Társoldalunk:

A Ferrari nem örülne, ha leváltanák a Pirellit

2018.11.07. 17:12

Könnyen lehet, hogy 2020-tól a koreai Hankook lép a Pirelli helyébe az F1 kizárólagos gumiszállítójaként, a Ferrarinál azonban ha tehetnék, az olasz cég maradása mellett döntenének.

A Pirelli immár nyolcadik éve az F1 kizárólagos gumiszállítója, ez a helyzet azonban 2020-ban megváltozhat, amennyiben ugyanis a Hankook jobb ajánlatot tesz le a Forma-1 tulajdonosai elé, leválthatja az olasz céget. Kijelenthető, hogy a Ferrarinál nem örülnének ennek, Maurizio Arrivabene csapatfőnök helytelennek nevezte, ha a mostanáig a Pirellivel megszerzett tapasztalatokat csak úgy kihajítanák az ablakon. Eközben a gumigyártó azon van, hogy mindenkinek a kedvében járjon.

A Ferrari sem mindig volt elégedett a Pirellivel, ennek ellenére nem örülni a váltásnakForrás: AFP/2018 Getty Images/Charles Coates

A Pirelli 2011-ben érkezett meg a sportágba, az eltelt évek alatt pedig többször került a kritikák kereszttüzébe. Hol amiatt támadták, hogy túlságosan törékeny abroncsokat gyárt, amelyekkel megbízhatósági versennyé silányultak a futamok, máskor pedig azért kapott hideget-meleget, hogy strapabíró abroncsai unalmassá teszik a taktikát. A Ferrarival is voltak nézeteltérései a gumigyártónak, az idén emlékezetes módon szólalkozott össze a két fél a vörösök autóira kedvezőtlenül ható vékonyabb futófelületű gumik miatt,

Maurizio Arrivabene ennek ellenére nem örülne annak, ha mennie kéne a Pirellinek.

Márpedig ha a Liberty Media a Hankook ajánlatát találja kedvezőbbnek, akkor 2020-tól a koreai cég lép a Pirelli helyébe. „Már egy ideje együtt dolgozunk a Pirellivel, voltak pozitív időszakok és nehéz pillanatok is, de évről évre olyan gumikkal álltak elő, amelyek pozitív irányba fejlődtek – mondta Arrivabene. – Mindent kidobni az ablakon számomra helytelennek tűnik, ugyanakkor nem mi hozzuk a döntéseket."

Nem könnyű a Pirelli dolga, mert csak akkor veszik elő, ha kritizálni kell az abroncsaikatForrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei

Azt Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója is elismeri, hogy a Pirellinek nincs könnyű dolga, mert egyrészt izgalmas versenyekre alkalmas gumikat kell gyártania, ami a gyorsan kopó abroncsokkal valósítható meg, másrészt viszont a versenyzők elvárják, hogy ne kelljem sétakocsikázniuk és mindent kihozhassanak az autójukból.

A Pirellit kritizáló hangok legutóbb a Mexikói Nagydíj után erősödtek fel, amelyen Nico Hülkenberg lassúsági világbajnokságnak titulálta az F1-et, míg Kevin Magnussen méltatlannak nevezte a gumikat a sportághoz. Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója a kritikákat hallva pedig megkérdőjelezte, hogy valóban a gumik tartósságának csökkentésével kellene-e növelniük az izgalmakat, ahogyan arra az F1, a csapatok és a versenyzők is kérték őket korábban.

„Le kell ülnünk egy asztalhoz, meg kell beszélnünk és meg kell értenünk, hogy melyik a legjobb út. Jelenleg azt látjuk, hogy minél lágyabb gumikat hozunk, a csapatok annál jobban visszafogják a tempót úgyhogy valószínűleg nem ez a helyes irány – mondta Isola. – Ez nem probléma, mindössze változtatnunk kell egy kicsit, hogy elérjük a céljainkat. Ez minden, abszolút korrekt dolog ebbe a pilótákat is belevonni."

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK