Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel egyik szeme sír, a másik viszont nevet, mert bár csupán az ötödik helyről kezdheti az USA Nagydíjat, a Ferrari végre ismét fel tudta venni a versenyt a Mercedesszel.

Sebastian Vettel az elmúlt futamok tükrében meglepődve vette tudomásul, hogy a Ferrari ismét képes volt felvenni a versenyt a Mercedesszel, sőt, kis híján le is győzte bajnoki riválisát. A német pilótának ugyanakkor nem lehet teljes az öröme, mivel rajtbüntetése miatt csak az 5. helyről indulhat, de mint mondta, már hozzászokott a felzárkózáshoz.

Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen

Hatvanegy ezredmásodperc. Mindössze ennyire lett volna szüksége Sebastian Vettelnek ahhoz, hogy az első helyen zárja az időmérőt Austinban, ami azt nézve, hogy az elmúlt hetekben reménytelenül próbálkozott megszorítani Lewis Hamiltont, kisebb csodával ért fel. Vettel pole pozíciót ugyanakkor azzal sem szerzett volna, ha jobb időt autózik a Mercedes világbajnokánál, pénteki piros zászlós kihágása miatt ugyanis három rajthelyes hátrasorolás vár rá.

– mondta Vettel. – Ma száraz volt az idő, ami kedvezett nekünk. Az elmúlt hetek tükrében örülök annak, hogy visszatértünk, meglepően szorosan alakult ma az eredmény, nem hiszem, hogy számítottunk erre, ami jó."

Vettel a csapatrádióban káromkodott egy sort, mikor megtudta, hogy milyen kevéssel maradt le az első helyről, majd elnézést kért a csapattól, amiért a nyolcas kanyart nem vette tökéletesen.

A büntetés miatti ötödik rajthelyről pedig viccesen megjegyezte: „már hozzászoktam, úgyhogy tudom, hogyan kell csinálni."

Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
Forma-1, USA Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Brendon Hartley, Toro Rosso
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Stoffel Vandoorne, McLaren
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
Forma-1, USA Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, USA Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, USA Nagydíj, Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen

A másik Ferrariban Kimi Räikkönen a 3. helyet szerezte meg, ami Vettel büntetésével első soros indulást jelent. A finn világbajnoknak voltak fellángolásai az időmérő alatt, volt, amikor a pole pozícióra is esélyesnek tűnt, végül azonban csak az egyik Mercedest sikerült megelőznie, csapattársától azonban csupán 9 ezreddel kapott ki.

Esélyeit növeli a futam elején, hogy a Mercedeszekkel ellentétben a leglágyabb keveréken rajtolhat.

„Holnap hosszú verseny lesz, a tegnapi eső miatt senki nem tudja, hogy miként fogják túlélni a gumik, úgyhogy izgalmas lesz – tekintett előre Räikkönen. – Próbálunk jó rajtot venni és abból építkezni, szerintem rendben lesz."

Az új fejlesztések hiánya hozta meg a javulást

Az utóbbi időben olyan feltételezések is felütötték a fejüket, amelyek szerint a Ferrarit nem is első sorban az egyenesekben tapasztalt erőfölényének eltűnése, hanem az elhibázott aerodinamikai fejlesztések juttatták zsákutcába, és az utóbbi versenyeken emiatt voltak lassabbak a Mercedesél.

Vettel időmérő utáni szavai ezt a feltételezést látszanak alátámasztani.

Amennyiben Hamilton megnyeri a futamot, Vettelnek legalább a második helyen kell végeznie ahhoz, hogy megakadályozza riválisát a világbajnoki cím megnyerésében. „Nem ígérhetem meg, hogy nyerni fogunk, de szerintem szoros futam lesz, amelyen remélhetőleg ugyanolyan erősek leszünk, mint az időmérőn. Akkor bármi megtörténhet” – mondta Vettel.