Végre kellemes tavaszi napsütésben, igazi, tesztelésre való időben vághattak neki a téli menetpróbák második felvonásának kedden a Formula-1-es csapatok. A versenyzők és a csapattagok is élvezték, hogy végre 16-18°C-os melegben körözhetnek,
de az érzékeny lelkű F1-es autók is „hálásak" voltak a gyorsan melegedő, kora délután 27°C-on tetőző aszfaltért,
ami a felgumizódás következtében egyre gyorsult.
A Mercedesnél Valtteri Bottas kezdte a napot (a finn ebéd után átadta az autót Lewis Hamiltonnak), a Renault-nál Carlos Sainz váltotta Nico Hülkenberget, a Williamsnél pedig Lance Stroll vehette át a kormányt Szergej Szirotkintól. Sebastian Vettel ezzel szemben egész napra megkapta a Ferrarit, hasonlóan Max Verstappenhez (Red Bull) és Stoffel Vandoorne-hoz (McLaren).
Bottas egész délelőtt szorgalmasan rótta a köröket, a Mercedes a lágy és a közepes gumikon is egyenletes tempót hozott. A finn 86 körig jutott és sokáig az eredménylistát is vezette, ám
Vettel nem sokkal fél egy előtt repesztett egy 1:20,396 perces kört, amivel átvette a vezetést. Ez maradt a nap legjobb ideje.
A Ferrari világbajnoka délelőtt hosszú (14-15 körös), délután rövid (6-8 körös) etapokat futott a lágy és a közepes keveréken, stabilan hozta az 1:21-es, majd az 1:20-as köridőket. Az SF71-H hátsó kerekei ráadásul a helyszíni fotók alapján jobb állapotban maradtak az etapok végére, mint Bottas Mercedesén.
Miután a Pirelli a hiperlágy gumik bevezetésével egy időben lágyított az összes keverékén, a Melbourne-ben várható nyár végi hőséghez képest hűvösebb barcelonai klímában a közepes (lényegében a tavalyi lágyaknak megfelelő) abroncsok is jól működtek.
Lewis Hamilton óvatosan kezdett délután, három órán keresztül csak a közepes keverékkel ment a pályára, ahol hosszú etapokat futott. Csak az utolsó óra kezdetén előzte meg Pierre Gaslyt (Toro Rosso) és zárkózott fel az eredménylista 4. helyére.
A Mercedes a világbajnok autóján is hólyagosodást tapasztalt, ezért időről időre állítottak a W09 szárnyain,
hátha attól javul a helyzet. Hamilton hajrája végül elmaradt, a negyedik helyen zárta a napot.
Úgy tűnt, kedden is folytatja remeklését a múlt heti teszt meglepetéscsapata, a Toro Rosso, de most felütötte a fejét a technika ördöge. Pierre Gasly újabb 53 körrel és a negyedik idővel a tarsolyában mehetett ebédelni, maga mögé utasítva Kevin Magnussent (Haas F1), Hülkenberget, Szirotkint, Marcus Ericssont (Sauber) és Pérezt. Délután azonban – eddig ismeretlen – technikai hiba hátráltatta a faenzaiakat, Gasly csupán egy fordulóra tudott kijönni a garázsból.
Sergio Péreznek is volt mit behoznia, a mexikói eddig csak egyszer, a nyitóteszt utolsó napján körözhetett a Force Indiával. A csapat szerint „több kisebb technikai hiba miatt" Pérez sokáig vesztegelt a garázsban, délelőtt csak 37 fordulóig jutott, de délután is csak a 9. helyre tudott felkapaszkodni – igaz, az 50 plusz forduló alatt rengeteg értékes adatot gyűjtött a mérnököknek.
Meglepően stabilan kezdett a múlt héten a McLaren, kedden azonban elapadt a wokingiak szerencséje. Stoffel Vandoorne autója délelőtt kétszer is megállt (az akkumulátor hibájából), másodszor kint a pályán, ami előcsalta a nap első piros zászlóját. Az ebédszünetig a belga futotta a legkevesebb kört, mindössze 7-et. A szerelők délután sokáig dolgoztak az MCL33-ason, de amikor Vandoorne újra kimerészkedett, a sárga démon harmadszor is cserbenhagyta.
A belga GP2-es bajnok csak egy vetélytársát, a Williamsszel összehasonlító köröket futó Lance Strollt tudta megelőzni. Carlos Sainz a hajrában a 8. helyre ugrott előre, miután egyhuzamban lefutott egy teljes verseny-szimulációt (sőt másfelet) a Renault-val.
A spanyol vélgül 91 körnél állt meg, ami rendkívüli futásteljesítménynek számít, figyelembe véve, hogy csak délután vezethetett.
A tesztelés szerdán folytatódik Barcelonában, Kimi Räikkönen visszatér a Ferrariba, Daniel Ricciardo a Red Bullba, míg a Mercedes és a Renault továbbra is megosztja az autót a két versenyzője között.
Pilóta | Csapat | Modell | Köridő | Kül. | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | SF-71H | 1:20.396 | 171 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | W09 | 1:20.596 | 0,200 | 86 |
3. | Max Verstappen | Red Bull | RB14 | 1:20.649 | 0,253 | 130 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | W09 | 1:20.808 | 0,412 | 91 |
5. | Pierre Gasly | Toro Rosso | STR13 | 1:20.973 | 0,577 | 54 |
6. | Kevin Magnussen | Haas | VF-18 | 1:21.298 | 0,902 | 96 |
7. | Nico Hülkenberg | Renault | R.S.18 | 1:21.432 | 1,036 | 48 |
8. | Carlos Sainz | Renault | R.S.18 | 1:21.455 | 1,059 | 91 |
9. | Szergej Szirotkin | Williams | RB14 | 1:21.588 | 1,192 | 42 |
10. | Sergio Pérez | Force India | VJM11 | 1:21.643 | 1,247 | 93 |
11. | Marcus Ericsson | Sauber | C37 | 1:21.706 | 1,310 | 120 |
12. | Stoffel Vandoorne | McLaren | MCL33 | 1:21.946 | 1,550 | 38 |
13. | Lance Stroll | Williams | FW41 | 1:22.937 | 2,541 | 86 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 171 | 796,005 |
Force India | 93 | 432,915 |
Haas | 96 | 446,88 |
McLaren | 38 | 176,89 |
Mercedes | 177 | 823,935 |
Red Bull | 130 | 605,15 |
Renault | 139 | 647,045 |
Sauber | 120 | 558,6 |
Toro Rosso | 54 | 251,37 |
Williams | 128 | 595,84 |
Kör | Táv (km) | |
Ferrari | 387 | 1801,485 |
Honda | 54 | 251,37 |
Mercedes | 398 | 1852,69 |
Renault | 307 | 1429,085 |