Rosberg körrekorddal nyitott a Red Bull Ringen

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG,AUSTRIA,01.JUL.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, free practice. Image shows Nico Rosberg (GER/ Mercedes GP). Photo: GEPA pictures/ Mario Kneisl - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Az Osztrák Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes német versenyzője a saját csapattársára is majdnem 4 tizedet vert. A 3. helyezett Vettelt pont Räikkönen tartotta fel a legjobb körén, Verstappen felfüggesztését eltörte a megmagasított rázókő.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül42 bejegyzés

Nem bizonyultak alaptalannak a versenyzők félelmei az Osztrák Nagydíj felújított helyszínével kapcsolatban. A spielbergi pálya új aszfaltréteget kapott, ez jól vizsgázott az első szabadedzés során, a durva kerékvetők azonban fejfájást okoztak a versenyzők és a csapatok számára.

Először Max Verstappen jobb oldal első szárnyvéglapját törték le a 7-es és a 8-as kanyar közötti sárga hurkák, majd az 5-ös kanyarnál el is törték a Red Bull jobb első futóművét, így a tinédzser autója irányíthatatlanul a kavicságyba csúszott. Megsérült Marcus Ericsson autója is, Rio Haryantót pedig arra kérték, hogy kerülje el a kerékvetőket, erre hátramenetben csúszott át rajtuk a 7-es kanyarnál.

Rosberg szuperlággyal kezdett, később ultralággyal körrekordot futott Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Mario Kneisl

Többen is megjárták a kavicságyat az edzés során. Az első komolyabb kicsúszó Lewis Hamilton volt, aki a 3-as kanyarban pördült meg még a pályán, de a bukótérben fordult meg, és némi kavicsot hordott fel a pályára. Ez nem is lett volna gond, de mögötte érkezett Romain Grosjean, aki jobb híján inkább félrerántotta a kormányt, és ő is megpördült, de tudták folytatni az edzést.

Később Nico Rosberg és Daniel Ricciardo is ralizott egyet a kavicságyban, de ők is megúszták komoly következmények nélkül, ahogy Danyiil Kvjat és Kevin Magnussen is a kisebb pályaelhagyásokat. Haryanto és Pascal Wehrlein viszont megrovásokra számíthat, mivel előbbi veszélyesen tért vissza a pályára, utóbbi pedig túl lassan ment a virtuális Safety Car fázis során.

Véleményesen alakult a végeredmény is, mivel Nico Rosberg az edzés abszolút leggyorsabb körét úgy érte el, hogy a 7-es kanyar után négy kerékkel elhagyta a pályát. A durva rázókövek miatt előnye aligha született ebből, talán ezért is tekintettek el ettől az esettől a sportfelügyelők, és hagyták meg Rosberg 1:07.373-as idejét, ami az új aszfaltnak, az ultralágy gumiknak és a kimagaslóan jó Mercedesnek is köszönhetően új pályacsúcsnak számít.

Rosberggel csapattársa, Hamilton próbálta tartani a lépést, de Hamilton ezúttal bizonytalannak tűnt az autóban, bár az edzés végére 0,35 másodpercre csökkentette a hátrányát, ami egy ilyen rövid pályán nem elhanyagolható különbség. Ebből adódóan a Ferrarik 3. és 4. helye is jól néz ki, amíg meg nem látjuk Sebastian Vettel 0,6 és Kimi Räikkönen 0,8 másodperces lemaradását.

Vettel lehetett volna ennél gyorsabb, de legjobb körében pont Räikkönen tartotta fel.

Ez azonban a kisebbik gond a Ferrarinál, hiszen Vettel autójából olaj szivárgott az edzés elején, Räikkönennek pedig a gázpedál reakciójával volt gondja, és az edzés elején csak kevés kört tettek meg. A négyszeres világbajnok sebességváltó-csere miatt már elkönyvelhetett egy öthelyes rajtbüntetést, úgyhogy a Ferrarinak ezúttal sem lesz könnyű hétvégéje.

A Renault (TAG Heuer) motoros Red Bull-lal Daniel Ricciardo hozta az elvárható legjobb eredményt egy ilyen pályán, és az 5. helyen végzett, és figyelemre méltó Carlos Sainz 6. helye a tavalyi Ferrari motorral szerelt Toro Rosso volánja mögött. Ricciardo ráadásul még szuperlágy, és nem az ultralágy gumival futotta legjobb körét, így ő bizonyára még közelebb is kerülhet az élmezőnyhöz.

Szintén jobb eredmények várhatók még a két Williams-Mercedestől, hiszen Felipe Massa és Valtteri Bottas csak a 7-9. helyet érte el a szuperlágyakkal, a szintén Mercedes motorokkal szerelt Force Indiák Nico Hülkenberggel és Alfonso Celisszel csak a 12-22. helyet érték el lágy gumikon. A délutáni edzésre visszatér Sergio Pérez, és Hülkenberg is megkapja majd a gyorsabb abroncsokat.

Szinte láthatatlanok voltak a McLarenek és a Renault-k, mindkét istálló új elemek tesztelésével és aerodinamikai mérésekkel foglalkozott. A wokingiak piros aero festéket vetettek be az első futóművön és a látványos új hátsó szárnyuk tartópillérén, az enstone-iak pedig mérőműszert szereltek fel Kevin Magnussen autójára. Jenson Button és Fernando Alonso a 13-14. helyen zárt, Magnussen és Jolyon Palmer a 15-17. helyen zárt.

A Sauber versenyzői a várható tőkeinjekciótól sem táltosodtak meg egycsapásra, Marcus Ericsson autójáról leszakadt egy elem, majdnem összeütközött Ricciardóval, és a bokszbejárat fehér vonalának átlépése miatt megrovásra is számíthat.

A Ferrari erőforrással is gondjaik akadtak, így csupán a 18-20. helyen szerénykedtek. Így járt Esteban Gutiérrez is, a Haas versenyzője csak a 19. lett, miközben Romain Grosjean a 11. helyre ért oda, miután az edzés elején feltartotta Hamiltont, majd kishíján nekiment.