Társoldalunk:

Alonsót az Indy 500-ról is kiejtette a Honda, F1-es ellenfele nyert

2017.05.28., 18:07
rendezés

A McLaren versenyzője a futam elején vezette is a mezőnyt, és később is az élbolyban autózott, de ahogy az F1-ben, úgy az Indianapolis 500-on sem bírta végig a távot a Honda motorja.

Drámai véget ért a 101. Indianapolis 500 a beugróként résztvevő F1-es sztár, Fernando Alonso számára. A McLaren kétszeres világbajnoka lemondott az idei Monacói Nagydíjon való részvételről, hogy mindössze néhány hetes felkészüléssel nekivágjon a világ egyik leghíresebb autóversenyének, és lehetőleg megnyerje azt. Erre sokáig jó esélye volt, és nem rajta múlt, hogy nem sikerült.

Alonso kissé visszaesett a verseny rajtjánál, az 5. rajthelyről a 9-en találta magát, de gyorsan visszakapaszkodott az élmezőnybe, és csapattársaival, a tavalyi győztes, egyébként korábbi F1-es Alex Rossival, valamint a szintén F1-es veterán Takuma Szatóval vívott körről körre, egymást segítve a szélárnyékkal a tempó növelése és a fogyasztás csökkentése érdekében.

Alonso vezetett az Indy 500-on, de nem érhette el a kockás zászlókatForrás: AFP/2017 Getty Images/Jared C. Tilton

Az első tankolások idejére Alonso már a 2. helyen haladt, és a 37. körben átvette a vezetést is Rossitól, majd oda-vissza előzgették egymást. Ez az 52. körig tartott, akkor éppen a spanyol pilóta állt az élen, és ez egy darabig így is maradt, mert egy hatalmas baleset miatt először sárga zászlókat lengettek (ez a Safety Car megfelelője), majd leállították a futamot. Ennek oka, hogy

a pole pozícióból rajtoló Scott Dixon és Jay Howard ijesztő balesetet szenvedett, de egészen hihetetlen módon mindketten sérülés nélkül szálltak ki a roncsokból, és rövid orvosi vizsgálatok után máris interjúkat adtak. A balesetben Hélio Castroneves autója is megsérült, de ő folytatta a versenyt, és később majdnem meg is nyerte azt.

A pálya helyreállítása után folytatódott az Andretti csapat házi csatája, amibe Ryan Hunter-Reay is beszállt, és egészen addig az élmezőnyben haladt, amíg a Honda motorja meg nem adta magát. Különböző balesetek és műszaki hibák miatt egyre gyakoribbak lettek a sárga zászlók, de szerencsére igazán súlyos helyzetek nem alakultak ki.

Itt is kulcs volt a benzinspórolás, de máshogy

Az összekeveredő tankolási taktikák miatt egészen a 124. körig nem volt teljesen világos, hogy kik küzdhetnek majd a győzelemért, de ekkor úgy tűnt, hogy a korábbi F1-es pilóta, Max Chilton és Castroneves is köztük lehet. Alonso a 134. körben újra vezetett, majd egy tankolás miatt visszacsúszott, ahonnan lassan visszaküzdötte magát az első 6-ba.

Alonso igyekezetét nagyra értékelte a közönségForrás: 2015/

A fekete leves viszont ekkor jött el számára, hiszen egészen megdöbbentő módon az időmérő előtt kicserélt Honda motorja elfüstölt, és 21 körrel a vége előtt kénytelen volt feladni a versenyt. Az indianapolisi közönség állva tapsolta meg, Michael Andretti pedig a rádión elnézést kért tőle, pedig az Alonsót rémként üldöző motorhiba egyáltalán nem az ő hibájuk volt.

Alonso kiesése miatt újabb sárga zászló jött, majd ismét egy hatalmas baleset borzolta a kedélyeket. Úgy tűnt, hogy a romeltakarítás miatt a verseny leállítása is felmerülhet, végül hosszasan köröztek a pilóták a felvezető autó mögött. 11 körrel a vége előtt indultak útnak ismét, úgy tűnt, hogy Castroneves nevet utoljára.

Szato pályafutása legnagyobb sikerét érte elForrás: AFP/2017 Getty Images/Jamie Squire

Mindössze 5 körrel a kockás zászlók megjelenése előtt azonban Takuma Szato, az Andretti versenyzője az élre állt, és már nem is engedte ki a kezéből a győzelmet. Az F1-et is megjárt pilóta ezzel a legendás verseny 71. győztese lett, és ezzel pályafutása legnagyobb sikerét érte el.

Hihetetlen, ez a legjobb érzés a világon! Nem tudok elég hálás lenni a csapatomnak, remélem, a közönség is élvezte a versenyt. Három körrel a vége előtt még nem tudtam, hogy mi lesz, csak azt, hogy hajtanom kell.”

F1-es pályafutása alatt Szatót a mezőny egyik bajkeverőjének tartotta a közvélemény, pedig a BAR Honda színeiben dobogós helyet szerzett a 2004-es USA Nagydíjon, szintén Indianapolisban, és összesen 90 nagydíjon állt rajthoz a BAR, a Jordan és a Super Aguri színeiben, végig Honda motorokkal.

A verseny percről percre tudósítása sok videóval alább található!

Origo
18:00

Duplázunk a Monacói Nagydíj után

Köszöntjük Olvasóinkat a 2017-es Indianapolis 500 élő közvetítésében! Különleges verseny a mai, hiszen a kétszeres F1-es világbajnok, Fernando Alonso is elindul a maratoni futamon. Leginkább rá figyelünk majd, de igyekszünk minél többet megmutatni a világ egyik leghíresebb autóversenyéből. Tartsanak velünk!

Origo
18:02

Élő kép Indianapolisból

A versenyt magát nem közvetítik az interneten, de a pályán működik egy webkamera, erre is érdemes néha 1-1 pillantást vetni.

Ebből leginkább az aktuális időjárás állapotát lehet látni. Jelenleg napos, enyhén felhős az ég, de esőt is várnak a verseny idejére. Ez nagy gond, mert az F1-gyel ellentétben oválpályán nem versenyeznek esőben. Ha megérkezik az égi áldás, a versenyt felfüggesztik, és csúszik a program.

Origo
18:04

Miért itt versenyez Alonso az F1 helyett?

A kétszeres világbajnok rájött, hogy Michael Schumacher 7 világbajnoki címet számláló rekordját nem fogja megdönteni, ezért a figyelmét az ún. "Triple Crown" vagyis az autósport három koronaékszerének megszerzése felé fordította. A Monacói Nagydíjat korábban megnyerte már, most az Indianapolis 500-on próbál győzni, és később szerencsét próbálna a Le Mans-i 24 órás versenyen is.

Origo
18:07

Alonso tempója figyelemre méltó volt az edzéseken

A spanyol pilóta rögtön az első teszten teljesítette az újoncoknak előírt tesztprogramot, majd folyamatosan gyorsult az edzéseken, miközben a teljesen új autóhoz, az aerodinamikához, és a forgalomban való autózáshoz is hozzá kellett szoknia. Végül a második rajtsor közepéből indulhat a versenyen.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
18:10

A Honda és a Chevrolet csatája ez

Két gyártó, a Honda és a Chevrolet készít motorokat az IndyCar Series-ben versenyző autók számára, és ehhez kötődően sajátos karosszériaelemek is megkülönböztetik az autókat, amelyek viszont egy közös vázra épülnek, amiket a Dallara készít. Jövőre ez megváltozik, teljesen azonos karosszériák lesznek, de marad a két motorgyártó.

Origo
18:13

Gyengébbek az F1-nél, de nem lassabbak

Az IndyCar autókba 2,2 literes, V6-os twinturbo motorokat szerelnek, amelyek teljesítménye a turbónyomástól függően 5-700 lóerő. Ez sokkal kevesebb az F1 nagyjából 950 lóerős erőforrásainál, de az IndyCarban akár a 235 mérföld/órás tempót is elérik.

Origo
18:14

A himnusz már elhangzott

Ez igazi ünnep az USA-ban, természetesen teltház van, és a mezőny is percek múlva elrajtol. Az elmúlt hetek során a versenyzők köszönetet mondtak a hadseregnek, felhívták a figyelmet a helyi gazdák munkájára, és gyerekeket is látogattak kórházakban, valamint iskolákban.

Origo
18:15

Gyakorlatilag bárki nyerhet

A nyers tempó Indianapolisban csak egy összetevő a győzelemhez, a pole pozícióból induló Scott Dixon azonban nem nyugodhat meg, hiszen gyakran nyernek pilóták az első 10 rajthelyen kívülről is. A legutóbbi két futamot korábbi F1-es pilóták, Alex Rossi és Juan Pablo Montoya nyerték meg.

Origo
18:18

Készülődnek a versenyzők a verseny kezdetére

1. sor: Scott Dixon, Ed Carpenter, Alexander Rossi
2. sor: Takuma Szato, Fernando Alonso, JR Hildebrand
3. sor: Tony Kanaan, Marco Andretti, Will Power

Összesen 33 versenyző áll rajthoz a versenyen.

Origo
18:21

Felbőgtek a motorok, indul a felvezető kör a 101. Indianapolis 500-ra

A Borg Warner trófea, ezért küzdenek a pilóták maForrás: Chris Jones
Origo
18:22

Ezt a versenyt nem a rajtnál kell megnyerni

Éles a kontraszt, a Monacói Nagydíjon óriási jelentősége volt a rajtpozíciónak és a rajt utáni métereknek, de itt okosan, taktikusan kell versenyezni, és a szerencsére is szükség van. Alonso viszont azt ígérte, nem lesz óvatos a rajtnál.

Origo
18:23

Eddig messze Alonso volt a legjobb újonc

Az edzéseken kétség sem férhetett ahhoz, hogy Fernando Alonso az idei legjobb újonc, hiszen rögtön az élmezőnyben kezdett, és az 5. helyről várja a hamarosan következő rajtot.

Origo
18:25

Ilyen kameraállásokról csak álmodunk az F1-ben

Azt mondani sem kell, hogy minden kamerának külön szponzora van, de ez egyáltalán nem zavaró.

Origo
18:27

Alonsót a legjobbak is segítették

Alonso a McLaren Honda Andretti csapatnál versenyez, ami a korábbi F1-es pilóta, Michael Andretti csapata. A felkészülésben a dinasztia legifjabb tagja, Marco Andretti is segédkezett, és a korábbi Indy-győztes, Gil de Ferran volt Alonso személyes tanácsadója. Az egész kaland mindössze néhány héttel ezelőtt indult, így Alonso bemutatkozása eddig óriási siker, de a lényeg még csak most következik.

Origo
18:28

A motorhibáktól itt is lehet tartani

Az F1-estől teljesen eltérő Honda motorok ezúttal is megbízhatatlannak bizonyulnak, az edzések során 8 motor is elromlott, köztük Alonsóé is, de az időmérő előtt újat kapott.

Origo
18:30

Rajt: Dixon vezet, Alonso kissé visszaesett

Egyelőre gond nélkül elkezdődött a verseny, Alonso néhány pozíciót veszített, de szélárnyékba került, így ő is simán megkezdhette a körözést.

Origo
18:32

5. kör: Alonso tartja a 9. helyet

Most támadásba is lendült, Takuma Szato haladt előtte. Az egész második sor visszacsúszott kissé, de felvették a ritmust, és száguldanak az élen álló Dixon után. Az egész verseny egy nagy társastánc ilyenkor.

Origo
18:34

IndyCar-veterán vette át a vezetést

Rubens Barrichello jóbarátja, Tony Kanaan vezet most, Alonso visszakapaszkodott a 7. helyre, jelenleg Alex Rossi a legjobb ex-F1 pilóta, a 3. helyen. Így kezdődött a 101. Indianapolis 500:

Origo
18:36

Három Honda diktálja a tempót

Kanaan, Dixon és Rossi is Honda motorral versenyez, ők most kissé megléptek a 4. helyezett Carpentertől, aki az őt követő Hildebrandhoz hasonlóan Chevy-vel mennek. Mögöttük Marco Andretti és Alonso szintén a hondás tábort gyarapítja.

Origo
18:38

Hamilton beszólt az IndyCar-mezőnynek

"Elnéztem a köridőit, és most komolyan, Fernando élete első időmérőjén az 5. lett, mit árul ez el az Indy-ről? - tette fel a kérdést a L'Équipe-nek. - Elég érdekes, hogy olyan versenyzők között lett 5., akik az egész évben ott mennek."

Alonso egyelőre a 7. helyen halad a versenyben.

Origo
18:42

Alonso visszaelőzte Andrettit

Egy ideje már gyorsabbnak tűnt az ellenfelénél, és a szélárnyékot kihasználva csapattársa elé került. Türelmesnek kellett lennie, itt a látszat ellenére egyáltalán nem könnyű a helycsere.

Origo
18:43

Máris eltelt a verseny tizede

200 kört kell ma teljesíteni a mezőnynek, ebből 20 máer eltelt, ráadásul megszakítás, baleset vagy egyéb akadály nélkül. Versenytempóban 29-33 kör között várhatók a tankolások. Az autókat E85 hajtja.

Origo
18:47

Alonso egyre előrébb araszol, már az élmezőnyben halad

Az utóbbi körökben megelőzte JR Hildebrandot és Scott Dixont is, így a 28. körben már a 3. helyen halad. A vezetést Ed Carpenter vette át.

Origo
18:48

Megkezdődnek a tankolások

Ennek időpontját elsősorban az határozza meg, hogy az adott pilóta mennyire tudott takarékoskodni az üzemanyaggal. Ezt a szélárnyék is nagyban befolyásolja. Alonso egészen a 2. helyig jutott, majd Kanaant és Hildebrandot követve kiállt tankolni. Most Juan Pablo Montoya vezeti a versenyt.

Origo
18:51

Kisebb szerelőcsapat, szélesebb bokszutca

Kevesebben dolgoznak az autókon, ezért egy kerékcserével és tankolással később végeznek, mint az F1-ben, ráadásul nagy a különbség is. Rossi autóját 6,7 másodperc alatt rendbe tették, Alonsónál ez jóval tovább tartott. Rádión érdeklődtek a spanyol pilótánál, hogy milyen autója és a balansz, azt mondta, hogy minden rendben.

Origo
18:52

Gondok Montoya bokszkiállásánál

Csak 17,8 másodperc alatt végeztek, így elvesztette az előnyét, amit az üzemanyag-spórolással épített volna ki.

Origo
18:53

37. kör: Alonso vezeti az Indy 500-at

Jól jött ki a tankolásból, a 2. helyen volt Alex Rossi mögött, de a 37. körben korábbi F1-es ellenfelét is megelőzte. Ez már most nagy eredmény, beugróként.

Origo
18:55

Videón Alonso előzése Indianapolisban

Ez még a tankolás előtt történt, a sárga autóban ülő Alonso ellenfelét, Scott Dixont szorította maga mögé. A 40. körben járunk, továbbra is vezet Alex Rossi és Ed Carpenter előtt.

Origo
18:56

Ez pedig Alonso manővere a korábbi 1. helyezett Alex Rossi ellen

Origo
18:57

43. kör: Rossi nem adja könnyen magát, visszavette a vezetést

A GP2 korábbi 2. helyezettje az F1-ben nem tudott kibontakozni, de tavaly rögtön megnyerte az Indy 500-at. Most egy kétszeres világbajnokkal csatáznak.

Origo
18:59

Alonsónak szóltak, hogy engedje el Rossit

Ez nem csapatutasítás, így lehet hatékonyan kihasználni a szélárnyékot. Az Andretti csapat megpróbálja elérni, hogy a két pilóta kicsit meglógjon a 3. helyezett Szatótól.

Origo
19:01

Újra Alonso vezet Indianapolisban

Közeledünk a táv negyedéhez, és Alonso, valamint Rossi adok-kapokot játszik az élen. Az ESPN kommentátorai szerint olyan, mintha Alonso régóta itt versenyezne.

Origo
19:05

Sárga zászló, lelassítják a mezőnyt, Alonso még mindig vezet

Az 52. körig kellett várni az első sárga zászlós szakaszra, ez az F1-es Safety Car-fázis itteni megfelelője. A 9-es (Dixon) és a 77-es (Howard) autó akadt össze a 2-es kanyarban.

Origo
19:07

Hatalmas baleset volt, szanaszét repültek az alkatrészek

Gyakorlatilag csak a vázak maradtak meg az autókból, de Dixon és Howard is ki tudott szállni. Dixon könnyebben, Howardnak segítségre volt szüksége.

Origo
19:10

Borzalmas ütközés volt, leállították a versenyt

Howard hibázott, nekiment a falnak, majd visszapattant az ideális ívre, ahol Dixonnak esélye sem volt elkerülni őt. Szabályosan átugratott ellenfele autóján, nekirepült a kerítésnek, majd lángolva megállt. Óriási szerencse, hogy mindketten épségben megúszták.

Origo
19:12

Takarítani kell a pályát, és zajlik a műszaki mentés

Alonso volt az élen, amikor meglengették a sárga zászlókat, így újabb kihívás elé néz, hiszen az 1. helyen rajtol majd újra a futamon. Most azonban felsorakozott a mezőny a bokszutcában. Fontos megjegyezni, hogy Dixon volt a pole-ban, mégis kiesett egy vétlen balesetben, ez bárkivel megtörténhet Indianapolisban.

Origo
19:14

Videó a Dixon repüléséről, javítani kell a kerítést is

Origo
19:16

Button elismerte, nem merne elindulni az Indianapolis 500-on

Alonso helyettese, a 2009-es F1-es világbajnok Monacóban a Sky Sportsnak azt mondta, nem lenne elég bátorsága részt venni a versenyen, és a családja sem engedné neki. Button emlékeztetett, hogy két gyerekkori barátját és ellenfelét, Dan Wheldont és Justin Wilsont is elvesztette oválpályás versenyeken.

Origo
19:18

Így szurkol a McLaren Alonsónak Monacóból

Az európai paddock állandó eleme, a Brand Centre szimbolikus Brickyard matricát kapott. Ez azt a téglasort mintázza, ami Indianapolisban a mai napig megtalálható, utalva a pálya korai burkolatára.

Origo
19:19

Egy fotós megsérült a balesetben, Howard már interjút ad

Origo
19:23

Montoya nem csodálkozik Alonso remek formáján

A kolumbiai pilóta még a rajt előtt azt mondta a Marca című lapnak, hogy Alonso remek munkát végzett, de ő nem is várt mást tőle.

"Lehet, hogy az amerikai pilóták, akik nem ismerik őt, másra számítottak, de én vele kezdtem a Forma-1-ben, és tudtam, hogy semmi gondja nem lesz itt - mondta, és hozzátette, talán a többiek is sikeresek lehetnének Indianapolisban. - Nyilván nem mindenki, de szerintem Sebastian Vettel vagy valaki hasonló is jól szerepelne."

Origo
19:24

Szereti a versenyző az autóját, ha az is jó hozzá

Origo
19:25

Újabb hajmeresztő felvétel a Dixon-Howard balesetről

Castroneves nagy szerencsével megúszta a balesetet.

Origo
19:28

Bourdais elment meglátogatni Dixont

A korábbi F1-es pilóta az időmérőn szenvedett súlyos balesetet, meg is kellett műteni, nemrég engedték ki a kórházból. Sébastien Bourdais mankóval is elment megnézni, hogy Scott Dixon jól van-e. Szerencsére igen, már ki is engedték a vizsgálatok után.

Origo
19:29

Feloldották a piros zászlót, indul a mezőny felvezetése

Fernando Alonso vezetésével indul újra a 101. Indianapolis 500. Mögötte korábbi F1-es ellenfele, Alex Rossi, és a világbajnokságot szintén megjárt Takuma Szato következik. A hondás trió után Ed Carpenter jön Chevrolet-val. A futamot az 55. körben, kicsivel a táv negyede után állították le.

Origo
19:34

Dixon és Howard is az IndyCar biztonságát méltatta

Elképesztően robosztusak az autók, de a pályát helyreállító szakemberek munkája is kivételes, nem egészen fél óra után ismét folytatódhat a verseny.

Origo
19:37

Megtankolt a mezőny a sárga zászló alatt

Az élmezőny sorrendje nem változott, Alonso kezdte az élen a futamot az 59. körben. Újra meglengették a zöld zászlót, folytatódhat a csata a pályán!

Origo
19:39

Megindult az adok-kapok az élen, folyamatosak a helycserék

Alonso kezdett az élen, de először Rossi, majd Szato is elment Alonso mellett, aki pillanatokra visszavette a 2. helyet, de Hunter-Reay is beszállt a küzdelembe, így a spanyol most a 4. helyre csúszott vissza.

Origo
19:41

Szato vezet, Alonso tartja a 4. helyet

Így zajlott az újraindítás néhány körrel ezelőtt.

Origo
19:43

Az Andretti csapat autói haladnak az élen

Az Andrettié mind a 4 autó, ami az élen áll jelenleg, és ez jó hír nekik, hiszen a pilóták így a szokásosnál is jobban vigyáznak egymásra. Nem csak a munkáltatójuk miatt, hanem azért is, mert az edzéseken együtt gyakorolják a forgalomban való autózást, így jól tudják, hogy mire számíthatnak egymástól.

Origo
19:44

Ez nem tartott sokáig: újabb sárga zászló

A 4-es rajtszámú Conor Daly a falnak ütközött, Jack Harvey pedig megpördült, amikor a törmeléket próbálta elkerülni. Ezek szerencsére nem annyira vészes csattanások voltak, mint az előző.

Origo
19:50

Felborulnak a boksztaktikák

A középmezőnyből többen is kiálltak tankolni és kerekeket cserélni, természetesen utol fogják érni a mezőnyt, így csak pozíciókat veszítenek. Alonso nincs köztük, hiszen nemrég volt kint, a 4. helyen várja az újraindítást. A verseny 71. körében járunk.

Origo
19:55

Ez az autó vezeti most a mezőnyt Indianapolisban

Indianapolis 500 Pace CarForrás: IndyCar

Az F1-ben egy Mercedes-AMG GT S-t használnak jelenleg, Indianapolisban mi más lenne, mint a legendás Corvette.

Origo
19:58

Daly balesete tipikus az oválokra, Harvey-éből majdnem Bianchi lett

A Twitteren többen arról írnak, hogy Harvey kicsúszó autója majdnem eltalált egy teherautót. Jules Bianchi később halálosnak bizonyuló balesetét emlegették.

Origo
19:59

Újra zöld zászló, Alonso máris előzött egyet

Jól folytatódik számára a verseny, visszaelőzte Szatót, akit Kanaan is maga mögé utasított. Hunter-Reay vezet Rossi és Alonso előtt, Montoya a 14. helyen halad. A verseny 79. körében járunk.

Origo
20:03

Sárga zászló, Alonso és a többiek tankolni mennek

Nem mindenki döntött így, ezért Will Power, az ex-F1-es Max Chilton, és a sérült autóval versenyző Castroneves áll az élre.

Origo
20:06

Most nem baleset történt, de takarítani kell a pályát

Egy leszakadt szárnydarab hever a pálya közepén. Valószínűleg Andretti vagy Szato autójáról származik. A videón az előző újraindítás utáni pillanatok láthatók.

Origo
20:08

Újra zajlik a verseny, újra ex-F1 pilóta vezet

Egy pillanatra Max Chilton állt az élre, majd Hunter-Reay vette át a vezetést, de Rossi is lohol a nyomában. Alonso a 4-5. helyért áll csatában Castronevesszel.

Alonso a kiállása alattForrás: Origo
Origo
20:10

Egymást érik az előzések Indianapolisban

Origo
20:13

Alonso tartja az 5. helyet, Montoya egyre előrébb lopakodik

A spanyol mintha kicsit türelmetlen kezdene lenni, az előbb már kívülről előzött, Will Power autóját kerülte meg. Power kicsit visszacsúszott, de Alonso a 4-5. helyen halad, és a verseny elején elszenvedett hátránya után Montoya is kezd visszakapaszkodni, a 9-10. helyért csatázik.

Alonso csatában a verseny elejénForrás: 2015/
Origo
20:14

Castroneves sérült szárnnyal is vezet, Alonso újra dobogós helyen

A kétszeres világbajnoknál megint működik a szélárnyék, Castroneves és Hunter-Reay mögé feljött a 3. helyre. Meglepő módon most egy Chevy vezet, ráadásul Castroneves autójának hátsó légterelője sérült, ezért meredekebb szárnyállással megy.

Origo
20:18

Castroneves még a gigabalesetkor hagyta el a szárnyát

Dixon autója repült át felette, talán egy törmelékdarab tépte le a légterelőt. Ez azonban nem zavarja, a 102. körben simán vezeti a verseenyt Rossi, Hunter-Reay és Alonso előtt.

Origo
20:22

Az Andretti szélfogónak használja Castronevest

Eltérő tankolási stratégiát követ Castroneves és az Andretti csapat, ezért egyelőre megelégednek azzal, hogy követik a brazil pilótát a szélárnyékba. A verseny második felébe fordulva egyfre fontosabb lesz, hogy ki, miként gazdálkodik az üzemanyaggal.

Origo
20:27

Újabb bokszkiállások, Alonsóval lassan végeztek

Több, mint 9 másodpercig tartott, amíg útjára engedték, de így is tartja a 3. helyet Hunter-Reay és Rossi mögött, Castroneves előtt.

Origo
20:29

Feszült figyelem a McLarennél

Az egész F1-es szezon alkalmával nincs részük annyi izgalomban és várakozásban, mint ma, az Indianapolis 500-on, ahol Alonso még mindig esélyes a győzelemre. Zak Brown, a csapatot működtető cégcsoport ügyvezetője elárulta, hogy az autón lévő szponzorok ingyen kapták a reklámot, ezzel próbálják kárpótolni őket az F1-ben kieső megjelenésektől. Zseniális húzás.

Origo
20:31

120. kör: Alonso a 2. helyen halad, de nagy a hátránya

Hunter-Reay most meglógott a mezőnytől, Alonso feladata, hogy vezesse a felzárkózást. A szélárnyék segíthet neki.

Origo
20:32

Davison autója megsérült, kiintik a bokszutcába

Konkrétan lóg az első vezetőszárnya, miután koccant Oriol Servia autójával.

Origo
20:34

122. kör: Újabb nagy csattanás, Lazier kiesett

Már a kanyar közepén megpördült, és menetiránnyal szemben ütközött a védősávnak. Látványos baleset volt, de szerencsére nem kifejezetten súlyos, ezen a szinten.

Origo
20:37

Kezdődik a taktikai csata a végéig

A 124. körben járunk, többen kiálltak tankolni, élükön a 13. helyezett Chiltonnal, de az élmezőny kint maradt. Aki most tankol, még legalább kétszer kénytelen megtenni ugyanezt.

Origo
20:38

Visszatekintés az Indianapolis 500 rajtjára

Rendezett sorokban rajtolt az Indianapolis 500 mezőnyeForrás: Chris Jones - IndyCar/IMS Photo/Chris Jones
Origo
20:41

Újabb kieső, ezúttal nem baleset miatt

A műszaki hiba eddig ritka volt, inkább balesetek miatt apad a mezőny létszáma. A 24-es rajtszámú Sage Karam megállt a pályán, de ez maximum meghosszabbítja az egyébként is elhúzódó sárga zászlós szakaszt.

Origo
20:42

Nem lehet elkerülni két további tankolást

Az ESPN stratégiái szerint nem lehet annyi üzemanyagot megspórolni, hogy ne kelljen a teljes mezőnynek még kétszer kiállnia tankolni. A 128. körben járunk a 200-ból.

Origo
20:45

Talán megússzuk eső és csúszás nélkül

Indianapolis térségében záporok alakulnak ki, de az előrejelzések szerint idő kell még ahhoz, hogy a pálya fölé érjenek, így talán kibírjuk még a következő 70 kört piros zászló nélkül.

Origo
20:47

130. kör: Alonso átveszi a vezetést, sárga zászló

Nagyjából 80 körrel ezelőtt vezetett utoljára, most gyorsan megelőzött két lekörözöttet, és levadászta Hunter-Reay-t is, ez azonban nem világos, hogy miért volt jó neki, így nem kap szélárnyékot.

A 131. körben ismét sárga zászlót lengettek, törmelék van a pályán, Alonso és a mezőny alig tudta elkerülni.

Origo
20:51

134. kör: Hunter-Reay rögtön előzi Alonsót, majd újra Alonso vezet

Ismét szabad a verseny, 65 kör van hátra, és Alonso ismét a 2. helyen halad, mögötte Rossi, Castroneves, Kanaan és Servia következik. Mire ezt leírom, Alonso ismét vezet Rossi előtt.

Origo
20:54

137. kör: Elfüstölt az egyik esélyes Honda motorja

Hunter-Reay egészen eddig csatában volt a győzelemért, de kénytelen félreállni. Az autója füstölve jelezte, hogy neki ma ennyi elég volt. Alonso vezet Rossi és Kanaan előtt. Alonso autójában az időmérő előtt cseréltek motort.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
20:58

Alonso megjárta a tankolást, sokkal előrébb van Rossinál

Az amerikai pilóta autójával csak 14 másodperc alatt végeztek, ő alighanem kiesik a győzelemért zajló csatából. Alonso a 9. helyen halad, de még mindig sárga zászló van érvényben, 60 kör és egy tankolás van hátra.

Origo
21:00

Az amerikaiak is azt mondják, hogy Alonso csinálja a műsort

Bár most a tankolás miatt csak a 9. helyezett, a kétszeres világbajnok eddig végig akcióban volt, és nem csak azért érdemes róla beszélni, mert ő a beugró nagy név, hanem azért, mert stabilan az élmezőnyben haladt.

Origo
21:03

Fél körig sem volt zöld zászló, Alonso 3 helyet bukott

Ez az újraindítás nem sikerült neki, visszacsúszott a 12. helyre. A 20-as rajtszámú Ed Carpenter megcsúszott az újraindítás után, nekiment a 7-es számú Mikhail Aleshinnek, de olcsón megúszta, csak új orrkúpot kellett szerelni az autójára.

Origo
21:06

A 9. helyezett mögött jöhetnek a győztesek

Castroneves a 9. helyen halad, a 139. körben volt kint tankolni, ő vezeti azt a csoportot, amiből kikerülhet a győztes. Alonso a 12. helyezett, pont Juan Pablo Montoya előtt halad. Még mindig sárga zászló van a pályán.

Origo
21:09

148. kör: Újra zöld zászló, Alonso magára maradt

Viszont hatalmasat rajtolt, már a 9. helyen halad. Egyedül kell boldogulnia, hiszen Hunter-Reay kiesett, Rossi pedig lemaradt a lassú bokszkiállás miatt. A verseny negyede van hátra.

Origo
21:10

Szenzációs pillanatok az újraindítás után

Alonso is küzd a sűrűjében, a 9. helyen halad.

Origo
21:13

F1-es sereghajtó vezet az Indianapolis 500-on

Max Chiltont nem tartották sokra az F1-es paddockban, most viszont ő diktálja a tempót az Indy 500-on. Nyerni aligha fog, de 45 körrel a vége előtt van rosszabb hely is az 1-nél.

Origo
21:16

Alonso most beragadt a sűrűjébe, nem tud előrébb jutni

A 9. helyen halad, miközben Chilton, Kimball, Davison, Castroneves, Hildebrand, Jones, Servia és Kanaan halad előtte. Castroneves lopakodik az 1. hely felé, jó esélyei vannak.

Origo
21:19

Kommandósok hozták a kockás zászlókat

Helikopterről ereszkedtek le a pályára, már csak 36 kör, és véget ér a 101. Indianapolis 500. Alonso a 10. helyen halad, Chilton továbbra is vezet, az utolsó helyről rajtoló Davison tartja a 2. helyet.

Origo
21:22

Újabb Honda adta meg magát, sárga zászló

Chilton még előtte kiállt tankolni az élről, és az élmezőnyben szereplő Kimball is kiszállt a csatából, mert elfüstölt a Honda motorja. Az utolsó helyről induló Davison vezet Castroneves, Hildebrand, Service, Sato, Kanaan és Alonso előtt, de az egész élmezőny megy tankolni.

Origo
21:26

169. kör: Még mindig sárga, Chilton vezet és esélyes

Jó húzásnak bizonyult, hogy még a többiek előtt megtankolt, most ő vezet, és már nincs eltérés az élmezőny taktikái között. Innentől mindenki nyomja majd, ahogy a csövön kifér, hiszen 31 kör van hátra a versenyből, és még mindig nem engedték el a mezőnyt, úgyhogy marad elég üzemanyag a célig.

Origo
21:28

171. kör: Újra zöld zászló, kezdődik az utolsó etap az Indy 500-on

Sárga zászló persze még lehet, de tankolni már nem kell. Ez a pályán dől már el. Alonso a 9. helyen kezd, Castroneves üldözi Chiltont a győzelemért.

Origo
21:32

177. kör: Alonso a 7. helyen, még mindig Chilton vezet

Nagyon szoros a verseny, centikre egymástól száguldanak a versenyzők, Alonso kettőt is előzött, de még mindig hatan vannak előtte.

Origo
21:34

Hihetetlen: Alonso alatt megállt a Honda

21 körrel a verseny vége előtt Fernando Alonso kiesik az Indianapolis 500-ról, műszaki hiba miatt. Alonso friss motorral vágott neki az időmérő edzésnek, mégsem bírta végig az 500 mérföldes távot.

Origo
21:38

Alonso pacsizik mindenkivel de a sisakját nem veszi le

Michael Andretti elnézést kért tőle a rádión, pedig ez nem a csapat hibája. Ezek után kérdés, hogy Alonso hajlandó lesz-e bármilyen Honda motorral hajtott autóba beleülni.

Origo
21:42

Hatalmas baleset az újraindítás után, a verseny egyik hőse is kiesik

16 kör van hátra, James Hinchliffe, Oriol Serviá, Will Power, James Davison kiesik, tele van törmelékkel a pálya. Piros zászló sem kizárt.

Origo
21:46

Még mindig nyerhet egykori F1-es pilóta

Alonso, a verseny sztárja ugyan önhibáján kívül kiesett, de még mindig előfordulhat, hogy egykori F1-es pilóta nyer, hiszen Max Chilton és Takuma Szato is versenyzett korábban a világbajnokság mezőnyében. Az F1 Broadcasting blog arra bíztatja a briteket, hogy nézzék tovább a versenyt, mert Chilton révén brit győztes is lehet.

Origo
21:50

Még mindig zajlik a romeltakarítás, közben fogynak a körök

Mindössze 12 kör maradt hátra az Indianapolis 500-ból, és még mindig dolgoznak a pálya megtisztításán. Négy autó roncsait, és törmelékeit kell eltakarítani az aszfaltról.

Origo
21:53

Alonso: Legközelebb könnyebb dolgom lesz

Köszönetet mondott mindenkinek, sajnálja, hogy nem ért célba, mert versenyképesnek tűnt, de azt mondta, rengeteget tanult Indianapolisban 11 körrel a vége előtt újra elrajtolt a mezőny.

Origo
21:55

195. kör: Castroneves átvette a vezetést, száguld a győzelem felé

Szato és Chilton üldözi, nagyon szoros lesz a vége, ahogy ez egy oválpályás futamon megszokott. Az utolsó körökben oda-vissza adják majd egymásnak az 1. helyet.

Origo
22:00

A volt Forma-1-es Szato nyerte az Indianapolis 500-at

A japán pilóta néhány körrel a leintés előtt átvette a vezetést Hélio Castronevestől, és életében először megnyerte a legendás versenyt. Ed Jones lett a 3., a sokáig esélyes Chilton a 4. helyen ért célba.

Még több bejegyzés