Pályafutása első pole pozícióját szerezte Lewis Hamilton Monacóban, miután Nico Rosberg az edzés két kulcsfontosságú pillanatában is vezetői hibát vétett, ez viszont a világbajnoki címvédőt ezúttal nem befolyásolta, mert a tavalyi edzéssel ellentétben az idén ő haladt előrébb a Q3-ban. Hamilton akkor állt az élre, amikor igazán fontos volt, mivel a Q1-ben és a Q2-ben is Rosberg bizonyult gyorsabbnak.
Kisebb aggodalom is kialakult Hamilton térfelén a Mercedes garázsában, mert a Q2-ben a brit „nagyon rossz” kört ment, de mérnöke szerint nem a pilóta hibázott a körében, amivel így is az élmezőnyben volt. A várakozásoknak megfelelően a mezőny legjobb autójával haladó Hamiltonnak a Monacóra jellemző forgalommal is meggyűlt a baja: a Q2-ben kétszer is látványosan feltartották, de a Q3-ban végig szabad volt előtte az út, és legyőzhetetlennek bizonyult. Az időmérő után Niki Lauda „szenzációsnak” nevezte a brit teljesítményét.
Hamilton Mercedese ezúttal csaknem 8 tizedmásodperccel gyorsabbnak bizonyult Sebastian Vettel Ferrarijánál a Q3-ban, és az egész időmérőn érezhető volt, hogy a két Ezüstnyílnak ezúttal nem igazán lehet ellenfele. A brit pilóta viszont ennek ellenére az edzés után úgy érezte, futott néhány „nagyon rossz kört”, nehézsége akadt a gumikkal, a széllökésekkel és a forgalommal is, és az utolsó két kör előtt a pálya ritmusát sem érezte. Ezért is nagyon örült, hogy 2006 után ismét a pole pozícióból rajtolhat Monacóban (akkor még a GP2-ben versenyzett), de úgy vélte, a győzelem felé még félúton sem jár.
Rosberg időmérője pont ellentétesen alakult csapattársáéhoz képest. Saját elmondása szerint az alulkormányzottság ellenére ő jól kezdte az edzést, majd „kissé elvesztette a fonalat”, megpróbálta a végén felülmúlni Hamiltont, de „nem jött össze” az ismét komor arcot vágó németnek. A 3. helyezett Vettel viszont „általában elégedett” volt az eredménnyel, úgy vélte, „kissé talán túl hűvös volt” számukra, a vasárnapi futamon pedig megpróbál befurakodni a két Mercedes közé.
Nem panaszkodhat versenyzői teljesítményére a Red Bull vezérkara, miután Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat be tudott furakodni Vettel és az ismét alulteljesítő Kimi Räikkönen közé, és az 5-6. helyről indulhatnak. Christian Horner a Sky Sportsnak elmondta, dobogós helyről álmodik a holnapi futamra, de a pilóták rajthelyével is elégedett.
Nagyot autózott Sergio Pérez, aki a Force Indiával a 7. helyen végzett, és alaposan felülmúlta csapattársát, Nico Hülkenberget, aki csak a 13. legjobb időt futotta, miután egyszer a falhoz is csapta autóját. A Toro Rossók a várakozásoktól kissé elmaradtak, Carlos Sainz a 8., Max Verstappen pedig a 10. lett, ami újoncoktól még így is kiemelkedő teljesítmény. A két Lotus közül ezúttal Pastor Maldonado szerepelt jobban, 9. lett, Romain Grosjean csak a 11-ként zárt, és váltócsere miatt csak a 16. helyről indulhat.
Felemásan alakult az időmérő a McLaren számára, hiszen Jenson Button csaknem bejutott a Q3-ba, végül a 12. legjobb időt futotta, és a 11. helyről rajtolhat. Button a rádión úgy vélte, könnyedén továbbjuthatott volna, de a visszajátszások alapján nagyon rosszul jött neki a Rosberg által előidézett sárga zászló a Q2 végén, ami ellehetetlenítette a brit utolsó gyors körét. Fernando Alonso viszont még idáig sem jutott el, mivel a spanyol autóját egyszerűen lekapcsolta az elektronika a Q2 elején, így csupán a 14. helyről indulhat a holnapi futamon.
Az időmérő és eddig az egész hétvége negatív meglepetését a Williams szolgáltatja: a grove-i istálló színeiben induló Valtteri Bottas már a Q1-ben kiesett, és csak a 17. helyről indulhat, Felipe Massa pedig a Q2-ben a 14. idővel búcsúzott, így az őket üldöző Red Bull és Toro Rosso pilótáknak jó esélyt adnak, hogy vasárnap közelebb kerüljenek hozzájuk a pontversenyben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!