Társoldalunk:

Üzemanyag-beszállítója miatt nem használja új motorját a Renault

2018.10.09. 16:46

Nincs könnyű helyzetben a Renault, ha meg akarja tartani 4. helyét a konstrkuktőri pontversenyben. A franciák gyenge pontja a motorjuk, amelyet mostanra a Honda is felülmúlt.

A Japán Nagydíjon vészesen lemaradni látszott a Renault a középmezőny elejétől, amennyiben pedig folytatódik a franciák rossz formája, könnyen elveszíthetik konstruktőri negyedik helyüket a folyamatosan zárkózó Haasszal szemben. Szuzukában szerencséjük volt, hogy Kevin Magnussen kiesésével csak 3 pontot buktak, Carlos Sainz szavai alapján azonban egyáltalán nincs okuk a derűlátásra az utolsó négy versenyen előtt.

Sainz kertelés nélkül kimondta, hogy egyszerűen gyenge a Renault motorjaForrás: AFP/Toshifumi Kitamura

A Renault motorjai főként a Red Bull kapcsán kerülnek a figyelem középpontjába az idei szezonban, az energiaitalosok egyetlen műszaki hibájuk után sem mulasztanak el belerúgni motorszállítójukba. Az egykor gyümölcsöző együttműködés mára olyan szintre jutott, hogy a franciák nem is nagyon hajlandóak szóba állni a bikásokkal.

Azonban nem csak a Red Bullt, hanem a Renault gyári csapatát is sújtja az erőforrások gyengesége, Carlos Sainz beismerte, nem számítottak rá, hogy ennyire lemaradnak a többiek mögött.

„Azt hiszem, nagyon visszaestünk a motor terén, nem számítottunk arra, hogy a Ferrari és a Mercedes ekkorát lép előre a szezon során – mondta Sainz az Autosportnak. – Azt gondoltuk, hogy a B specifikáció éppen elég lesz, de jelenleg látszik, hogy nem az. Hoztunk újításokat a kasztnira, talán az nem olyan rossz, a végsebesség terén azonban nem ott tartunk, ahol szeretnénk."

A Renault egyik pilótája sem jutott be a Q3-ba JapánbanForrás: AFP/Toshifumi Kitamura

A Red Bull már Monzában bevetette a Renault C specifikációjú motorját, a franciák azonban azóta sem próbálták ki, mondván nem éri meg a teljesítményelőny a megbízhatósági kockázat miatt. A két csapatnak más az üzem- és kenőanyag beszállítója, a gyári csapatnak a Castrol a partnere, Sainz szerint emiatt nem tudták bevetni az új motorváltozatot.

„A csapat teljesen biztos benne, hogy a mi üzemanyagunkkal nem elég megbízható az új verzió, úgyhogy teljesen megbízom bennük, bárhogy is döntenek. Több lóerőre van szükségünk, Japánban is ez kellett volna a Q3-ba jutáshoz, a Honda megmutatta, hogy ez lehetséges."

„Nagy volt a fejlesztési verseny a szezon során, a csapat nagy erőfeszítéseket tett, hogy minden futamra hozzon új alkatrészeket, a teljesítmény terén azonban talán nem léptünk előre annyit, mint a többiek. Túl messze vagyunk attól, hogy minden futamon a Q3 biztos résztvevői legyünk.”

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK