Meggyőző fölénnyel zárta a Ferrari a Kínai Nagydíj harmadik szabadedzését, mivel Sebastian Vettel 1:33.018-cal a leggyorsabbnak bizonyult csapattársa, Kimi Räikkönen előtt, aki 1:33.469-et ért el. A német pilóta bő 7 tizedmásodpercet vert Valtteri Bottasra, és több mint 1 másodpercet Lewis Hamiltonra, a két Ezüstnyíl közé Max Verstappen ékelődött be.
Räikkönen már az edzés elején pályára lépett, az első gyorskörénél Kevin Magnussen még feltartotta, utána viszont ő diktálta a tempót ultralágy gumikkal. Vettel is ultralágyakkal kezdett, ellentétben a Mercedesekkel, ők a Toro Rossóhoz hasonlóan először a lágy abroncsokat próbálgatták a kifejezetten hideg aszfalton.
Így tett a Red Bull is, ők egészen az edzés feléig vártak a körülmények javulására, de utána sem jutottak sokkal messzebb, hiszen Daniel Ricciardo autója bő 20 perccel az edzés vége előtt füstölve elromlott, és kénytelen volt félreállni. Verstappen később elektromos hibára és a sebességváltásokra panaszkodott, de ő sikeresen teljesítette az edzést.
Ricciardo szempontjából kedvező, hogy az autóját még a szabadedzés vége előtt visszaszállították a szerelőkhöz,
akik valószínűleg új erőforrást kénytelenek beépíteni, de először várniuk kellett az alaposan túlhevült autó szétszedésével. A Sky Sports kérdésére Ricciardo az azonnali motorcserét tartotta a legvalószínűbbnek, mert még nem tudják pontosan, mi romlott el. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke turbóhibára gyanakodott, de úgy sejtette, hogy megsérült a belső égésű motor is.
Nem ment minden rendben a Haasnál sem: Romain Grosjean hátsó fékjei még a Ricciardo miatt életbe léptetett VSC-fázis előtt túlmelegedtek, ki is gyulladtak, ezért az autóját oltani kellett a boxban. A Toro Rossók a tűz helyett a vízzel küszködtek, Pierre Gasly és Brendon Hartley is kifutott az egész edzés alatt nedves műfűre, de a megpördüléseket el tudták kerülni.
Ez Hamiltonnak nem sikerült, 540 fokos pördüléssel jelezte, hogy ma délelőtt egyelőre nem tudott összebarátkozni az autójával.
A világbajnoki címvédő többször is elfékezte magát a 14-es kanyarnál, a hajtű után elhagyta a pályát, csúszkált az autójával, és akkor sem javult sokat a helyzete, amikor lágy helyett ultralágy gumikat szereltek a Mercedesre. Mérnöke arról tájékoztatta, hogy elsősorban a 3-as szektor alatt veszít sok időt Bottashoz és a Ferrarikhoz képest.
Ez nem annyira meglepő, mert a mért ponton öt Ferrari-motoros autó érte el a legnagyobb csúcssebességet, ami az olasz motorok ereje mellett arról is árulkodik, hogy a Mercedesek teljesítményét letekerhették, és az ideges viselkedés miatt jó esély van arra is, hogy több üzemanyagot is vittek magukkal a szabadedzés során.
A szűken vett élmezőny mögött Magnussen ismét jól szerepelt a Haasszal,
az autójuk beállításával bajlódó Force India is bejuttatta mindkét pilótáját a legjobb 10 közé, a tegnap meglepetést okozó Renault viszont egyelőre szerényebben ment, Carlos Sainz csak a 9. lett, Nico Hülkenberg pedig a 11. helyen zárt, a top 10-be éppen beférő Williams és Szergej Szirotkin mögött. Ugyanez nem mondható el a McLarenről, Fernando Alonso a 11. helyen zárt a telemetria nélkül haladó Stoffel Vandoorne előtt.