A Red Bullok taroltak az időmérő előtt
2016. október 22. 16:48
A két Red Bull foglalta el a képzeletbeli első rajtsort az USA Nagydíj utolsó szabadedzésén, amelyen a csapatok az időmérőre igyekeztek felkészülni, a Mercedes azonban nem árulta el a valódi tempóját.
A szép, napsütéses, de a gumiknak kissé túl hűvös időben 1:36.766-os eredménye révén Max Verstappen volt a leggyorsabb, jóllehet, ehhez arra is szüksége volt, hogy ő tegye meg a legkésőbb, a legmelegebb és legjobban felgumizott pályán a körét a szuperlágy gumikon, miután előzőleg a közepes keverékűeket használta. Mögötte 0,266 másodperces hátránnyal a csapattársa, Daniel Ricciardo végzett, akivel korábban felváltva álltak az 1. helyen. Ricciardónak volt egy necces manővere is, amikor négy kerékkel a rázókövön előzte meg a lassan araszoló Kimi Räikkönent, kis híján összeütközve a Ferrarival.
Végül Räikkönen lett a 3., de már fél másodperccel lemaradva Verstappentől. A Ferrari egy kicsit erősebbnek tűnt az időmérő előtt, mint pénteken,
Sebastian Vettel számára viszont aggasztóan alakult az edzés, mert a bokszba begurulva váltóproblémákról számolt be a rádión,
és utána vissza sem tudott térni a pályára.
A Mercedesek a 4-5. helyre szorultak, ez azonban megtévesztő volt, a többiekkel ellentétben ugyanis nem a szuperlágy, hanem a 0,7-1,0 másodperccel lassabb lágy gumikon érték el a legjobb idejüket, alighanem arra játszva, hogy azokon próbáljanak majd bejutni a Q3-ba. Az edzés végén nekifutottak egy-egy gyors körnek a szuperlágy Pirelliken is, de az első szektorban elmaradtak Verstappentől. Rosberg a középsőben mindenkinél jobb részidőt ért el, aztán viszont visszatért a bokszba, míg Hamilton beragadt az egyik Sauber mögé. A Mercedesek valós tempójára így nem derült fény.
Hamilton autójában ráadásul az éjszaka folyamán – igaz, csak elővigyázatosságból – kicserélték a teljes befecskendezőrendszert,
ezért a kötelező munkastopot is meg kellett törnie a csapatnak.
Az edzésen történt pár rendhagyó incidens: Carlos Sainz kétszer is hátsó defektet kapott, felvetve a gyanút, hogy a Toro Rosso padlólemeze hozzáér a gumikhoz menet közben, Pascal Wehrlein pedig szűk 20 perc után kicsúszott a 19-es kanyarnál. A mérnöke többször nyomatékosan felszólította a rádión, hogy a túlmelegedés veszélye miatt állítsa le a motorját, ő azonban sokáig fittyet hányt az utasításra, hátha a sportbírók visszatolják az autóját a pályára. Ez nem történt meg, és az edzést pár percre meg is kellett szakítani, amíg eltávolították a Manort a bukótérből.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!