A versenyzők és a közönség egyik kedvenc helyszínén, a belgiumi Spában folytatódik a nyári szünet után az F1-es világbajnokság. A mezőny a 31-es rajtszámú Manorban újonc versenyzőt, a francia Esteban Ocont is köszönthette a szokatlanul napos, nyárias időjárás közepette, és a szokásos feladatok mellett számos egyéb tétel is szerepelt a délelőtti teendők között.
Az első szabadedzés alkalmával négy versenyző, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz is kipróbálta az F1-es fejvédőt, a glóriát. Rosberg a pilóták közül elsőként mért kört is megtett a szerkezettel, és így is átvette a vezetést, de végül ő is gyorsan megszabadult az eszköztől. A rádión egyelőre nem hallhattunk visszajelzést a tapasztalataikról.
A glória mellett a Pirelli is adott házi feladatot a pilótáknak: jelöletlen gumikat kaptak, amelyekről annyit árultak el, hogy kísérleti fázisban vannak, de a jelenleg használtaknál erősebb felépítésűek. Nem sokat tudni egyelőre a teljesítményükről, de többen, köztük a Red Bull két versenyzője is ezekkel futotta az edzésen a leggyorsabb kört, ám így is csak a Mercedes üldözői közé fértek be.
Rosberg ezúttal a mezőny fölé nőtt,
de érdemes kiemelni, hogy csak ő, és csapattársa, Lewis Hamilton tette fel a szuperlágy abroncsot, mindenki más a kevésbé puha keverékekre szavazott, és a két Ezüstnyíl is inkább hosszabb etapokra koncentrált. Az egykörös tempó tekintetében ezért nem érdemes következtetéseket levonni, inkább a körátlagok elemzését nap végi összefoglalónkban olvashatják majd.
Kisebb kicsúszásoktól eltekintve zavartalanul telt a Belga Nagydíj hétvégéjének első 90 perce, műszaki hibákból viszont annál több volt. Sebastian Vettel a tréning nagy részét a bokszban töltötte féktárcsa-csere miatt, Fernando Alonso mért kört sem tudott menni, mert motorjából szivárogni kezdett a víz, ezért ki kell cserélni a teljes erőforrást, Jolyon Palmernél pedig a hajtáslánccal akadt probléma.
A Haas pilótái folyamatosan küszködtek az autójukkal, többször ki is csúsztak a pályáról.
Bár az edzés zavartalanul telt Lewis Hamilton számára, a hétvégéjéről ugyanez nem mondható el. Nico Rosberghez hasonlóan ő is új erőforrást kapott, ez azonban azt jelenti, hogy nála már az idei hatodik turbóra és MGU-H-ra volt szükség, így egyelőre 15 rajthelyes büntetést kapott. A Mercedes szerelői azonban az edzés után ismét nekiestek az autójának, ezért valószínű, hogy egy újabb erőforrást használatba vesznek, így Hamilton a mezőny végére kerülhet a rajtnál.
A világbajnoki pontverseny éllovasához hasonlóan Marcus Ericsson is büntetésre számíthat, az ő Sauber-Ferrarijában turbót kellett cserélni, ami 10 helyes rajtbüntetést eredményez számára.
A Mercedesek mögött a Spában hagyományosan jól szereplő Kimi Räikkönen következett, lágy gumikkal is csupán néhány századmásodperccel elmaradva Hamiltontól. A két Ferrari közé Sergio Pérez furakodott be, ezzel is jelezve, hogy
a Force India a hétvégén ismét erős ellenfele lehet akár az élmezőnynek is, de a középmezőnybe visszacsúszó Williamsnek mindenképpen.
Ígéretes teljesítményt nyújtott Marcus Ericsson a továbbfejlesztett Sauberrel, és Carlos Sainzot is megelőzve a 13. helyen zárt, és egy bokszutcai bakitól eltekintve Ocon bemutatkozása is figyelemre méltó, mivel a 16. lett a Manorral, bő 1 másodpercet verve csapattársára, Pascal Wehrleinre.
A mezőny a délutáni második szabadedzéssel folytatja a programot 14 órától, ekkor várhatóan több információhoz jutunk majd az egykörös tempóról, mert tovább javul majd az egyelőre nyers pálya állapota, és a Mercedesek mellett a többiek is felteszik a szuperlágy gumikat.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!