz közelről követni az elöl haladót. Próbáltam olyan közel maradni, amennyire tudtam, ha esetleg hibázna."

Daniel Ricciardo teljesítményét is dicséret illeti, az ausztrál a legutóbbi két futamon összesen 23 helyet javított a rajtpozíciójához képest,

Japánban a 15. helyről rajtolva a 4. helyen ért célba. „Mindent figyelembe véve jó eredmény a mai. Tudtam, hogy képes leszek megelőzni pár autót, de nem tudtam előre, hogy hol végezhetek – mondta a Sky Sportsnak. – A negyedik hely optimista elvárásnak tűnt, még Helmut [Marko] is azt gondolta, hogy ez nem lesz elérhető. Boldog vagyok miatta."

A szombati időmérő edzéshez hasonlóan a versenyen ismét technikai gondjai akadtak, de ezúttal megúszta komoly következmények nélkül. „Nem tudom pontosan, hogy mi történt, de amikor felváltottam hatodikba, kihagyott a motor, majd ütést éreztem. Nem tudom, hogy mi volt az, de nem hangzott jól."