Hamilton behúzta, de Räikkönen szenzációsat hajrázott

Események

Forma-1, Kimi Räikkönen, Lewis Hamilton, Bahreini Nagydíj
Vágólapra másolva!
Az utolsó 2 körben Rosberg és Hamilton fékje is bedöglött, így a gumikkal másképp sakkozó finn az egyik Mercedest 20 másodperc hátrányból is levadászta a Bahreini Nagydíjon. Vettel háromszor hibázott.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül67 bejegyzés

Lewis Hamilton a szezon negyedik versenyén idei harmadik győzelmét aratta a Bahreini Nagydíjon, de a befutó kicsit szorosabbra sikerült, mint szerette volna, mivel az utolsó körben túlmelegedtek a fékjei, így az óriásit hajrázó Kimi Räikkönen, aki a többi éllovastól eltérően taktikázott, mindössze 3 másodperccel mögötte ért célba. A finn egy körrel korábban előzte meg a szintén fékproblémával küzdő, de addig harcosan versenyző Nico Rosberget, míg Sebastian Vettel a másik Ferrarival szokatlanul sokat hibázott, és egy szárnycsere után végleg beragadt Valtteri Bottas Williamse mögé.

Bár az idei Bahreini Nagydíj nem volt annyira izgalmas a reflektorok fényében, mint a tavalyi, amikor Hamilton és Rosberg az utolsó körökben kiélezett párharcot folytattak a győzelemért, a fináléra azért így is jutott dráma. Még az utolsó körben sem lehetett biztosan tudni, hogy az élen álló Mercedes elvergődik-e a célig, Daniel Ricciardo Red Bullja pedig az utolsó métereken füstölni kezdett, és lendületből gurult el a kockás zászlóig a csapat számára az elérhető maximumot jelentő 6. helyen.

Räikkönen az idén először állt dobogóra - katt a galériához! Forrás: AFP/Marwan Naamani

A Mercedes igazgatója, Toto Wolff elismerte, hogy „nagyon megkönnyebbültünk, mert mindkét autónkban megszűnt a fékerő. Kár Nicóért, hiszen addig nagyszerű versenye volt, csodálatos előzéseket mutatott be." Valóban, Rosberg sokkal rámenősebben vezetett, mint az idén bármikor: a rajtnál ugyan elvesztette a 3. helyet is, amikor rossz ritmusban támadta meg Vettelt, így Räikkönen elment mellette, de a 4. körben, a célegyenes végén egy vakmerő manőverrel kifékezte a finnt.

Vettelt pedig háromszor is megelőzte a verseny folyamán. Először az első etapban, ugyancsak egy kifékezéssel, majd a kerékcseréket követően, miután a Ferrarinak mindkétszer sikerült átugrania Mercedesét a bokszban. Ám az utolsó etapban, amikor a közepes keverékű gumik voltak az autóján, nem tudta megtartani az előnyét a lágyakon rohamozó Räikkönennel szemben, és a fékhiba miatt az utolsó előtti körben ki is sodródott a célegyenes végén.

Rosberg a rajtnál rosszul helyezkedett, Räikkönen kívülről megelőzte - katt a galériához! Forrás: AFP/Marwan Naamani

„Ez rendben volt, nagyon élveztem, hogy megelőzhettem a piros autókat" – mondta Rosberg. „Hasonlóan alakult a tempónk Lewisszal, csak a végén egy kicsit elhúzott tőlem, aztán elvesztettem a fékeket, ami sajnos a helyembe került Kimivel szemben. A fékpedál egyszerűen beesett, semmi ellenállása nem volt."

Rosberg egyetlen ponttal így is megelőzte Vettelt az összetettben, viszont már 27 pont a hátránya Hamiltonhoz képest, aki a dobogón nem is titkolta, hogy a harmadik vb-címére hajt. „A Ferrari ma alaposan megfuttatott minket, nehéz volt kímélni a gumikat. Végül sikerült, de keményen kell igyekeznünk tovább, hogy elöl maradjunk" – ismerte el. Hamilton úgy vélte, a fékjei csak „túlmelegedtek kissé a lekörözések közben, komoly gondot azonban nem okoztak", bár menet közben újra kellett indítania a brake-by-wire rendszert.

Wolff ennek ellenére figyelmeztetett, hogy a Mercedesnek a probléma végére kell járnia, amely egy olyan fékgyilkos pályán, mint Montreal, végzetessé válhat. „Az eredményt látva ma nem voltunk nagy fölényben, a Ferrari egyre közeledik hozzánk" – mutatott rá. „Mindent be kell vetnünk, hogy továbbra is legyőzzük őket."

Vettel szenvedett

A Mercedes eredetileg inkább Vetteltől tartott, ám ő a 2. helyen haladva már a 8. körben elfékezte magát a célegyenes végén, amikor 2 másodperces hátrányból üldözte Hamiltont. Emiatt Rosberg gyorsan ráesett, és Vettel később még kétszer lesodródott a pályáról, ráadásul harmadszor megütötte a Ferrari első szárnyát az utolsó kanyar rázókövén, ezért egy harmadik, nem tervezett bokszkiállásra kényszerült.

„Éreztem, hogy csökkent a tapadás az első tengelyen, ezért úgy döntöttem, kiállok a bokszba, ami helyes lépésnek bizonyult. Kár, hogy utána beragadtam, és nem jutottam előrébb" – mondta. „Cserbenhagytam a csapatot egy kicsit, pedig ebben a versenyben több lett volna. Kimi bebizonyította, hogy a 2. hely elérhető volt, ő remekül ment. Mivel egyforma gumik voltak az autónkon, én nehezen értem volna utol és előztem volna meg Nicót."

Räikkönen erős versenytempója végre megtérült - katt a galériához! Forrás: AFP/Mohammed Al-Shaikh

Vettel korábbi kiállásai nem bizonyultak nyerő stratégiának. Räikkönen viszont másodszorra a közepes gumikat kapta meg, amelyeken elnyújtották a középső etapját, s mivel így is tartani tudta a lépést a lágy keveréket használó éllovasokkal – beleértve Hamiltont –, a végén kedvező helyzetbe került. Késői, a 40. körre időzített második kerékcseréje után 20,5 másodperces hátrányból kellett Rosberg nyomába erednie, de mivel az ő autóján akkor voltak a gyorsabb lágy gumik, alig 14 kör alatt 2 másodpercen belülre csökkentette a különbséget.

„A 2. hellyel soha nem elégedett az ember, a nehéz szezonkezdet után azonban már egy kicsit jobb eredménynek is örülök" – ismerte el a finn, aki az idén most állhatott fel először a dobogóra. „A végén újra játékba kerültünk, csak kifutottunk a körökből. A rajthelyünkhöz képest így is elégedettnek kell lennünk, de azért ennél jobb eredményekre vágyunk."

Räikkönen egyértelművé tette, hogy a Ferrarinál uralkodó hangulat fontos szerepet játszik a feltámadásában. „Nagyot léptünk előre. A hangulat nagyszerű, megtaláltuk a helyes irányt, és nagyon igyekszünk" – mondta. „Biztos vagyok benne, hogy hamarosan képesek leszünk a győzelmekért harcolni. Csak egy kis idő kell hozzá."

A Williamsnek is felemás versenye volt

Bottas keze az utolsó 15 körben egyszer sem remegett meg, amikor maga mögött kellett tartania Vettel Ferrariját, jóllehet, ebben a Williams nagyobb végsebessége is segítette. „A Ferrarinak gyorsabb autója van, úgyhogy hamar utolért, de ismertem a védekezéshez szükséges trükköket" – állította a finn, aki eddigi legjobb eredményét érte el az idén.

Felipe Massának viszont nem volt szerencséje: az ő Williamse egy elektromos hiba miatt a rajtrácson ragadt, s mivel csak a bokszban indíthatták újra, onnan kellett nekivágnia a távnak, aztán az egyik féktávon lebombázták, amitől megsérült a diffúzora. „Hátulról eredtem a mezőny után, és több pozíciót sikerült visszaszereznem, de (Pastor) Maldonado sajnos nekem jött a 4-es kanyarban" – mondta a 10. helyen leintett Massa. „Ez bosszantó verseny volt."

Bottas az utolsó etapban állta Vettel támadásait - katt a galériához! Forrás: AFP/Marwan Naamani

Ricciardo Red Bulljában négy verseny alatt már a harmadik motor ment tönkre az idén. A Renault négy autójából három egyébként is elromlott a Bahreini Nagydíjon, a versenyről csak a két Toro Rosso esett ki. Jenson Button McLarenje egy későn felfedezett műszaki hiba miatt fel sem állt a rajtrácsra, csapattársa, Fernando Alonso azonban tizenegyedikként ért célba, a csapat jóslatainak megfelelően legyőzve a három kerékcserével próbálkozó kontingenst.

A 7. helyen éppúgy Romain Grosjean végzett, mint a múlt hétvégén, Kínában, a másik Lotust vezető Maldonado azonban lefulladt az egyik bokszkiállása során, és a hosszas várakozástól lángra kaptak a fékjei. Massa előtt Sergio Pérezt és Danyiil Kvjatot intették le – a Red Bull orosz pilótája annak ellenére ismételte meg malajziai 9. helyét, hogy tegnap már a Q1-ben elbúcsúzott az időmérőtől, ezért a 17. kockából kellett rajtolnia.

Hülkenberg is háromszor cserélt kereket, ami nem vált be - katt a galériához! Forrás: AFP/Marwan Naamani

A Forma-1 szezonjában most háromhetes szünet következik, amíg a mezőny Európába hazatérve vesz egy nagy lélegzetet a barcelonai Spanyol Nagydíj előtt.

A Ferrari pilótája a futamon háromszor is lesodródott a pályáról, Rosberg ugyancsak háromszor előzte meg, és első szárnyat is kellett cserélnie. Daniel Ricciardo éppen célba tudott érni a 6. helyen a kockás zászló előtti métereken elfüstölő Red Bull-lal, pontot szerzett még Romain Grosjean, Sergio Pérez, a 17. helyről induló Danyiil Kvjat és a bokszból startoló Felipe Massa is.