hirdetés

Kicsit elárulta magát a Mercedes

2016.03.01., 08:52
rendezés

Kedden, a második tesztciklus nyitónapján végre kipróbálták a lágy gumit, amellyel Nico Rosberg ijesztően jó időt ment Barcelonában, míg Hamilton délután egy versenyszimulációt bonyolított le. A Haas majdnem az egész napot elvesztette, több csapat is műszaki problémákkal küzdött.

Az idei előszezon során először kedden a Mercedes is bevetette a lágy gumikat, felvillantva az egy mért körös teljesítményét: a csapat autóját délelőtt vezető Nico Rosberg 1:23.022-es körével az élen zárta a második tesztciklus nyitónapját, amelyen ismét az Ezüstnyilak tették meg a legtöbb kört.

Eddigi legjobb idejét érte el a Williams és a McLaren is.

A Mercedes alapvetően ma is a hosszú etapokra koncentrált – a délután vezető Lewis Hamilton megtett egy négy etapos, 66 körös versenyszimulációt is –, de Rosberg ideje beigazolta az ellenfeleik félelmeit a tempójukkal kapcsolatban. Mindössze 2 tizeddel maradt el Sebastian Vettel múlt heti, ultralágy gumikon elért 1:22.810-es legjobbjától, pedig a két keverék között 1,1-1,4 másodperc a különbség, legalábbis papíron. És a változatosság kedvéért a W07 megbízható is maradt, újabb 171 kört, azaz csaknem 800 km-t tettek meg vele. A csapat főnöke, Toto Wolff azt mondta, a hét további részében sem szándékoznak bevetni a szuperlágy és az ultralágy Pirelliket.

Hamilton lebonyolított egy versenyszimulációt is - katt a galériához!

Forrás: Mercedes

„Pillanatnyilag úgy tűnik,

senkinek nincs reális esélye megszorongatni őket a szezon elején"

– ismerte el Valtteri Bottas, aki a 2. helyen végzett a Williamsszel. „Persze hosszú a szezon, úgyhogy ki tudja? Remélhetőleg már Melbourne-re sok frissítést kapunk, amelyek jól is fognak működni." Miután a múlt héten a Mercedeshez hasonlóan a megbízhatóságra koncentrált, a Williams ma elkezdett a teljesítményre gyúrni. Bottas egy időmérő-szimuláció keretében kipróbálta az ultralágy gumikat, de 4 tizeddel lassabb volt velük, mint a Ferrari egy héttel ezelőtt. A finn versenyző ennek ellenére úgy ítéli,

„a Ferrari és a Red Bull környékén" van a Williams teljesítménye.

A McLaren ma érte el az eddigi legjobb eredményét, amikor Fernando Alonso a lágy gumikon 3. lett, 1,7 másodperccel maradva el Rosberg etalonjától. A legutóbbi tesztnapján, múlt csütörtökön csak 3 kört tudott a pályán tölteni, s bár egy telemetriai hiba miatt ma is vesztett egy órát, sokkal több, 92 kört tett meg.

A Ferrarinak megint nem volt sima napja

A 4. Kimi Räikkönen lett, aki délután két órán át vesztegelt a garázsban, mert a sebességváltója beragadt. Előtte aerodinamikai mérések végrehajtásában segédkezett, és kísérletezett a beállításokkal is. Egész nap a közepes keverékű gumikat használta, beleértve a jelöletlen kísérletieket is, ennek ellenére csak egy tizeddel maradt le Alonsótól. Räikkönen alatt eddig mindhárom tesztnapján lerobbant az SF16-H, de azt mondta, nem aggódik a megbízhatóság miatt, hiszen a teszt éppen a problémák feltérképezésére való.

Räikkönen nem aggódik a Ferrari meghibásodásai miatt - katt a galériához!

Forrás: NurPhoto/Joan Cros/NurPhoto/Joan Cros

„Ha valami elromlik, van időnk megjavítani. Minden évben ugyanez volt a történet" – jelentette ki, ám az erőviszonyokkal kapcsolatban értelmetlennek tartotta a találgatást. „Az autónk érzésre jól megy, ami azonban a köridőket illeti, fogalmunk sincs, a többiek mit csinálnak" – mutatott rá.

Mi elégedettek vagyunk az autónk viselkedésével és teljesítményével."

A Red Bull sem úszta meg technikai gondok nélkül: Danyiil Kvjat autóján délelőtt füstölni kezdett bal hátsó kerék, mert a fékhűtő-csatorna egy része hozzáért a gumihoz. A csapat ezzel sok időt vesztett, ugyanis az autó is megsérült, és szét kellett szerelni a hátulját, de Kvjat délután igyekezett behozni a lemaradást. A legjobb eredményét a lágy gumikon érte el, a Red Bull vezető versenymérnöke, Guillaume Rocquelin szerint azonban nem a teljesítményre hajtott.

A Mercedes után ma a Toro Rosso tette meg a legtöbb kört Max Verstappennel,

megerősítve 2. helyét az előszezoni kilométerlistán. Az idei festésüket csak ma mutatták be, miután a múlt héten egyszínű sötétkék autóval teszteltek. A vezető versenymérnökük, Phil Charles elismerte, hogy a gumikkal még foglalkozniuk kell, egyébként viszont befejezték a tervezett programjukat.

Harci díszbe öltözött a Toro Rosso is - katt a galériához!

Forrás: DPPI media/Vincent Curutchet

„Ez újabb jó nap volt számunkra" – mondta. „Délelőtt új aerodinamikai alkatrészeket értékeltünk ki. A gyárban szép munkát végeztek, hogy ezeket le tudták szállítani egy ilyen mozgalmas tél után. A nap fennmaradó részében vegyesen foglalkoztunk a beállításokkal, majd délután hosszú etapokat tettünk meg." Verstappen a Toro Rosso eddigi legjobb idejét érte el a közepes keverékkel.

Meghúzódtak a háttérben

A Force India ma nem hősködött: a 121 kört teljesítő Nico Hülkenberg meghúzódott a középmezőnyben. Délelőtt áramlásmérő szenzorokkal szerelték fel a VJM09-et, hogy aerodinamikai teszteket végezhessenek el, délután pedig hosszú etapokat tettek meg, de a csapat vezető versenymérnöke, Tom McCullough figyelmeztetett rá, hogy

a márciusi hűvös a gumik szempontjából nem reprezentatív.

„Nagyon sokféle feladatunk volt, meg akartunk vizsgálni pár konkrét alkatrészt. Biztató, hogy mindent befejeztünk" – tette hozzá Hülkenberg.

Ma utolsóként a Sauber is elkezdte 2016-os autója tesztelését. A C35 nem keltett nagy feltűnést, de az első napján megbízhatónak bizonyult, Felipe Nasr útban a 9. hely felé meg tudott tenni vele 103 kört. A legjobb idejét a lágy gumikon futotta.

Ma lépett először pályára az új Sauber - katt a galériához!

Forrás: AFP/Lluis Gene

A Renault a futóművek beállítására és aerodinamikai adatszerzésre is fordított időt, teljes egészében befejezve a tervezett programját. „Ez újabb erős nap volt, rengeteg kört töltöttünk a pályán" – mondta a lágy Pirelliken 1:25.760-as eredményt regisztráló Kevin Magnussen. „Az autóval kapcsolatban pozitív érzéseink vannak, ugyanakkor tudjuk, miben kell fejlődnünk, és tenni is próbálunk érte."

Az Haasnak ellenben pocsék napja volt:

Esteban Gutiérrez mindössze 23 kört teljesíthetett, mielőtt egy sokáig beazonosítatlan hiba végleg a garázsba kényszerítette. Órákig tartott, mire kiderítették, hogy az üzemanyagrendszerrel van gond, addigra azonban nem maradt idejük a javításra, így majd csak szerdán folytathatják a tesztelést.

Problémái voltak a Manornak is, Rio Haryanto délelőtt olajszivárgás miatt vesztett időt, és egész nap csak 45 kört tudott megtenni. A múlt heti idején így is 6 tizedmásodpercet javított, bár csapattársáétól, Pascal Wehrleinétől még mindig 1,7 másodperccel le van maradva.

A csapatok péntekig folytatják a tesztelést Barcelonában.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Origo
18:04

A tesztnapnak vége

A teballán változás már nem történt, Rosberg maradt az élen, a legtöbb kört a versenyzők közül Verstappen, a csapatok közül a Mercedes tette meg. Köszönjük a figyelmet! Ne menjenek messzire, mert hamarosan jelentkezünk az eredménylistával és a csapatok reakcióival is.

Origo
18:00

Mégis zöld zászló!

Ennek értelme volt: még egy perc van hátra. Kimegy még valaki? Igen! Kvjat, Räikkönen, Nasr, Alonso, Verstappen és Hamilton is. Mért körre már nem lesz idejük.

Origo
17:55

Nem lesz újraindítás?

A Force India nem túl bizakodó - legalábbis Hülkenberg a jelek szerint már nem készül visszatérni a pályára. A Renault szerelői megérkeztek a helyszínre, és letakarták az autójukat.

Origo
17:50

Piros zászló!

10 perccel a nap vége előtt megvan a mai harmadik is: Magnussen Renault-ja megállt a 3-as kanyarnál.

Origo
17:49

Verstappen begyorsult

1:25.176-ra szorította le a lécet, ezzel a 7. helyen áll.

Origo
17:48

Örülnek a Williamsnél

Múlt csütörtökön nem távoztak egyértelműen jó érzésekkel Barcelonából, de Bottas ma már 121 kört húzott le gond nélkül, és még mindig kint van. Közben, még mindig a lágy gumikon, Haryanto 1:27.625-re javított.

Origo
17:41

Alonso adatokat gyűjt

Mondjuk most épp nincs a pályán, úgyhogy ez a kép nem teljesen aktuális, de a telemetriai probléma ellenére már 89 kört tett meg ma, ami a múlt pénteki 3-hoz képest óriási előrelépés.

Origo
17:34

Hamilton előrelép

A versenyszimulációja után is maradt a közepes gumiknál, de az üzemanyagszint nyilván csökkent, mert 1:25.051-gyel feltornázta magát a 6. helyre. Ugyanezzel a keverékkel a Ferrari és a McLaren 2-3 tizeddel jobb időt tudott. Apropó, Ferrari: Räikkönen megint a pályán van.

Origo
17:32

Haryanto javít

1:27.699-re, amivel még mindig az utolsó helyen áll. A lágy gumikon futotta a körét. Közben Nasr is lefaragott az idejéből a Sauberrel, ő 1:26.025-re. A pozícióján egyikük sem javított.

Origo
17:17

A sorrend

Háromegyed órával a leintés előtt ez a tabella:

1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. Bottas (Williams FW38), 1:23.229 (107 kör)
3
. Alonso (McLaren MP4-31), 1:24.735 (85 kör)
4. 
Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (60 kör)
5. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.049 (55 kör)
6. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (134 kör)
7. Magnussen (Renault RS16), 1:25.760 (109 kör)
8. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (113 kör)
9.
Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:26.821 (92 kör)
11. Hamilton (Mercedes W07), 1:27.043 (71 kör)
12. Haryanto (Manor MRT05), 1:29.331 (34 kör)

Origo
17:13

Négyen a 100-asok klubjában

Ma eddig Bottas, Verstappen, Magnussen és Hülkenberg léphetett be. Mármint a versenyzők közül, mert Hamilton és Rosberg együtt 153-at tett meg, úgyhogy a csapatok közül ma is a Mercedes vezet.

Origo
17:11

Alonso megelőzi Räikkönent

1:24.735-re javította a legjobb idejét a lágy gumikon. Ez nem rosz, ha figyelembe vesszük, hogy Räikkönen ugyanezzel a keverékkel egy tizeddel lassabb volt.

Origo
17:07

A Sauber a kerékcserét gyakorolja

Nasr bent volt a bokszban:

Origo
17:00

Megjavították a Ferrarit

És Räikkönen bele is csapott a lecsóba, a közepes gumikon nekivágott egy etapnak. Két órát vesztett a műszaki hibával, amelyről majd este kiderül, hogy tényleg a váltót érintette-e.

Origo
16:53

Hamilton befejezte a versenyét

Lehúzott 66 kört, a tempója a végén 1:27-ről 1:28-ra esett vissza. Az utolsó etapja a közepes gumikon így alakult az Auto Motor und Sport szerint: 1:27.0, 1:27.2, 1:27.2, 1:27.1, 1:27.1, 1:27.2, 1:27.2, 1 270, 1:27.4, 1:27.2, 1:27.5, 1:27.4, 1:27.4, 1:27.4, 1:27.6, 1:27.4, 1:27.5, 1:27.8, 1:28.4, 1:28.8.

Origo
16:49

Nagy a forgalom

Most kint van Bottas (megint az ultralágy gumikon, de most nem megy jó időket vele), Kvjat, Alonso, Verstappen, Hülkenberg, Hamilton és Haryanto is.

Origo
16:45

Ilyen egy asztal a Pirellinél

Üveg és gumi? Veszélyes kombinációnak tűnik...

Origo
16:43

A váltó romolhatott el a Ferrariban

Räikkönen állítólag azt mondta, beragadt 8-asba - bár ez érdekes annak fényében, hogy rögtön a bokszkijáratnál parkolt le. Jól gyorsul az a verda! :-)

Origo
16:41

A Ferrari megfúrná az új időmérőt

A cég elnöke, Sergio Marchionne a genfi autószalonon beszélt a múlt héten felmerült folyamatos kieséses kvalifikációról is, amelyről azt mondta, még egyeztetni kell róla, mert szerinte felesleges változtatni a régin. „Óvatosnak kell lennünk, nehogy felborítsuk a rendszert. Nem vagyok biztos benne, hogy a Ferrari el tudja fogadni Bernie ötletét" – jelentette ki vészjóslóan. „Alaposabban meg kell értenünk – nem hiszem, hogy az összes csapat egyetért vele." A promóterek kérésére kierőszakolt új időmérő egyesek reményei szerint izgalmasabbá fogja tenni a futamokat, míg mások úgy vélik, nagy változást úgysem hoz. Eredetileg már az idénynyitón be akarták vezetni, de ezt legalább a Spanyol Nagydíjig el kell halasztani, mert a FOM programozóinak teljesen át kell írniuk hozzá az időmérő szoftvert.

Origo
16:25

Alonso újra pályán

Mégepdig a lágy gumikon. Úgy tudtuk, a motorvezérlő elektronikával volt gond, a McLaren viszont azt írja, a telemetriával. Alonso időközben visszacsúszott az 5. helyre, mert Kvjat nemrég beférkőzött elé.

Origo
16:24

Hamilton újra kereket cserélt

Immár harmadszor, ezúttal gond nélkül. A versenyszimulációja legutóbbi etapja 17 körből állt, a közepes gumikon így festett: 1:28.7, 1:28.2, 1:28.3, 1:29.5, 1:28.9, 1:28.7, 1:30.0, 1:30.4, 1:28.3, 1:28.5, 1:28.8, 1:29.5, 1:29.4, 1:29.5, 1:31.2. A kiállása után is maradt a közepes keveréknél, de az új gumikon rögtön 1:27.043-ra faragta le az egyéni legjobbját, ahogy csökken az üzemanyagszint.

Origo
16:20

A Haas napjának annyi

Az üzemanyagrendszer hibája miatt Gutiérrez ma már nem mehet ki a pályára: össz-vissz 23 kört tett meg. Ezen a héten valószínűleg több probléma fog előjönni, ahogy a csapatok elkezdik feszegetni a határokat.

Origo
16:18

A sorrend

Verstappen épp az előbb lépte át a 100 kört, szűk két órával a mai tesztelés vége előtt így állunk:

1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. Bottas (Williams FW38), 1:23.229 (90 kör)
3. 
Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (47 kör)
4. Kvjat (Red Bull RB12), 1:25.049 (32 kör)
5. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.252 (64 kör)
6. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (110 kör)
7. Magnussen (Renault RS16), 1:25.760 (86 kör)
8. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (95 kör)
9.
Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:26.923 (75 kör)
11. Hamilton (Mercedes W07), 1:28.204 (50 kör)
12. Haryanto (Manor MRT05), 1:30.481 (21 kör)

Origo
16:09

A Mercedes nem veszi lágyabbra

Toto Wolff az imént azzal bejelentéssel irritálta a többieket, hogy ők sem a szuper-, sem az ultralágy keveréket nem fogják kipróbálni a héten - Rosberg ugyan délelőtt a lágyakon biztosította be a vezetést, de a Mercedes jórészt ezután is kitart a közepes Pirellik mellett. Wolff ezt azzal indokolta, hogy a barcelonai pályához úgyis a keményebb keverékek valók, és a Mercedes nem akarja vesztegetni az idejét, így azonban nehéz lesz reálisan összehasonlítani a tempójukat a többiekével.

Az ultralágy 0,5-0,8 mp-vel gyorsabb a szuperlágynál, az pedig további 0,6-tal a lágynál, tehát Rosberg az előbbivel elvben akár ijesztő, 1:21.4-es időt is elérhetett volna. Ám ez durva becslés, már csak azért is, mert a Mercedes jellemzően nem tud annyit nyerni a lágyabb keverékeken, mint az aerodinamikailag kicsit kevésbé erős Ferrari. Wolff mindenesetre azt mondta, a felkészülésük eddig jobban alakul, mint 2014-ben és 2015-ben.

Origo
16:00

A Williams beveti az ultralágyakat

A héten ők az elsők: az első tesztciklusban csak a Ferrari és a Red Bull használta az új keveréket, meg is lepve ezzel a Pirellit. Bottas az ultralágyakon is csak 1:23.229-es időt ért el, 2 tizeddel elmaradva Rosberg lágy gumis etalonjától. Vettel múlt kedden több mint 4 tizeddel gyorsabb volt az ultralágyakkal.

Origo
15:58

A Mercedes bakizik a kerékcseréknél

Hamilton lebonyolította a második kiállását is a versenyszimulációja során, és egyik sem alakult zökkenőmentesen: ezúttal a bal elsővel bíbelődtek túl sokáig. Viszont utána rögtön kétszer is javított az új közepes szetten, másodszor 1:28.204-re. Ezzel még mindig a 11. helyen áll.

Origo
15:49

A Williams még tovább javít

Ezúttal 0,550 mp-re közelíti meg Rosberget, még mindig a lágy gumikon. A délelőtti fékproblémája után Kvjat is pályára vitte a Red Bullt:

Origo
15:35

Bottas feljön a 2. helyre

A lágy gumikon 0,703 másodperccel marad el Rosberg délelőtti legjobbjától, amit ő is ugyanazen a keveréken ért el. Vajon ez a különbség reális a Mercedes és a Williams között? Még az is lehet.

Origo
15:28

A Ferrari hátsó szárnya

Egyébként ma a Mercedes is újat hozott, de a Ferrariéban nagyon érdekesek a véglap cizellált lamellái:

Hamilton a közepes gumikon javított egy kicsit. Úgy tűnik, versenyszimulációt teljesít. Az első etapja a lágy gumikon így nézett ki: 1: 30.0, 1: 30.0, 1: 30.1, 1: 30.3, 1: 30.7, 1: 31.9, 1: 32.8.

Origo
15:21

Sokan vannak a pályán

Nyolcan: Alonso, Bottas (ő a kemény gumikon), Verstappen, Hülkenberg, Magnussen, Nasr, Hamilton és Haryanto. A Haasnak még mindig nem sikerült kiderítenie a jelek szerint, hogy mi a baj, mert Gutiérrezt régóta nem láttuk.

Origo
15:12

Egyelőre lassú

Hamilton nem vitte túlzásba, a mai első mért körét 1:30.011 alatt teljesítette, Magnussen viszont 1:25.994-re faragta le az idejét.

Origo
15:09

Hamilton a lágy gumikon készülődik

Egyelőre mindig a bokszutcán gurul végig, úgyhogy ideje még nincs, de érdeklődve várjuk, mit alkot azon a keveréken, amellyel Rosberg 1:23.022-t ment. A körülmények ideálisak: az aszfalt 38 fokos, melegebb, mint a múlt hét eleje óta bármikor.

Origo
15:07

A sorrend

Hat órányi tesztelés után ez a helyzet:

1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. 
Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (47 kör)
3. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.252 (51 kör)
4.
Bottas (Williams FW38), 1:25.255 (76 kör)
5. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (71 kör)
6.
Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (63 kör)
7. Magnussen (Renault RS16), 1:26.070 (58 kör)
8. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (22 kör)
9.
Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:26.923 (52 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), 1:30.481 (9 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (4 kör)

Origo
15:03

Zöld zászló!

Valamiért kicsit sok jármű kellett hozzá, de a lerobbant Ferrarit elszállították végre. És igen, Nasrral együtt Alonso is kihajtott a pályára.

Origo
15:01

Alonso újra autóba ülhet

Legalábbis reméljük, mert az Autosport azt írja, a McLaren motorhome-jából visszatért a garázsba. Úgy tűnik, az autója délelőtt a motorvezérlő elektronika hibájából állt meg, de a csapat orvosolta a problémát.

Origo
14:51

Piros zászló!

Räikkönen Ferrarija megállt az 1-es kanyarnál, közvetlenül azután, hogy kihajtott a bokszból. A finn csak épp most ment ki a pályára. Az előbb Magnussen 1:26.070-re javított a Renault-val, megszerezve a 7. helyet.

Origo
14:46

Megélénkült a forgalom

Bottas, Verstapen, Hülkenberg, Nasr és Hamilton is kint van, ha minden igaz, mindannyian a közepes gumikon.

Origo
14:40

Hamilton alighanem lefulladt

Másodszorra ugyanis simán el tudott indulni. Közben Craig Scarborough arról számol be, hogy Kvjat Red Bullján délelőtt szokatlan módon azért füstölt a fék, mert a burkolat hozzáért a gumihoz.

Origo
14:37

Breaking: a Mercedes leállt!

Ilyen sem nagyon volt még az idén: Hamilto alatt megállt a W07, a szerelőknek kellett visszatolniuk a garázsba.

Origo
14:32

Haryanto is feliratkozott a tabellára

Egyelőre 1:30.481-gyel az utolsó helyen áll, de már 5 kört megtett egyhuzamban, ez jó jel. Most egyedül szórakoztatja a nézőket, az előbb már Bottas is visszatért a garázsba.

Origo
14:25

Már ketten vannak kint

Bottas és Hülkenberg is a közepes gumikon körözgetett, de az utóbbi bement a bokszba. Helyette megjelent Haryanto, ami jó hír a Manornak: ők délelőtt olajszivárgással küszködtek, ezért az indonéz újonc össz-vissz 3 kört tudott a pályán tölteni.

Origo
14:16

Több a néző a lelátókon

Legalábbis a múlt hetihez képest. A Williams meg is örvendezteti őket azzal, hogy kiküldi a pályára Valtteri Bottast. Egyébként egyre többen állítják, hogy a motorok érzékelhetően hangosabbak lettek a tavalyihoz képest: a bokszutcában már befogott füllel mászkál, akinek nincs füldugója.

Origo
14:10

Hamilton váltja Rosberget

A Mercedes kitart a múlt heti gyakorlat mellett, azaz a nagy futásteljesítményre való tekintettel délelőtt a egyik, délután a másik versenyzőjét ülteti autóba. Rosberg most is 82 kört tett meg az első négy óra alatt - a csapat ebből a szempontból (is) rekordokat döntöget. Kíváncsiak vagyunk, meglesz-e nekik valamelyik nap a 200 kör...

Origo
14:03

Zöld zászló!

Reméljük, mindenki megebédelt: megkezdődött a délutáni műszak, de egyelőre senki nem rohant hanyatt-homlok a pályára.

Origo
13:52

Nem tudni, mi a gond a Haasnál

Nehezen indult az amerikai istálló mai tesztnapja, hiszen Esteban Gutiérrezt ma alig lehetett a pályán látni, és a mexikói pilóta az Autosportnak elismerte, a csapat egyelőre csak keresi a VF-16 problémájának okát.

Origo
13:45

Megoldódni látszik az austini verseny sorsa

Adókedvezményt alkudhat ki magának a Circuit of the Americas, így elhárulhatnak az akadályok az USA Nagydíj megrendezése elől, értesült a Forbes. A lap tudósítója szerint Bernie Ecclestone bizakodva várja az újabb texasi futamot, ami 2012 óta szerepel a versenynaptárban, és eddig alapvetően sikeres volt, bár a Mexikói Nagydíj és a tavalyi viharos időjárás miatt 2015-ben igen nagy veszteséget generált.

Origo
13:31

Alonso helyet cserélt volna Hamiltonnal

A spanyol pilóta azt állítja, hogy szerződéshosszabbítás helyett felajánlotta a Ferrarinak, cseréljék el őt az akkor már szintén kétszeres világbajnok Lewis Hamiltonra. "Tettem egy kísérletet. Bizony-bizony, volt egy ilyen ajánlat" - erősítette meg a Cadena Ser rádiónak. "A körülmények adottak voltak az ötlet megvalósításához, de akkoriban a Ferrari nem akarta ezt" - magyarázta.

"Tárgyalásokat folytattunk, hogy meghosszabbítsuk a szerződést 2019-ig, de a Ferrari végül is nem győzött meg, ezért mentem a McLaren-Hondához" - mondta. "Nem tudom, hogy Hamilton tudott-e erről az egészről." A brit pilóta tavaly elmondta, versenyzőként nem álmodozik arról, hogy az olaszoknál vezessen, és nem világos, hogy mi érdeke fűződött volna elcserélni a mezőny legjobb autóját az akkor gyengélkedő Ferrarira. Alonso továbbra is úgy véli, a megfelelő pillanatban hagyta el Maranellót.

Origo
13:07

Rosberg lágy gumival az élen - Sorrend a 4. óra végén

1. Rosberg (Mercedes W07, 1:23.022 (82 kör)
2. 
Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.836 (42 kör)
3. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.252 (50 kör)
4.
Bottas (Williams FW38), 1:25.255 (58 kör)
5. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (59 kör)
6.
Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (50 kör)
7. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (22 kör)
8.
Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (23 kör)
9. Nasr (Sauber C35), 1:26.923 (42 kör)
10.
Magnussen (Renault RS16), 1:26.981 (54 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (2 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)

Origo
13:01

Piros zászló zárja a délelőttöt

Alonso autója robbant le a bokszutca kijáratánál, természetesen a délelőtti tréninget már nem indítják újra.

Origo
12:57

Mercedes-Ferrari-McLaren-Williams az élen

Klasszikus négyes az időtáblázat élén, mivel Alonso lágy gumival a 3. helyre kormányozta a McLaren-Hondát 1:25.262-vel.

Origo
12:51

Hihetetlen: A Red Bull a Renault-t méltatja

A legváratlanabb helyről, Helmut Markótól érkezett elismerés motorszállítójuk, a Renault irányába. A Red Bull tanácsadója tavaly keresetlen szavakkal bírálta beszállítójukat, a francia gyár ezért letiltotta ügyfelét, hogy nevét a szájukra vegyék.

"Az autó olyan fantasztikus, ahogy azt vártuk, de különösen elégedett vagyok a munkával, amit a Renault végzett a tél során. A vezethetőség és a válaszreakciók terén a TAG-Heuer Renault nagy lépést tett előre" - idézte az Auto Motor und Sport az osztrákot, aki azt is elárulta, hogy Kanadában várható komolyabb fejlesztési lépcső, utána önerőből is szeretnének a dobogóért küzdeni.

Origo
12:45

Vajon megáll Rosberg 75-nél?

Még bő negyedóra van hátra az ebédszünetig, de Nico Rosberg már bőven megdolgozott a mai fizetéséért. A Mercedes pilótája ma is messze a legtöbb kilométert tette meg, 75-nél tart. Ebben a rangsorban Bottas és Magnussen következik 51, illetve 50 körrel.

Origo
12:32

Rosberg most nem javított

Újabb lágy gumis gyors kört kezdett, eleinte gyorsabbnak is tűnt, de végül 1:23.4 lett a vége Rosberg számára, de továbbra is vezet.

Räikkönen közben befejezte az etapját, körönként nagyjából 0.8 másodpercet lassult, de kisvártatva ismét pályára lépett.

Origo
12:27

Räikkönen továbbra is a közepes gumival próbálkozik

Bő fél óra maradt az ebédszünetig, de a Ferrari még nem eredt a Mercedes nyomába. Räikkönen legutóbb 0.06 másodperccel elmaradt a saját eddigi legjobb idejétől is, de továbbra is 2. a közepes keverékkel.

Origo
12:23

Rosberg ideje elgondolkodtató a mezőny számára

A német pilóta 1:23.022-es köre jobb annál, amit Nico Hülkenberg a múlt héten szuperlágy abroncsokkal elért. Az ultralágy gumis idők persze még jobbak,viszont a Mercedes egyelőre nem próbálta ki a Pirelli új fejlesztését.

Origo
12:14

Rosberg meglóg a lágy gumival

A német pilóta az ebéd közeledtével elkezdett a köridőkre is gyúrni, nem rossz ez a mai 67. körében... Lágy gumival 1:23.022-re javított, ez most 1.885 másodperccel jobb Räikkönen közepes gumis idejénél.

Origo
12:12

A vezethetőségen dolgozik a McLaren

Alonso eddig 32 körnél jár ma, nem különösebben gyors, de a McLaren tweetje szerint ez valószínűleg nem aggasztja őket. A spanyol pilóta az erőforrás vezethetőségét és egyéb beállításait teszteli, pontosabban azok módosításait.

Origo
12:03

Rosberg emeli a tétet - Sorrend a 3. óra végén

Miközben a mezőny egyelőre kitart a közepes keverékű gumi mellett, Fernando Alonso autójára feltették a lágyakat, és a spanyol pilóta ezzel először jutott 1:26 alá, de továbbra is csak a középmezőnybe fér be.

...és akkor jött Rosberg, és rávert fél másodpercet Räikkönen eddigi legjobbjára, közepes gumival.

1. Rosberg (Mercedes W07, 1:24.329 (65 kör)
2. 
Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:24.907 (28 kör)
3.
Bottas (Williams FW38), 1:25.263 (39 kör)
4. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.356 (40 kör)
5. Alonso (McLaren MP4-31), 1:25.519 (30 kör)
6.
Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.954 (29 kör)
8. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (22 kör)
8.
Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (22 kör)
9. Magnussen (Renault RS16), 1:26.981 (39 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:28.676 (29 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)

Origo
11:54

A Manor egy darabig nem megy sehova

Az Autosport tudósítói szerint nem úgy néz ki, hogy a Manor mostanában pályára tud lépni. Rio Haryanto autója továbbra is bakokon áll, és nincs menetkész állapotban. Alig több, mint 1 óra maradt a délelőtti félidőből.

Origo
11:51

A fék melegedett túl Kvjat autóján

Ez okozta a füstöt az előbb a bokszban, írja a Motorsport.com. A csapat valószínűleg megnyugvással vette tudomásul, hogy nem a TAG Heuer (leánykori nevén Renault) erőforrással van baj.

Origo
11:46

Bottas üldözőbe vette Räikkönent

Újra itt a finnek csatája az élen: a Williams pilótája 1:26.263-ra javított, és most 0.356 másodpercre van honfitársa mögött a 2. helyen.

Közben a helyszíni tudósítások szerint a Red Bull elfüstölt a bokszban.

Origo
11:36

Még mindig Rosberg a leggyorsabb a közepes keverékkel

A német pilóta egy héttel ezelőtt, a teszt második napján 1:24.867-et ért el a közepes keverékkel, de Räikkönen már közel jár az akkori eredményhez, kérdés, hogy milyen üzemanyagszinttel érték el köreiket a pilóták, és a Mercedes mennyit gyorsult azóta.

Origo
11:34

Räikkönen nem vett vissza

Leggyorsabb köre után nem kezdte el hűteni a gumikat, és egy 26.5-tel folytatta, majd visszatért a bokszba, mielőtt újra útnak indult.

Rosberg közben már az 57. körénél jár ma, 29-28-as köröket futott legutóbb, jelenleg a 3. helyen áll.

Origo
11:29

Räikkönen az élen, a Manor még mindig a bokszban

A Ferrari pilótája átvette a vezetést 1:24.907-tel, 0.449 másodperccel gyorsabb egyelőre a közepes keverekű gumival, mint Max Verstappen.

A Manor közben elnézést kért, hogy még csak egy kört tettek meg, olajszivárgást észleltek egy nehezen elérhető alkatrésznél.

Origo
11:24

Ericsson is hasznosan tölti a várakozást

Miközben Felipe Nasr az új Sauber C35-öt próbálgatja, csapattársa, Marcus Ericsson is talált magának elfoglaltságot a pályán kívül. A múlt héten Valtteri Bottas futni volt a tengerparton, amíg Felipe Massa a pályán tesztelt.

Origo
11:12

Verstappen az élre állt

Young Power: A fiatal Verstappen átvette a vezetést 1:25.356-tal, továbbra is közepes keverékű gumikon. Mögötte Rosberg igyekszik, a hátránya mindössze 0.039 másodperc, Bottasnak bő 3 tizedet adtak. Közben Nasr is elkezdett jobb köröket futni, de a hátránya még mindig 3 másodpercnél is több, ráadásul a helyszíni tudósítások szerint a Sauber új Ferrari motorja nem szól szépen.

Origo
11:09

Amikor rájössz, hogy ez a munkahelyed

Daniel Ricciardo ugyan csak holnap ül autóba, de Instagram csatornája szerint már nagyon várja a lehetőséget.

Az arcod, amikor rájössz, hogy ez a munkahelyed

The face you make when you take a moment to realise that's your workplace ?? back in the car tomorrow yew!

A photo posted by Daniel Ricciardo (@danielricciardo) on

Origo
11:01

Már csak Haryanto várat magára - Sorrend a 2. óra után

Mindenki más futott már gyors kört, az indonéz pilóta viszont még csak egy installációs kört tett meg. Az idők javulnak, de a nagy áttörés ideje még nem érkezett el.

1. Bottas (Williams FW38), 1:25.682 (19 kör)
2. Räikkönen (Ferrari SF16-H), 1:25.689 (14 kör)
3. Verstappen (Toro Rosso STR11), 1:25.802 (25 kör)
4. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:25.924 (19 kör)
5. Rosberg (Mercedes W07, 1:28.116 (39 kör)
6. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.227 (17 kör)
7.
Gutiérrez (Haas VF-16), 1:26.661 (18 kör)
8. Magnussen (Renault RS16), 1:27.688 (27 kör)
9. Alonso (McLaren MP4-31), 1:29.380 (16 kör)
10. Nasr (Sauber C35), 1:29.334 (12 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)

Origo
10:53

Mintha műtétre készülnének a Mercedesnél

A Motorsport.com kiszúrta, hogy a Mercedes a képen is látható, fogazott ragasztószalagot cserélgeti a hátsó szárnyon, amikor Rosberg néha napján kiáll a bokszba. A lap szakértője szerint ennek hatása minimális az aero teljesítmény szempontjából, de jól mutatja, hogy a világbajnoki címvédőnél mennyire odafigyelnek a részletekre.

Origo
10:46

Ma a spéci festék a sláger

Az előző teszt alkalmával nem volt jellemző a légáramlások kimutatására alkalmas flow viz festék használata (legalábbis nem sok ilyen fénykép készült), kedden viszont az új Sauber mellett több csapat is bevetette a festéket 1-1 etap során.

Origo
10:39

Verstappen gyorsul a jelöletlen Pirellikkel

A holland fiatal 1:25.802-vel feljött a 3. helyre, majd 26.2-vel folytatta útját. Ma a 17. körénél jár. Eddig csak a bokszban várakozó Haryanto nem lépte át a 10. megtett körét.

Origo
10:37

Ez a megújuló csapatruhák éve

Mivel az autók külső megjelenése az idén finoman szólva is unalmas lett, a figyelem a Twitteren is a csapatruházatok felé terelődött. A Red Bull külön bemutatót szervezett a Pumával való együttműködésének bejelentésére, de jelentősen változtatott a Toro Rosso is, és a McLaren is próbált a javítani az autó festéséhez hasonlóan silány kinézetű ruházatán.

Origo
10:29

Räikkönen is akcióba lép

A finnek uralják az időtáblázat élét, Bottas mögé Raikkönen is felzárkózott 1:25.689-cel, ez mindössze 0,007 másodperccel lassabb a Williamsnél.

Origo
10:26

Rosberg közelít az 1. helyhez

A Mercedes pilótája viszont még csak a 2. 1:26.118-cal, de a német pilótának délelőtt láthatóan más feladata van, nem az abszolút legjobb időre törekednek. Az eddigi 21 köre megint sziklaszilárd megbízhatóságról árulkodik.

Origo
10:25

Az STR az 5. helyet célozza meg

Franz Tost azt mondja, az STR11-gyel, amely ma mutatkozott be teljes harci díszben, az előkelő 5. helyen szeretnének végezni a konstruktőrök között. Az autó a múlt héten meglepően megbízhatóan ment: csak a Mercedes tett meg több kört náluk, holott sebtében kellett igazodniuk a Ferrari motorjához. Minderről bővebben itt írtunk, és betettünk a cikkbe pár nagy felbontású képet is.

Az STR11 az igazi színeiben

Forrás: 2016 Getty Images/Dan Istitene
Origo
10:19

Ecclestone ellenzi Silverstone eladását

A Forbes című lap tudósítója szerint a Jaguar Land Rover 35 millió dollárért 249 évre lízingelné a Brit Nagydíjnak otthont adó silverstone-i pályát, és a létesítmény jelenlegi tulajdonosa, a Brit Versenyzők Klubja (BRDC) szerint ez hosszú távra biztosítja a futam jövőjét. Bernie Ecclestone viszont nem ért egyet a tervvel.

"Nem hiszem, hogy jó ötlet bármit is nagyvállalatokkal közösen csinálni" - mondta a 85 esztendős üzletember, aki korábban hevesen kritizálta a BRDC-t is. "Nem azt fogják tenni, amit mondanak nekik, a BRDC viszont végül is nagyrészt hajlandó erre. Az, hogy másoknak van pénze, nem azt jelenti, hogy hajlandók is elkölteni, hanem csak azt, hogy van nekik."

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
10:12

Így kezdte Räikkönen a napot

A Sutton fotóügynökség kapásból több fotót készített a finn világbajnokról, ahány kört az első óra alatt megtett. A Ferrari ismét komótosan kezdi a tesztnapot. Alonso közben 1:29.380-ra javított, továbbra is az 5. helyen áll.

Origo
10:09

Új motort hozott a Honda

A Motorsport.com információi szerint a McLaren-Hondában jelenleg a japánok legfrissebb motorváltozata kapott helyet, ami elődjéhez hasonlóan kompakt, de magasabb annál. A wokingiak átalakították a motortakaró elemeket, hogy javítsák az erőforrás hűtését.

Origo
10:07

Felbolydult a méhkas - Sorrend az 1. óra végén

Egymásnak adták a vezetést a pilóták az első óra végén, Hülkenberg már a lágy gumit is feltette, de egyelőre nem alkotott vele maradandót.

1. Bottas (Williams FW38), 1:25.682 (8 kör)
2. Kvjat (Red Bull RB12), 1:26.286 (13 kör)
3.
Gutiérrez (Haas VF-16), 1:27.243 (8 kör)
4. Magnussen (Renault RS16), 1:27.891 (15 kör)
5. Hülkenberg (Force India VJM09), 1:29.614 (7 kör)
6. Alonso (McLaren MP4-31), 1:30.246 (6 kör)
7. Rosberg (Mercedes W07, 1:33.250 (19 kör)
8. Verstappen (Toro Rosso STR11), idő nélkül (8 kör)
9. Nasr (Sauber C35), idő nélkül (7 kör)
10. 
Räikkönen (Ferrari SF16-H), idő nélkül (3 kör)
11. Haryanto (Manor MRT05), idő nélkül (1 kör)
12. Hamilton (Mercedes W07), idő nélkül (0 kör)

Origo
09:54

Íme teljes harci díszben az új Toro Rosso

Az alábbi videón Max Verstappen hajt ki a bokszból az STR11 volánja mögött.

Origo
09:51

Továbbra is Magnussen az élen

Az idején viszont javított 1:27.891-re. Kvjat jött fel a 2. helyre, Alonsónak és Rosbergnek van még mért köre. A Manor közben bejelentette, hogy a héten már autójuk második példányát használják.

Origo
09:37

A Haas is megtette első körét

Mindenki pályára lépett már, akit a délelőtt vártunk, úgy tűnik, egyik istállónak sincs komolyabb műszaki problémája. Egyelőre a Renault és a Mercedes a mai körrekorder, 11-10 körnél járnak.

Origo
09:29

Alonso a 2. helyre lép

A spanyol pilóta befurakodott Magnussen és Rosberg közé, 1:30.246-os időt ért el. Az alábbi kép még az első installációs köre elején készült.

Origo
09:26

Magnussen és Rosberg is javított

Az idők még mindig komolytalanok, de korán van még, és a pálya is hűvös. Magnussen vezet 1:29.408-cal, Rosberg a 2. helyezett 1:33.910-zel.

Origo
09:24

A Pirelli megint hozott jelöletlen gumikat

A múlt héthez hasonlóan ismét közepes keverékű abroncsok érkeztek jelölés nélkül, a Pirelli még mindig a romániai gyárának gyártási minőségét teszteli. Az F1-es gumik továbbra is Törökországban készülnek majd, de ha ott valami gond lenne, a románok is beugorhatnak helyettük.

Origo
09:19

Jó hír a Manor szurkolóinak

Az idén lehet majd hivatalos Manor ajándéktárgyakat is vásárolni, de a csapat tájékoztatása szerint erről csak a szezon kezdete után adnak több információt. A Magyar Nagydíjra pont elkészülhet minden.

Bár valószínűleg a brit istálló rajongótábora a legkisebb, a holmik várhatóan igen látványosak lesznek majd, hiszen az autó, a kamionok és a csapat felszerelésének megjelenése egy láthatóan profi tervező munkáját dícséri.

Origo
09:17

Egyelőre ne várjunk komoly időket a Ferraritól

A Scuderia aero mérésekkel kezdte a napot, ezekkel a berendezésekkel azért nehéz versenytempót futni... Hasonló látvánnyal kezdett a McLaren és a Red Bull is.

Origo
09:14

Megtette első körét az új Sauber is

Nem kellett sokat várni, Felipe Nasr rögtön autóba pattant, és a zöld lámpa után megtette az első installációs kört. Remélhetőleg minden rendben lesz a svájciak új autójával!

Origo
09:12

Rosbergé a nap első mért köre

A Mercedes német pilótája 1:47.084-gyel kezdett, már a mai 5. körében jár. Rajta kívül csak Kvjat halad a pályán.

Origo
09:11

Teljes pompájában tündököl a Toro Rosso

Az olasz csapat hivatalosan is bemutatta az STR11-et, amit egyszerű, kék fényezéssel már a múlt héten is teszteltek. Az új festés alatt viszont újítások is lapulnak, ezekre a későbbiekben térünk majd ki.

Origo
09:09

Kvjat ugrókötelezéssel melegített

A Red Bull orosz pilótája a teszt megkezdése előtti perceket bemelegítő gyakorlatokkal töltötte. A versenyzők rendszeresen tornáznak, hogy izmaikat felkészítsék az F1-es autók komoly követelményeire.

Origo
09:06

Alonso lépett először pályára

Ez jó hír a McLaren szurkolói számára. Verstappen, Haryanto, Rosberg, Räikkönen, Hülkenberg, Bottas és Magnussen is kihajtott a bokszból, utóbbi két kört tett meg elsőre, de mért kört egyikük sem futott még

Origo
09:00

Három világbajnok is pályára lép ma

Illusztris mezőny állt össze a keddi tesztnapra. A Mercedes ismét úgy döntött, hogy fél napra hívja be pilótáit, valószínűleg megint maratoni távra rendezkednek be.

McLaren: Fernando AlonsoToro Rosso: Max Verstappen
Manor: Rio Haryanto
Renault: Kevin Magnussen
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Ferrari: Kimi Räikkönen
Red Bull: Danyiil Kvjat
Force India: Nico Hülkenberg
Haas: Esteban Gutiérrez
Williams: Valtteri Bottas
Sauber: Felipe Nasr

Origo
08:56

Az előző részek tartalmából

A csapatok négy tesztnapon már túl vannak Barcelonában. Egyelőre a Ferrari erősnek tűnik, de valójában még mindenki a Mercedestől fél. Okkal.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK

Origo
08:50

Végre teljes lesz a mezőny

A Sauber is otthon hagyta régi autóját, és elhozta helyette az újat. A héten már a C35-tel tesztelnek, amelyről pont olyan átfogóan írtak a tegnapi sajtóközleményben, mint amilyen részletgazdagnak tűnik az autó a fotókon...

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
08:48

Elég hideg van Barcelonában

Köszöntjük olvasóinkat az idei ötödik előszezoni tesztnap élő közvetítésében! A pálya és a levegő is elég hideg még Barcelonában, az aszfalt 13, a levegő mindössze 6 fokos.

Még több bejegyzés

Kapcsolódó anyagok:

    Ajánlat
    Ajánlat
    Ajánlat
    hirdetés
    hirdetés
    hirdetés