A glóriát tesztelő Rosberg nyitott az élen Spában

Események

Forma-1, Nico Rosberg, Mercedes AMG Petronas, Belga Nagydíj
ROSBERG Nico (ger) Mercedes GP MGP W07 testing the halo protection system during the 2016 Formula One World Championship, Belgium Grand Prix from August 26 to 28 in Spa -Francorchamps, Belgium - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Verőfényes napsütésben rendezték a Belga Nagydíj első szabadedzését, amelyen négy autóra felszerelték a glóriát, valamint mindegyik csapat tesztelhette a Pirelli kísérleti gumijait. Az élen a Mercedesek végeztek Räikkönent, Pérezt és Vettelt megelőzve, Alonso vízszivárgás miatt egyetlen mért kört sem tudott futni a Honda új motorjával.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A versenyzők és a közönség egyik kedvenc helyszínén, a belgiumi Spában folytatódik a nyári szünet után az F1-es világbajnokság. A mezőny a 31-es rajtszámú Manorban újonc versenyzőt, a francia Esteban Ocont is köszönthette a szokatlanul napos, nyárias időjárás közepette, és a szokásos feladatok mellett számos egyéb tétel is szerepelt a délelőtti teendők között.

Az első szabadedzés alkalmával négy versenyző, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg és Carlos Sainz is kipróbálta az F1-es fejvédőt, a glóriát. Rosberg a pilóták közül elsőként mért kört is megtett a szerkezettel, és így is átvette a vezetést, de végül ő is gyorsan megszabadult az eszköztől. A rádión egyelőre nem hallhattunk visszajelzést a tapasztalataikról.

Rosberget a glória sem lassította le Forrás: DPPI media/Florent Gooden

A glória mellett a Pirelli is adott házi feladatot a pilótáknak: jelöletlen gumikat kaptak, amelyekről annyit árultak el, hogy kísérleti fázisban vannak, de a jelenleg használtaknál erősebb felépítésűek. Nem sokat tudni egyelőre a teljesítményükről, de többen, köztük a Red Bull két versenyzője is ezekkel futotta az edzésen a leggyorsabb kört, ám így is csak a Mercedes üldözői közé fértek be.

Rosberg ezúttal a mezőny fölé nőtt,

de érdemes kiemelni, hogy csak ő, és csapattársa, Lewis Hamilton tette fel a szuperlágy abroncsot, mindenki más a kevésbé puha keverékekre szavazott, és a két Ezüstnyíl is inkább hosszabb etapokra koncentrált. Az egykörös tempó tekintetében ezért nem érdemes következtetéseket levonni, inkább a körátlagok elemzését nap végi összefoglalónkban olvashatják majd.

Kisebb kicsúszásoktól eltekintve zavartalanul telt a Belga Nagydíj hétvégéjének első 90 perce, műszaki hibákból viszont annál több volt. Sebastian Vettel a tréning nagy részét a bokszban töltötte féktárcsa-csere miatt, Fernando Alonso mért kört sem tudott menni, mert motorjából szivárogni kezdett a víz, ezért ki kell cserélni a teljes erőforrást, Jolyon Palmernél pedig a hajtáslánccal akadt probléma.

A Haas pilótái folyamatosan küszködtek az autójukkal, többször ki is csúsztak a pályáról.

Bár az edzés zavartalanul telt Lewis Hamilton számára, a hétvégéjéről ugyanez nem mondható el. Nico Rosberghez hasonlóan ő is új erőforrást kapott, ez azonban azt jelenti, hogy nála már az idei hatodik turbóra és MGU-H-ra volt szükség, így egyelőre 15 rajthelyes büntetést kapott. A Mercedes szerelői azonban az edzés után ismét nekiestek az autójának, ezért valószínű, hogy egy újabb erőforrást használatba vesznek, így Hamilton a mezőny végére kerülhet a rajtnál.

A világbajnoki pontverseny éllovasához hasonlóan Marcus Ericsson is büntetésre számíthat, az ő Sauber-Ferrarijában turbót kellett cserélni, ami 10 helyes rajtbüntetést eredményez számára.

A Mercedesek mögött a Spában hagyományosan jól szereplő Kimi Räikkönen következett, lágy gumikkal is csupán néhány századmásodperccel elmaradva Hamiltontól. A két Ferrari közé Sergio Pérez furakodott be, ezzel is jelezve, hogy

a Force India a hétvégén ismét erős ellenfele lehet akár az élmezőnynek is, de a középmezőnybe visszacsúszó Williamsnek mindenképpen.

Ígéretes teljesítményt nyújtott Marcus Ericsson a továbbfejlesztett Sauberrel, és Carlos Sainzot is megelőzve a 13. helyen zárt, és egy bokszutcai bakitól eltekintve Ocon bemutatkozása is figyelemre méltó, mivel a 16. lett a Manorral, bő 1 másodpercet verve csapattársára, Pascal Wehrleinre.

A mezőny a délutáni második szabadedzéssel folytatja a programot 14 órától, ekkor várhatóan több információhoz jutunk majd az egykörös tempóról, mert tovább javul majd az egyelőre nyers pálya állapota, és a Mercedesek mellett a többiek is felteszik a szuperlágy gumikat.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!