A Ferrari és a Mercedes kezdte a legpengébben az előszezont

Események

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Barcelona teszt
HAMILTON Lewis (gbr) Mercedes W08 Hybrid EQ Power+ team Mercedes GP action during Formula 1 winter tests 2017 at Barcelona, Spain from February 27 to March 02 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Williamshez hasonlóan már a legelső idei tesztnapon több mint 100 kört tettek meg. A legjobb időt Hamilton érte el, de a lágy gumikon, miközben Vettel a közepeseken is alig 1 tizeddel maradt el tőle. A McLaren és a Red Bull számára viszont döcögősen kezdődött az év.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül114 bejegyzés

Lewis Hamilton ott folytatta, ahol tavaly novemberben, Abu-Dzabiban abbahagyta, és a leggyorsabbnak bizonyult a 2017-es előszezoni tesztek első napján, Barcelonában. Az idők viszont – ahogy ezt a teszteken megszokhattuk – ezúttal csak másodlagosak, hiszen a Mercedes többféle karosszériaelemet kipróbált, és a leggyorsabb köröket lágy gumikon futották.

A napot Valtteri Bottas kezdte az Ezüstnyíl volánja mögött, ez egyben a finn pilóta hivatalos bemutatkozása is volt a Mercedesnél. Bottas délelőtt még a filmforgatáson is látott, T-szárnnyal felszerelt autót vezette, és rögtön versenyképesnek tűnt, de az ebédszünetben már a Ferrari, és Sebastian Vettel állt az élre.

Bottas bemutatkozott a Mercedesnél - kattintásra galéria nyílik Forrás: AFP/Jose Jordan

Bottas ettől függetlenül elvégezte azt, amit rábíztak: 79 körrel több, mint egy versenytávot teljesített hiba nélkül, majd elárulta, az új Mercedes nagyon eltérő érzetet ad, mint a tavalyi, más szabályok szerint épített Williams, „de ennek is van négy kereke, meg egy kormánya, tehát még mindig egy autó.” Az abroncsokkal kapcsolatban úgy vélte,

Délután Hamilton kapta meg az Ezüstnyíl ülését, és némi késlekedés után, cápauszonnyal felvértezve látogatott ki a pályára. Eleinte ismerkedett az új autóval, sokáig csak a középmezőnyben szerepelt, de késő délután lágy gumikra váltott, és 1:21.765-tel átvette a vezetést. A szabályváltozások miatt szinte magától értetődő, de ez az eredmény már most jobb, mint a tavalyi előszezoni tesztek legjobbja.

A tavalyi nyitónaphoz képest 3,174 másodpercet gyorsult a mezőny.

„Nagy örömmel látom a munkát, amit mindenki elvégzett az autón, lenyűgözően fest – mondta Hamilton a Sky Sportsnak. – Remek érzetet ad, de még rengeteg dolgot kell javítanunk rajta. Annak viszont örülök, hogy nagyszerű napunk volt, sok kört teljesítettünk, és a mi autónk néz ki a legjobban.”

Hamilton az új sisakját is felavatta Forrás: DPPI/Florent Gooden

Hamilton hozzátette, szerinte normális, hogy a közvélemény őket tartja az esélyesnek.

„Először is az embert mindig felnagyítják a szezon előtt, másodszor mi vagyunk a világbajnokok, harmadszor a mi autónk ezerszer jobban néz ki, mint bárki másé.”

A Mercedest egyelőre valószínűleg nem a nyers tempó, hanem az autó optimalizálása foglalkoztatta. Cápauszonyuk érdekes megoldással egy felső nyílást is hordozott magán, ami az erőforrás hűtését segítette. A nap végére leszerelték a nem túl elegáns megoldást, és egy másik karosszériaelem került fel, viszont a pilótafülke mellett kopoltyúk jelentek meg, szintén a hűtést elősegítendő.

Vettel kondijával nem volt gond, majdnem két versenytávot levezetett egyedül Forrás: AFP/Jose Jordan

Bár Hamilton zárt az élen, a Ferrari is figyelemre méltó teljesítményt nyújtott. Sebastian Vettel szinte az egész nap során a közepes keverékű gumikkal autózott, csak egy utolsó hosszú etapra kerültek fel a kemények az SF70H-ra, a Mercedesen és a Williamsen viszont lágy abroncsok dolgoztak.

Vettel délután sokáig várakozott a bokszban, de műszaki hibáról nem érkezett hír.

Említésre méltó azonban, hogy egymaga csaknem két versenytávot, 129 kört autózott a Ferrarival, ráadásul a barcelonai elnyújtott, gyors kanyarok megterhelők a pilóták számára. A gép és az ember is jól bírta a megpróbáltatást, e téren a Williams és Felipe Massa kombója is jól szerepelt, az ő mérlege 103 kör és 3. helyezés, lágy gumikkal. A Mercedes persze erre is rálicitált, összesen 152 kört tett meg.

Délután két T-szárny is felbukkant a Williamsen Forrás: Glenn Dunbar/LAT Photographic/Glenn Dunbar

„Igen sima napunk volt, különösen a délután. Rövid és hosszú etapokat egyaránt futottunk, összehasonlítottuk a lágy és a közepes abroncsokat. Még mindig ismerkedünk az FW40-nel, érdekes szakasza ez az évnek, de egyelőre minden rendben van. Rengeteg teendőnk van, sokáig tart majd kiismerni a különböző keverékű és méretű gumikat is. A leszorítóerő terén is van még mit keresni” – nyilatkozta Rod Nelson, a Williams tesztcsapatának vezető mérnöke.

Massa után szakadék alakult ki, meglepetésre Kevin Magnussen ért oda a 4. helyre a Haas Ferrarival, amit az ebédidő előtt kicsit össze is tört, de szerencsére a szerelők gyorsan meg tudták javítani. Századokra tőle érkezett Daniel Ricciardo a Red Bull-lal, ami

délelőtt egy szenzorhiba miatt piros zászlót okozott, délután pedig az akkumulátor hibája hátráltatta.

Ricciardo a nap végén elmondta, csupán elővigyázatosságból állt meg a pályán, és a nap végi munkát jónak nevezte. Úgy vélte, rövid idő alatt is be tudta hozni az időt, amit elvesztett a délelőtt során, és szerinte mostantól lendületbe jön a csapat. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hozzátette, csak balszerencsések voltak hétfőn, és a problémáik nem a motor sajátos beépítéséből adódtak.

Helmut Marko, a Red Bull motorsport tanácsadója kijelentette, nem aggasztja a csapatot, hogy az új Renault erőforrás egyelőre gyermekbetegségekkel küzd, de a világbajnoki címre hajtó csapat hétfőn rengeteg időt veszített a műszaki hibák miatt, és egyelőre biztosan nem tudták megmutatni, hogy mire lesznek képesek a Mercedes és a Ferrari ellen.

Nem ilyen kezdésről álmodhattak Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Jens Buttner

Jó kezdés után ennél is rosszabbul alakult a Force India napja: Sergio Pérez már délelőtt megtett 39 kört, délután viszont a kipufogórendszer hibája miatt nem jött ki a pályára, így csak a McLaren és Fernando Alonso fordult nála kevesebbszer a pályán.

Ez lehetővé tette számunkra, hogy elvégezzük az alapvető rendszerellenőrzéseket, elkezdtük az aero mappingot, és hasznos tudásra tettünk szert a 2017-es gumikról. A munkánkat félbeszakította a kipufogórendszer hibája, elővigyázatosságból korán befejeztük a napot” – nyilatkozta Tim McCullough, a Force India vezető versenymérnöke.

Pérez 39 kört ment a Force Indiával Forrás: Sahara Force India/Sahara Force India/James Moy Photography

Pérez végül a 7. helyre ért oda a pontosan, de egyelőre nem gyorsan közlekedő Carlos Sainz és Nico Hülkenberg elé.

Ezt már az első körök alatt is éreztem, és nagy mosolyt csalt az arcomra. Nem volt a legsimább napunk, szerettünk volna több kört menni, de az első tesztnap mindig ilyen egy vadonatúj autóval. Jó napunk van, és remek, hogy a szezon végre elkezdődött” – mondta Sainz.

A nap drámáját ezúttal is a McLaren hozta össze.

Fernando Alonso délelőtt mindössze 1 kört tudott megtenni, majd olajszivárgás miatt a csapat kénytelen volt motort cserélni, de így is csak késő délután kezdhették meg az érdemi munkát, ráadásul az olajteknő konstrukciós hibáját sem tudják a helyszínen orvosolni.

Alonso délelőtt csak 1 kört tett meg Forrás: AFP/Jose Jordan

Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója a Motorsport.com-nak azt mondta, nem tudják pontosan, hogy mi a gond, mert a Honda visszakérte az erőforrást, és elismerte, Alonso „nem volt túl boldog” a délelőtt során. „de tegnap is itt volt, vezette az autót néhány kör erejéig, és megtapasztalhatta, hogy milyen. Gondolom, tegnap inkább elégedett volt, mint boldogtalan. Ő ezt érezte.”

Alonso mindössze a sauberes Marcus Ericssont tudta megelőzni.

A svéd pilóta ugyanannyi kört tett meg a nap során, mint Hamilton délután, csak sokkal lassabban: 5 másodperces hátránya 2-vel több, mint amit Alonso és Hülkenberg kapott a Mercedestől, és kifejezetten sok, ha figyelembe vesszük, hogy a tavalyi Ferrari motor még nem teljesen elavult, viszont sokkal megbízhatóbb az ellenfelek erőforrásainál.