Vettel az élen, Rosberg futóműve eltört az időmérő előtt

Események

Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG,AUSTRIA,02.JUL.16 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring, qualifying, Red Carpet. Image shows Sebastian Vettel (GER/ Ferrari). Photo: GEPA pictures/ Christian Walgram - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Az Osztrák Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén végre megint szép idő fogadta a csapatokat. Ezt a Ferrari használta ki a legjobban, az első két helyen ők végeztek, míg a Mercedes eleinte a hátsó gumik látványos hólyagosodásával szenvedett, Rosberg autója pedig a felfüggesztés hibája miatt összetört.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

Váratlan fordulatot vehet az Osztrák Nagydíj hétvégéjének alakulása, miután a pontverseny éllovasa, és a verseny egyik esélyese, Nico Rosberg műszaki hiba miatt alaposan összetörte a Mercedest a harmadik szabadedzés második felében. Rosberg egy abszolút leggyorsabb 1-es szektoridő után a 2-es kanyarból gyorsított ki, amikor a bal hátsó kerekénél eltört az egyik lengőkar, és a falnak ütközött.

Rosberg sértetlenül szállt ki az autóból, de a Mercedest alaposan körbe törte, és nem biztos, hogy az időmérőre sikerül újjáépíteni azt. Egyelőre nem tudni, hogy mi okozta a meghibásodást, mert bár Rosberg kereke a kerékvetőn volt, nem a sokat bírált, durva, sárga hurkákon haladt. A baleset után a Mercedes arra utasította Lewis Hamiltont, hogy kerülje el a rázóköveket.

Alaposan összetört a Mercedes Forrás: AFP/Georg Hochmuth

Kétségtelenül az ütközés a legkellemetlenebb a Mercedes szempontjából, de előtte sem mentek olajozottan a dolgaik a szabadedzés során. Hamilton ultralágy abroncsait már 8 kör után le kellett cserélni, mert elöl szemcsésedtek, hátul pedig hólyagosodtak, és a háromszoros világbajnok szerint olyan rossz állapotba kerültek, hogy kicsúszást is okozhattak volna, ha nem áll ki a bokszba.

A piros zászlós fázis utáni 12 percben Hamilton kapott egy használt ultralágy szettet, ezzel már óvatosan közlekedve is megközelítette az edzést szinte végig vezető Ferrarik tempóját, így az időmérőn harcban lehet a pole-ért, a futamon viszont száraz és nedves pálya esetén is érdekes etapok várhatók a gumik szeszélyes viselkedése miatt.

Vettel volt a leggyorsabb, most ő a csúcstartó Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Christian Walgram

Már-már megszokott, hogy Sebastian Vettel jól szerepel a harmadik szabadedzéseken, és ez ma sem alakult másként: a négyszeres világbajnok 1:07.098-cal új pályacsúcsot autózott, és bizonyára még jobb tempóra is képes lehet, mert mért körében több látványos hibát is elkövetett. A továbbfejlesztett Ferrari motorral azonban egyelőre ez is elég volt az 1. helyhez.

Vettelnek minden tizedmásodpercre szüksége lesz,

mert az FIA megerősítette, hogy sebességváltó-csere miatt öthelyes rajtbüntetést kap. A Ferrari szempontjából ezért jó hír, hogy Vettelhez hasonlóan Kimi Räikkönen is következetesen jó tempóra volt képes az ultralágy gumikkal, és a 2. helyen végzett, mindössze 136 ezredmásodperc hátránnyal.

A két Red Bull Daniel Ricciardo és Max Verstappen vezetésével három Mercedes motoros autót is maguk mögé utasított: az új alkatrészekkel felvértezett Williamst vezető Valtteri Bottas egy megpördülés ellenére is a 6. lett Felipe Massa előtt, Nico Hülkenbeg pedig szuperlágy gumival is gyorsabbnak bizonyult Sergio Péreznél, akinek ez volt az első igazi szabadedzése a hétvégén.

Ez nem a Toro Rosso edzése volt

Folytatódott a Haas csapat vesszőfutása: Esteban Gutiérrez az edzés elején azt mondta a rádión, hogy rossz előérzete van, mert valami el fog törni az autón, és Romain Grosjean tempója sem jó, csupán a 12-14. helyen végeztek. Szerényen szerepelt a Toro Rosso is, Danyiil Kvjat csak a 16. helyre ért oda, Carlos Sainz pedig a partvonalról nézte az edzés végét, a 18 lett.

A McLarennél úgy döntöttek, hogy a tegnap kipróbált, látványos hátsó szárnyukat egyelőre nem használják a továbbiakban, és csak némi fáziskéséssel kezdték meg a szabadedzést, de így is odaértek az elméleti pontszerző helyek végére: Jenson Button a 9., Fernando Alonso pedig a 10. lett. Erején felül teljesített Pascal Wehrlein, aki jól ismeri a Red Bull Ringet az F3-ból és a DTM-ből, talán ez is segített neki, hogy a gyengécske Manorral a 13. helyre érjen oda.