Elolvadt a Mercedes előnye a Német Nagydíj időmérője előtt: a pálya rövidsége ellenére Nico Rosberget péntek délután még 6 tizedre követte a legközelebbi nem mercedeses üldöző, az utolsó edzésen viszont öten is ennél közelebb férkőztek hozzá a szuperlágy gumin.
A német pilóta megtartotta az 1. helyet, ám Lewis Hamilton alaposan ráesett a nyakára, s végül csak 57 ezreddel végzett mögötte. Az első gyorskörök után még a brit állt előrébb. Az utolsó percekben a 3. helyre Daniel Ricciardo, a 4.-re Kimi Räikkönen ugrott előre, akik megelőzték csapattársukat a rangsorban péntekhez képest, és 2 tizeden belülre kerültek Rosberghez viszonyítva. Az 5. Sebastian Vettel lemaradása 366, a 6. Max Verstappené 444 ezred volt.
Vettel egy utolsó pillanatban elkövetett hibával
megrongálta az első szárnyát a Ferrarin, amikor a 10-es kanyarnál túl szélesre sodródott.
Pedig felesleges volt nyomnia, hiszen akkor már a bokszba tartott visszafelé.
Néhány versenyző azonban sokkal rosszabbul járt: a pocsék hátsó tapadásra panaszkodó Jenson Button csak 6, a furán megpördülő Romain Grosjean csak 4 kört tudott megtenni. A francia autójának fara a 4-es kanyarra fordulva tört ki, s miután gazdája visszaterelte a bokszba, többször nem is hajtott pályára. Grosjean szerint a váltó meghibásodása okozta a megpördülését.
Sergio Pérez azzal vesztett időt, hogy megsérült a Force Indiája, amikor az 1-es kanyart túl szélesre véve átpattogott a rázókövön és a füvön. Emiatt nem jutott előrébb a 12. helynél, és csapattársa, Nico Hülkenberg is épphogy befért az első tízbe. Ott a Williamsek megjelenése számít jelentős változásnak; Valtteri Bottas 7., Felipe Massa 8. lett úgy, hogy látszólag kényelmes előnnyel a középmezőny élére ugrottak.
Az időmérőig Hamiltonnak volt izgulnivalója:
a sportfelügyelők vizsgálat alá vonták, mert a Mercedes veszélyesen engedte ki egyszer a garázsból,
és a bokszutcában érkező Grosjeannak állóra kellett fékeznie, hogy elkerülje az ütközést. Amennyiben megrovást kapott volna büntetésként, az 10 rajthelyes büntetést jelentett volna számára, mert ebből a fajta szankcióból már ez lenne neki a harmadik idén. A testület viszont úgy döntött, a Mercedest büntetik meg 10 ezer euróra.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
Köszöntjük kedves Olvasóinkat, perceken belül megkezdődik a Német Nagydíj harmadik, egyórás szabadedzése Hockenheimben. A pénteki napot Rosberg uralta, de a hosszú etapok alapján a Red Bull képes lehet meglepetésre vasárnap. A Ferrari annyira nem tündökölt, bár Vettel a lágy gumikat nyűtte inkább.
A levegő 24, az aszfalt 37 fokos - utóbbi hőmérséklete tegnap néhány fokkal alacsonyabb volt ilyenkor. Ez befolyásolja a gumik viselkedését.
A szemébe ment a tegnap délutáni edzésen egy kis szénszálas törmelék, amit ki kellett mosni egy kórházban. A McLaren pilótája azonban készen áll a folytatásra.
Elindult az edzés, szép sorban érkeznek az autók az ellenőrző körökre. Rosberg most indul útjára.
A Ferrari egyelőre nem folytatja a körözést, Wehrlein és Palmer viszont megfutotta első mért körét. Sokan most rakják fel a hétvégére rendelt egyetlen közepes gumiszettjüket - ebből csak a Force India pilótáinak van 3-3.
Wehrlein és Palmer pakolja csak autójába a kilométereket, a többiek kivárnak. Wehrlein 1:18.9-cel, Palmer 1:20.7-tel áll.
Egyből szórja is a legjobb szektoridőket, 1:16.889 az új szintidő. Verstappen a 2. helyen áll a tabellán, bő 2 tized hátránnyal.
A Mercedes kicsit figyelmetlenül engedte pályára Hamiltont, az érkező Grosjeannak állóra kellett fékeznie, hogy elkerülje az ütközést.
A stadion balos hajtűjénél túlcsúszott az ideális befordulási ponton, e nélkül megelőzhette volna Bottast. Ehelyett egyelőre 2. 1:16.979-cel.
Pérez 4., Alonso 5., Hülkenberg 6. Sainz a 7. helyre jön fel, de ő a lágy gumikat használja. Bottas kiállt pár pillanatra, a bokszutcában idén nagyon fürge Williams gyakorolhatta a kerékcserét.
Mindketten megkapták a harapós szuperlágy keveréket, Vettel hátránya csak ennyi velük a mercedeseshez képest. Rosberg 1:16.134-et futott.
Még nem jutott be 1:16 alá, de 1 tizedet vert Rosbergre. Ez már majdnem a legjobb ideje volt a hétvégén.
A Mercedes-féle veszélyes kiengedést vizsgálják a sportfelügyelők - Hamilton akkor lesz pácban, ha megrovást kap, mert az már a harmadik lenne neki idén, ez pedig 10 rajthelyes büntetést vonna maga után.
A 2/3/4-es kombinációból kijövet találta magát a füvön, elmondása szerint a váltó tréfálta meg. A francia nagyon küszködik ezen a hétvégén.
Az egyenesre kanyarodva tört ki a Haas fara, lehet, hogy a kerékvetőtől. Grosjean váltás nélkül visszadöcögött a bokszba a lágy gumin.
Túl nagy lendülettel vette be a Ferrarival; neki még nincs ideje. Hamilton futott egy lila első szektort, de nem javított.
Az edzés felénél: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Massa, Verstappen, Gutiérrez, Pérez, Alonso. Magnussen, Button és Ricciardo még nem futott mért kört.
Ahogy várható volt, melegedett az elmúlt fél órában, de még nem elviselhetetlenül forró.
A Red Bullnak elsősorban egy mért körön kellett javulnia mára - egyelőre jó jel nekik, hogy Verstappen 1:16.182-vel megközelítette a 2. Rosberget, és megelőzte a Ferrarikat.
Kezdi: tegnap délután 3* vette szélesre az 1-es kanyart, amit most is megtett. Olyannyira, hogy a füves részig elszáguldott, ahol a pattogástól megsérülhetett az autója.
A lágy gumin 19., és Ricciardo is úton van már. Hamilton, Rosberg és Vettel újra a pályán.
"Nagyon mozog" - mondja rádión, ezek szerint meredekebb hátsó szárny kellene neki. Ricciardo a 8. helyen nyit.
Mindketten javítottak, de a német többet: 15.738-at ment, Hamilton 15.795-öt. Szoros!
Egykor egy csapatban voltak, most ügyvezetői minőségben beszélgetnek a Mercedes garázsában. Button sorolja a problémáit: tegnap óta sokat romlott a hátsó tapadása, mégis gyakran alulkormányzott az autó, és a fülhallgatóját is ki kell cserélni.
Újra a német a 3., 78 ezreddel előzte meg a Red Bullt. Itt is nüanszok döntenek.
Charlie Whiting közölte, hogy a revízió eredményeképp kijjebb tolták azt a pontot, ahonnan az 1-es kanyart kiszélesítőket vizsgálják. Ezentúl azt elemzik ki az előnyszerzést tekintve, aki a kerékvető külső élén túlra bármilyen kis mértékben ráhajt.
Lehet, hogy visszajönnek még néhány körre, de a sprinteknek valószínűleg vége. Rosberg előnye már kevesebb, mint 3 tized Vettel előtt.
Gyors a Ferrari: Räikkönen 1:15.902-re gyorsult, és Rosbergtől csupán 164 ezred választja el. Az 5. Verstappen, akit a Williamsek és Ricciardo követnek.
Kevéssel megelőzte Hülkenberg Force Indiáját, a hátránya 153 ezred az előtte álló Ricciardótól.
Korábban mindketten problémákba ütköztek, azóta nem jártak a pályán. Pérez autója megsérülhetett, amikor bukdácsolt a füvön, Grosjeant a fura megpördülés tarthatja a garázsban.
1:15.837-et futott, Räikkönent megelőzve most ő a 3. Az élen álló Rosbergtől csak 1 tizeddel volt lassabb!
De a köridők már nem javulnak. Pérez megjelent újra, és a 14. helyet foglalta el.
Billegő első szárnnyal tért vissza a Ferrarihoz: a 10-es kanyart vette szélesre, ott sérült meg az elem.
Vége az utolsó edzésnek, 14 órától rendkívül szoros kvalifikáció várható, ha minden így marad: az élen végző Rosberg és a 4. Räikkönen közt 2 tized sincs, és Vettel, valamint Verstappen hátránya is fél másodperc alatti. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az eredményekkel és az összefoglalóval!