Társoldalunk:

Hamilton nyert, Vettel újabb motorhibával kiesett Japánban

2017.10.08., 06:43
rendezés

A Mercedes versenyzője újabb hétmérföldes lépést tett negyedik vb-címe felé, amikor az incidensekkel zsúfolt futamon sima győzelmet aratott, miután a Ferrariban már a rajt előtt elromlott egy gyújtógyertya.

Lewis Hamilton újabb óriási lépést tett a negyedik világbajnoki címe felé a Japán Nagydíjon aratott győzelmével, miközben Sebastian Vettel motorja már a futam elején felmondta a szolgálatot. A német lassan kénytelen lesz búcsút inteni a világbajnoki reményeinek, Hamilton ugyanis négy futammal a szezon vége előtt

hatalmas, 59 pontos előnnyel vezeti a bajnokságot.

Vettel autójával már a rajt előtt gondok voltak, gyújtógyertyát kellett cserélni a motorjában, de a felvezető körre látszólag rendben el tudott indulni. Már a rajt után nyilvánvalóvá vált azonban, hogy a rajtrácson elvégzett gyors javítás nem hozott tartós eredményt: csalódottan panaszkodott a motorerő hiányára a rádión, majd egészen a 6. helyig esett vissza az első kör végére. A pole pozícióból induló Hamilton eközben megtartotta a vezetést, és máris kezdett elhúzni a nagyot rajtoló Max Verstappen elől, akit Esteban Ocon és Daniel Ricciardo követett. A másik Ferrari sem úszta meg baj nélkül az első kört: Kimi Räikkönen a rajt utáni helyezkedésben a pályán kívülre került, és csak a középmezőnyben tudott újra csatlakozni a mezőnyhöz.

Hamilton megtartotta a vezetést a rajtnál

Forrás: AFP/Behrouz Mehri

Megint a motor ment tönkre

Az 1. kör végén a pályára kellett küldeni a Safety Cart, miután a Toro Rossónál utolsó versenyét teljesítő Carlos Sainz az első kanyarnál kicsúszott a kavicságyba, és kiesett a versenyből. A futamot a 4. körben indították újra, és Vettel rögtön veszített egy pozíciót Sergio Pérezzel szemben. Mivel az autója továbbra is reménytelenül lassú volt, a Ferrari végül az 5. körben behívta a bokszba, ahonnan már nem tért vissza a versenybe. A német rendkívül csalódott volt, de sportszerűen viselte az újabb kiesést: megköszönte a szurkolást a japán rajongóknak, és védelmébe vette a Ferrarit.

„Kár az elmúlt futamok műszaki hibáiért, de ez is a versenyzéshez tartozik – nyilatkozta még a futam közben. – Nyilván nagyon fáj a kiesés, és mindannyian csalódottak vagyunk. De muszáj visszatérnünk – most egy kicsit pihenünk, az utolsó négy versenyen pedig mindent beleadunk, és majd meglátjuk, ez mire lesz elég."

Vettel kiesése után Hamilton óriási esélyt kapott a győzelemre, amelyet ki is használt – bár Verstappen az egész verseny alatt néhány másodperces különbséggel loholt a nyomában, igazán közel csak az utolsó körökben került hozzá. Amikor egy virtuális Safety Car-fázis után, két körrel a leintés előtt egy másodpercen belüli különbséggel követte a Mercedest, engedélyt kért a csapattól arra, hogy mindent beleadva támadjon. Erre azonban már nem volt lehetősége, mert rosszul jött ki a lekörözésekből, így Hamilton 1,2 másodperces előnnyel haladt át a célvonalon.

„A verseny első szakaszát az irányításom alatt tartottam, de a második fele sokkal nehezebb volt – nyilatkozta a brit. – A gumik, az autóm balansza és a forgalom miatt sok időt vesztettem. A virtuális Safety Car pedig nem működtek az első abroncsaim, így túlságosan alulkormányzott lett az autóm. (Verstappen) hirtelen megérkezett mögém, de szerencsére nem hibáztam." Verstappen elismerte, annak ellenére, hogy a győzelemért hajtott, a második hellyel is elégedett. „Nagyon jó volt a tempónk, de itt nehéz előzni. Mindent beleadtam, hogy ledolgozzam a hátrányomat. Az autónk futamról futamra javul, ennek nagyon örülök."

Hamilton nagyon közel került a negyedik világbajnoki címéhez

Forrás: AFP/Behrouz Mehri

Dupla dobogó a Red Bullnál

Daniel Ricciardo a másik Red Bull-lal szintén felállhatott a dobogóra, miután megvédte a harmadik helyét a futam végén őt üldöző Valtteri Bottastól. A finn a mezőny nagy részével ellentétben a lágy gumikon rajtolt, így a verseny második felére kapta meg a gyorsabb szuperlágyakat, de megelőzni már nem tudta Ricciardót. „A rajt után eléggé megnőttek az autók közötti különbségek, így nem volt túl izgalmas a versenyem, de a futam végére megérkezett mögém Valtteri. Jó volt egy kicsit nyomás alatt is versenyezni" – mondta Ricciardo.

Az 5. helyen a Bottashoz hasonló gumitaktikát választó Kimi Räikkönen ért célba, akinek már a rajt utáni visszaeséssel elúsztak a dobogós esélyei. „Ez a hétvége elég messze volt az ideálistól – nyilatkozta csalódottan, Vettel kiesésére is utalva. – Muszáj megelőznünk ezeket a váratlanul jelentkező hibákat."

Räikkönen mögött a Force India két versenyzőjét intették le, ezúttal Esteban Ocon végzett előrébb, az 5. helyen. A csapat a sorozatos ütközéseik miatt már nem engedi szabadon versenyezni a pilótáit, ezért Pérez a csapatrádión kért engedélyt arra, hogy megelőzhesse a csapattársát, de az istálló ezt határozottan elutasította, így a leintésig változatlan maradt köztük a sorrend.

Újabb erős versenyt zárt a Red Bull

Forrás: AFP/Kazuhiro Nogi

Eredményes napot zárt a Haas is, mindkét autójuk pontszerző helyen ért célba, Kevin Magnussen a 8., Romain Grosjean a 9. helyen végzett. Az utolsó pont Felipe Massának jutott, akinek williamses csapattársa, Lance Stroll 6 körrel a leintés előtt a kavicságyban, egy defekttel fejezte be a futamát.

A McLaren nem tudott szépen búcsúzni a Hondától a japánok hazai pályáján:

Fernando Alonso az utolsó helyről indulva ugyan előretört a 11. helyig, de a pontszerzésről épphogy lemaradt, Stoffel Vandoorne pedig csak a 14. helyen végzett.

Vettel, Sainz és Stroll mellett kiesett Marcus Ericsson és Nico Hülkenberg is: az előbbi a kettes számú Degner kanyarban dobta el a Saubert, a német Renault-ján pedig javíthatatlanul eltörött a hátsó szárny egy darabja, ami miatt a DRS-e folyamatosan nyitott állapotban volt.

Origo
06:23

Palmer utolsó F1-es futama következik

Köszöntjük Olvasóinkat a Japán Nagydíj élő közvetítésében! Jolyon Palmer utolsó F1-es futama következik, legalábbis az idén, mert tegnap a Renault-val közösen bejelentették, hogy a brit pilóta a mai verseny után elhagyja az F1-et. A terveiről egyelőre nem nyilatkozott, de jövőre aligha talál magának ülést. Az utódja Carlos Sainz lesz a Toro Rossótól.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
06:27

A mezőny negyedét hátrasorolták az időmérő után

Bottas, Räikkönen, Alonso, Palmer és Sainz is pozíciókat vesztett rajtbüntetések miatt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK

Origo
06:30

Verstappen tornázik, Schumacher aludt

A Red Bull feltett egy videót Max Verstappen bemelegítéséről. Nico Rosberg, a Sky Sports szakértője elárulta, 1 órával a rajt előtt még csendes pihenőt tartanak a versenyzők vagy masszázst kérnek, majd nevetve megjegyezte, hogy Michael Schumacher még szundított is egyet.

Origo
06:42

Csak Räikkönennek maradt új szuperlágy gumija

Ez jól jöhet neki, ha két kerékcserés taktikát választ, de Bottashoz hasonlóan ő is lágy gumikon rajtol.

Origo
06:43

Lauda aggódik a Mercedes miatt

Melegebb van, mint az előző két nap során, ez a Ferrarinak kedvez, de nehéz előzni a pályán, és Vettel az idén nem rajtol jól. Sanszos, hogy két kerékcsere lesz.

Origo
06:47

Megint szétszedték a Ferrarit a rajtrácson

Vettel autójáról lekerült a motorburkolat, ez Nico Rosberg, a Sky Sports szakértője szerint soha sem jelent jót, mert a pilótát nyugtalanná teszi.

Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg valami probléma lehet az autóval.

Origo
06:48

Ocon rekordot állíthat be

Ha a Force India pilótája ma is célba ér, beéri Max Chiltont, aki szintén befejezte pályafutása első 25 versenyét.

Origo
06:52

A gyújtással van gond Vettelnél?

Állítólag az egyik gyertyával akadt probléma, a telemetrián tűnt fel a rendellenesség a Ferrarinál. Úgy tűnik, megoldották, mert az autó motorja felbőgött, és vissza is szerelték a karosszériaelemeket.

Origo
06:54

Nem egyértelmű, hogy a pole-ból induló nyerni is fog

2010-ben, 2012-ben és tavaly győzött az élről induló pilóta, 2011-ben a 3. lett, 2013-ban, 2014-ben és 2015-ben a 3. helyen ért célba.

Origo
06:59

Nem sokan választották a lágy gumikat

Origo
07:00

Vettel el tudott jönni a rajtrácsról

Az izgalmak érdekében reméljük, hogy a Ferrari erőforrása nem makacsolja meg magát. Az 1-es szektorban úgy tűnik, hogy működik az autó.

Origo
07:05

Rajt: Hamilton az élen maradt

Vettel megtartotta a 2. helyet, de a hajtűben megelőzte Verstappen és Ocon a 3. helyre jött fel.

Origo
07:07

1. kör: Vettel lelassult, Räikkönen visszaesett!

Carlos Sainz kiesett a versenyből, Vettel autója lelassult, és visszacsúszott a 7. helyre, miközben Räikkönen a helyezkedés során a 14. helyre esett vissza. Safety Car van a pályán.

Origo
07:09

1. kör: Räikkönen és Hülkenberg akadt össze

A Ferrari pilótája lecsúszott a pályáról, de folytatja a versenyt. Vettel tehetetlen volt a mellette elhúzó pilóták ellen. Sainz kieséssel zárta az utolsó futamát a Toro Rossónál.

Origo
07:10

4. kör: Folytatódik a verseny, Hamilton vezet

A sorrend: Hamilton, Verstappen, Ocon, Ricciardo, Bottas, Vettel, Pérez, Massa, Hülkenberg, Magnussen.

Origo
07:11

4. kör: Vettel tovább szenved, Pérez is megelőzte

A Ferrari pilótája már csak a 7. helyezett, ráadásul a Degner 2-ben ki is szélesítette a pályát. Megelőzte Massa is.

Origo
07:12

4. kör: Hamiltoné a leggyorsabb kör, Vettel kiesik!

Hamilton gondtalanul vezet, 1:35.024-gyel diktálja a tempót, Vettelt behívták a bokszba, hogy adja fel a versenyt, így a világbajnoki reményeinek szinte biztosan annyi.

Origo
07:14

5. kör: Räikkönen autója még megy, de ő sem áll jól

Megelőzte Magnussent és feljött a 9. helyre, de a hátránya már most jelentős. Vettel még nem szállt ki az autóból, de ha vissza is tudna jönni, akkor is esélytelen lenne.

Origo
07:16

7. kör: Räikkönen üldözőbe vette Hülkenberget

A rajt után már összeakasztották a bajszaikat, most Räikkönen próbálja visszaszerezni a helyét a Renault-tól. Most már a DRS is segíthet neki. A többiek szép sorban követik egymást, a 7. körben megint Hamilton volt a leggyorsabb, 1:34.917-tel.

Origo
07:18

8. kör: Ocon 3. helye rossz hír Ricciardónak

Verstappen hátránya 2 másodperc, Oconé viszont már 4,7 másodperc Hamilton mögött, ráadásul Ricciardo beragadt mögé.

Origo
07:19

9. kör: Räikkönen megelőzte Hülkenberget, VSC!

A Ferrari pilótája a sikán előtt fékezte ki a Renault-t, nem sokkal azelőtt, hogy Marcus Ericsson kicsúszott a Degner 2-ben, és a mentés miatt virtuális Safety Cart léptettek életbe.

Origo
07:22

10. kör: Vandoorne kereket cserélt

Feltették az autójára a lágy gumikat, ezzel visszaesett a 16. helyre, de a többieknél kevesebb időt vesztett a VSC alatti kerékcserével. Vége a VSC-fázisnak, és Ricciardo rögtön támadni kezdte Ocont.

Origo
07:23

11. kör: Ricciardo megelőzte Ocont, Bottas lehet a következő

Az ausztrál versenyző a DRS segítségével legyorsulta a franciát és a külső ívről megkerülte a Force Indiát. Most üldözőbe veheti csapattársát, aki a 2. helyen halad.

Origo
07:24

12. kör: Bottas is elment Ocon mellett

Úgy tűnt, Ocon inkább elengedte Bottast, és nem akart csatázni vele, talán óvni próbálja a szuperlágy abroncsait, miközben Bottas mehet tovább a lágyakkal.

Origo
07:27

13. kör: Räikkönen már Massát is beérte, a 7. helyre jött fel

A sikánnál teljesen utolérte a Williamst, és a célegyenes végén előzni is tudott. Massa nem nagyon védekezett, valószínűleg a Force Indiát figyelik, és ők is vigyáznak a gumikra.

Origo
07:29

14. kör: Kellemes vasárnapi autózás a futam Hamilton számára

Már 4 másodperccel vezet Verstappen előtt, az előző körben kereken 0,5 másodpercet vert a Red Bullra. Ha viszont összejön egy kerékcserényi előny Verstappennél, valószínűleg támadásba lendülnek, és próbálkozni kezdenek a boksztaktika árnyalásával.

Origo
07:31

16. kör: Ricciardo feltépte a műfüvet a pálya szélén

A sikánnál le is szakadt egy darab, és az aszfalton hever, de szerencsére nem az ideális íven. Ez nem szerencsés, de verseny lebonyolítását nem igazán befolyásolja.

Origo
07:34

18. kör: Massa kereket cserél

Lágy gumikra váltott, most érdemes figyelni, hogy mit csinálnak a Force Indiánál, főleg azért, mert Räikkönen utolérte Pérezt.

Origo
07:35

19. kör: Pérez feltartja Räikkönent, nem állt ki a bokszba

A Force Indiák egyelőre nem követik Massa példáját, Ocon továbbra is az 5. helyen halad a 6. helyezett Pérez előtt, akit Räikkönen is utolért.

Origo
07:38

20. kör: Pérez védtelen volt Räikkönen és a DRS ellen

Próbálta védeni a belső ívet az 1-es kanyarban, de a Ferrari kívülről elszáguldott mellette. Räikkönen átvette a 6. helyet, közben azt mondták Hamiltonnak, hogy még mindig az "A tervet" követik, ez valószínűleg az egy kerékcserés taktikát jelenti. Az előnye 5 másodperc.

Origo
07:39

21. kör: Ocon kerkeet cserélt, nincs meglepetés a taktikában

Lágy gumikat kapott, és pont Alonso mögé ért vissza. Lassú kerékcsere volt, ezért ragad be a McLaren mögé, ezt biztosan nem így szerették volna.

Origo
07:40

22. kör: Verstappen is új gumikat kap

Lágy abroncsok kerültek fel az ő autójára is, pont Räikkönen elé ért vissza. Péreznél is kereket cseréltek, Alonso mögé került, a 12. helyen folytatja a futamot, Ocon közben megelőzte a McLarent.

Origo
07:41

23. kör: A Mercedes is reagál Verstappen kerékcseréjére

Az egyetlen kérdés, hogy mit kezdenek most Ricciardóval? Az ausztrál pilóta vezet a lágy gumikon haladó Bottas és a szintén lágyakra váltó Hamilton előtt.

Origo
07:43

23. kör: Verstappené a leggyorsabb kör

Elkezdtek működni a lágy gumik az autóján és szabad előtte a pálya. 1:33.813-at ért el, ekkor Hamilton még a kivezető körén volt.

Origo
07:45

24. kör: Verstappen sokkal közelebb került Hamiltonhoz

A különbség 2 másodperc alá csökkent, de most szinte azonos tempót autóznak. Ocon és Pérez közben megelőzte Palmert, Verstappennek szóltak, hogy Hamilton végig akar menni ezzel a gumiszettel.

Origo
07:47

26. kör: Ricciardo is kiállt kereket cserélni

Nem azt választották, hogy tartsa fel Bottast és Hamiltont, inkább kihozták az élről, és innen szinte már biztosan végig megy a versenyen további tervezett kerékcsere nélkül.

Origo
07:50

27. kör: Räikkönen tempója nem sok jót ígért volna a Ferrarinak

Vettel rögtön kiesett, ezért nem tudtuk meg, mire lett volna később képes a futamon, de azonos taktikával Räikkönen most legalább fél másodperccel lassabb körönként Bottasnál, és egyiküket sem akadályozzák.

Origo
07:52

28. kör: Bottas útban van Hamiltonnak, hátra parancsolják

Hamilton panaszkodott a rádión, hogy túl közel van Bottashoz és ez hátráltatja őt, erre a Mercedes valószínűleg rászólt Bottasra, és a két Ezüstnyíl helyet cserélt. Ez most Verstappennek rossz, nagyon.

Räikkönen közben kereket cserélt, és pont visszaért Ocon elé.

Origo
07:53

30. kör: Verstappen beragadt Bottas mögé

Ha volt némi remény izgalmakra Hamilton és Verstappen között, ennek most valószínűleg annyi, mert Hamilton meg tud lógni, miközben Bottast hátvédnek használja a Mercedes.

Origo
07:55

31. kör: Bottas kiállt kereket cserélni, szuperlágyakra vált

A 4. helyre jött vissza, Hamilton, Verstappen és Ricciardo mögé, a hátránya 10 másodperc a Red Bull mögött, de Ricciardóval ellentétben szuperlágy gumikon teheti meg a maradék 22 kört.

Origo
07:56

31. kör: Verstappen rögtön Hamilton nyomába eredt

Megszabadult Bottastól, és rögtön 4 tizedmásodpercet hozott Hamiltonon. A brit pilóta azt mondta a rádión, hogy küszködik a hátsó gumikkal, Verstappennek azt mondták, hogy nála jól működnek az abroncsok.

Origo
07:58

32. kör: Bottas száguld, Räikkönen előz

A Ferrari pilótája megint megelőzte Hülkenberget, és átvette az 5. helyet. Bottas halad (sokkal) előtte, ráadásul a Mercedes 1:33.688-cal a leggyorsabb kört futotta és majdnem 3 tizedet hozott Ricciardón.

Origo
08:00

33. kör: Ricciardo reagált Bottas tempójára

Mindketten 1:33.9-es kört futottak, Bottas egy hajszállal gyorsabb volt de a különbség még mindig jelentős.

Origo
08:02

35. kör: Nincs nagy különbség Hamilton és Verstappen között sem

1-1 tizedet le tud csípni a hátrányából Verstappen, de a különbség még mindig 2,7 másoderc és minél közelebb kerül a Red Bull, annál nehezebb lesz a dolga a légáramlatok miatt. Hamilton egyelőre ellenőrzése alatt tartja a futamot.

Origo
08:05

36. kör: Räikkönen egyéni legjobb kört futott

Sokat elmond a Ferrari mai tempójáról, hogy ez is majdnem 4 tizedmásodperccel lassabb Bottas aktuális körénél. Valószínűleg az 5. hely a végállomás ma a számára.

Origo
08:09

38. kör: Csapatutasítás a Force Indiánál

Pérez jól viselkedik, és megkérdezte, hogy megelőzheti-e Ocont. Világosan megmondták neki, hogy nem, de további tájékoztatást ígértek neki. Pérez erre azt válaszolta, hogy akkor a csapattársa gyorsuljon fel. Hülkenberg közben kiállt egy új szett szuperlágy gumiért, és visszaesett a 12. helyre a két Haas mögé.

Origo
08:11

41. kör: Befagyott a különbség az élen

Hamilton előnye 2,4 másodperc, Bottas is csökkenti a hátrányát Ricciardo mögött, de messze nem eléggé. Hülkenberg autóján beragadt a DRS, nyitva maradt a hátsó szárny, ezért a német pilóta kiment a bokszba, és feladta a versenyt.

Origo
08:14

43. kör: Magnussen összekoccant Massával, de megúszták

A dán pilóta ezúttal sem szerez barátokat a pályán, Massa kissé nyitva hagyta a belső ívet az 2-es kanyarnál, Magnussen be is vetődött mellé, és magával húzta Grosjeant is. Feljöttek a 8-9. helyre. Közben Gasly a kerékcseréjénél majdnem elütötte a szerelőit.

Origo
08:15

43. kör: Räikkönen és Bottas is felgyorsult

Az előző körben mindketten fokozták a tempójukat, Bottas a verseny abszolút leggyorsabb körét teljesítette, a Mercedes pilótája 1:33.871-et futott.

Origo
08:18

45. kör: Vettel egyelőre megtartja a 2. helyét az összetettben

Ha nem változik a sorrend, Hamilton 306 ponttal vezeti majd a pontversenyt a 247 pontos Vettel és a 234 pontos Bottas előtt. Ezzel az előnnyel Hamilton már Mexikóban, két verseny múlva és két versennyel a szezon vége előtt világbajnok lehet.

Origo
08:19

46. kör: Próbálják motiválni Räikkönent, kevés sikerrel

Mérnöke mondta, hogy itt az ideje nyomni az autónak, de a versenyző azt felelte, hogy nyomta ő eddig is. A hátránya 19 pont Bottas mögött.

Origo
08:21

47. kör: Stroll kicsúszott az 1-es szektorban, VSC

Ijesztő pillanat volt, mert nem volt biztos, hogy nem találja el Ricciardo autóját. A pilóta szerint valami elromlott az autón. A Williams szikrázni kezdett, és kiegyenesítette a 3-as kanyart. Jobb első defektet kaphatott.

Origo
08:25

50. kör: Vége a VSC-nek, kezdődik a hajrá

Mindössze 4 kör maradt a versenyből, Hamilton előnye 3,5 másodpercre nőtt a VSC alatt. A sorrend: Hamilton, Verstappen, Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Ocon, Pérez, Magnussen, Grosjean, Massa.

Origo
08:27

51. kör: Alonso pontért megy a Honda hazai versenyén

Honda motorral kellene megelőzni a Mercedes motoros Williamst. Bottas közben 1:33.144-gyel a leggyorsabb kört futotta, Hamilton vibrációra panaszkodik, de nem úgy tűnt, mintha mérnöke nagyon aggódna.

Origo
08:29

52. kör: Szoros lehet a vége, a VSC megkavarta a helyzetet

Verstappen 1,5 másodpercen belülre került Hamiltonhoz képest, de Alonso megint beállt közéjük a lekörözés közben. Másfél kör maradt, de úgy tűnik, Hamilton kihúzza ezt az élen.

Origo
08:30

53. kör: Alonsót vizsgálják a kék zászlók miatt

Nem vette figyelembe, hogy leköröznék és kék zászlókat lengettek neki, ezért büntetést kaphat. Nem tudta megelőzni Massát, így a 11. helyen halad.

Origo
08:32

53. kör: Hamilton megnyerte a Japán Nagydíjat

A kerékcseréket kivéve végig vezette a versenyt és 59 pontra növelte az előnyét az ismét nullázó Vettel előtt. Verstappen bejött a 2. helyre Ricciardo, Bottas, Räikkönen, Ocon, Pérez, Magnussen, Grosjean és Massa előtt.

Még több bejegyzés