Verstappen elintézte Vettelt, Ricciardo óriási előzéssel nyert

Események

Forma-1, Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
SHANGHAI, CHINA - APRIL 15: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Aston Martin Red Bull Racing RB14 TAG Heuer leads Sebastian Vettel of Germany driving the (5) Scuderia Ferrari SF71H on track during the Formula One Grand Prix of China at Shanghai International Circuit on April 15, 2018 in Shanghai, China. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1VC8E15YD2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A sorozatos meghibásodások után Fortuna győzelemmel kárpótolta Ricciardót Kínában, akinek sokat segített a Safety Car, de egy káprázatos előzést is be kellett mutatnia a sikerért. Vettel csak 8. lett a Ferrari lassú boxutcai reagálása és a Verstappennel való ütközés után, a 4. Hamilton versenyét is érthetetlenül kezelte a Mercedes.
Vágólapra másolva!
Cikkünk folyamatosan frissül0 bejegyzés

A Red Bull az idei első „tiszta", műszaki hibáktól mentes versenyén Daniel Ricciardo megmutatta, mit tud valójában az RB14-es. Christian Horner csapata remekül használta ki a Toro Rossók ütközését követő biztonsági autós fázist, mindkét autójukat behívták kerékcserére.

Verstappen és Ricciardo friss lágy gumikon tölthette az utolsó 25 kört, ezzel Red Bull-parádévá tették a verseny hajráját.

A győzelemre esélyesebbnek tartott Verstappen több hibát is elkövetett: Hamilton üldözése közben kifutott a pályáról, majd

Sebastian Vettellel is összetűzésbe keveredett, amiért a holland 10 másodperces büntetést kapott.

Ausztrál csapattársa viszont szenzációs előzésekkel tört előre, a 46. körben átvette a vezetést Bottastól, ezzel megnyerte a Kínai Nagydíjat.

A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, szurkolók
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Charlie Whiting
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Rosberg, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, címlapi
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Safety Car
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Parc Fermé
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Chris Gent, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, szurkolók
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Charlie Whiting
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Rosberg, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, címlapi
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Safety Car
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Parc Fermé
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Chris Gent, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, szurkolók
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Charlie Whiting
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Rosberg, Niki Lauda, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, címlapi
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, rajt, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Sebastian Vettel, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Safety Car
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Szergej Szirotkin, Williams Racing, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Fernando Alonso, McLaren Racing, Kevin Magnussen, Haas F1 Team
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Fernando Alonso, McLaren Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Carlos Sainz, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Nico Hülkenberg, Renault Sport Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Esteban Ocon, Sergio Pérez, Force India
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Parc Fermé
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing
A Forma-1-es Kínai Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Chris Gent, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kimi Räikkönen, Scuderia Ferrari

A rajtnál Sebastian Vettel jobbra húzott, hogy fedezze az első kanyar belső ívét Räikkönennel szemben, ezzel fékezésre kényszerítette a csapattársát. Bottas kihasználta a finn akadályoztatását, legyorsulta a Ferrarit az első kanyar kijáratánál, ezzel feljött a 2. helyre.

Räikkönen újabb pozíciót veszített a jól rajtoló Max Verstappennel szemben, míg Hamilton ötödikként sorolt be Ricciardo elé.

Sainz és Magnussen nyert egy-egy pozíciót, Fernando Alonso a 13.-ról a tizenegyedik helyre jött fel a McLaren-Renault-val. A Force India volt a rajt vesztese, Ocon a 13., míg az első tízből rajtoló Pérez a 14. pozícióba esett vissza.

Vettel öt forduló alatt 2,6 másodperces előnyt épített ki Bottasszal szemben. A Haas pilótái, Magnussen és Grosjean a 9. helyért csatáztak, és a pozíciót átvevő dán nem állta meg, hogy ne üzenjen rádión keresztül a csapatának, milyen lassú (szerinte) a francia. A Toro Rosso-Hondák visszaestek a mezőny végére, Gasly a 18., Hartley a 19. helyen körözött.

A verseny közepén pályára küldött Safety Car megbolygatta a papírformát. Két remekül időzített boxkiállásnak és Ricciardo gyorsaságának köszönhetően a Red Bull nyert Sanghajban Forrás: DPPI/Antonin Vincent

Gumikímélő üzemmódra váltott a mezőny, mindenki a kerékcsere kitolására játszott. A 11. körben Hartley (Toro Rosso) állt ki elsőként a boxba, a közepes gumikat kapta meg. A következő körben Alonso támadta Grosjeant a 10. helyért, de a francia kivédekezte az akciót. Esteban Ocon megkapta a lágy abroncsokat, hátha így át tudja ugrani a Haas és a McLaren autóit.

Vettel előnye a 15. körre 3,4 másodperce hízott Bottasszal szemben, akit Verstappen 5 és fél mp-cel lemaradva követett.

Räikkönen mögött Hamilton és Ricciardo beállt lőtávolságra, mögöttük a Renault-k kerékcseréje után a Haas-Ferrarik köröztek

„Próbálok közelebb kerülni [Räikkönenhez], de nem tudok" – mondta a csapatrádióban Hamilton, aki ekkor már 15 másodperces hátrányban volt a vezető Ferrarihoz képest.

Valtteri Bottas három verseny után ugyanúgy 2 dobogóval rendelkezik, mint Vettel, Hamilton és Räikkönen. Változatos szezonnak nézünk elébe Forrás: AFP/Johannes Eisele

A 18. körben a két Red Bull érkezett kerékcserére az élbolyból, Verstappen után rögtön kiállt Ricciardo is, mindketten megkapták a középkemény gumikat. A Mercedes a 19. körben hívta ki Hamiltont, remélve, hogy sikerül a Ferrari elé vágniuk. Közben űzték-hajtották Bottast, hogy menjen közelebb Vettelhez, de a 20. körben a 77-es rajtszámú Mercedes is a boxba hajtott, ahol megkapta a fehér oldalfalú abroncsokat.

Vettel 11 másodperccel vezetett Räikkönen előtt, amikor a Ferrari kihívta a németet.

A Ferrari – talán a bahreini rossz tapasztalatok miatt – nem kapkodta el a kerékcserét, amiért megfizettek, Bottas elsuhant a német mellett, amikor visszatért a pályára.

A még mindig az eredeti (lágy) abroncsain köröző Räikkönen mögött a Bottas, Vettel, Verstappen, Hamilton, Ricciardo sorrend alakult ki a 22. körre. A Ferrari finnje körönként 1,6-1,8 mp-cel lassabb körökre volt képes, mint a friss gumikon mögötte haladók, de

stratégiai feladatot is kapott a csapattól: fogja vissza Bottas tempóját, hogy Vettel felzárkózhasson.

Ricciardo adrenalinban gazdag hajrával aratta pályafutása 6. győzelmét Kínában Forrás: AFP/Johannes Eisele

A 27. körre Bottas utolérte a vezető Ferrarit, a 2-es és 3-as kanyarban mesterien csőbe húzta a honfitársát, ezzel átvette a vezetést, de Vettel árnyékként követte a Mercedest. Räikkönen a 28. körben, pntosan a verseny felénél állt ki végül kereket cserélni, átengedve a 3. helyet Verstappennek, akit Hamilton követett.

A futam felénél Bottas vezetett Vettel előtt, Verstappen a 3. helyet őrizte Hamilton és Ricciardo és Räikkönen előtt. Fernando Alonso a 7. pozícióba lopakodott előre a McLarennel, megelőzve Hülkenberget, Sainzot, Magnussent és a korai boxkiállásának köszönhetően pontszerzőnek feljött Ocont. Először Charles Leclerc kicsúszása miatt láthattunk sárga zászlót a Kínai GP-n, majd a 30. körben a két Toro Rosso ütközése borzolta a kedélyeket.

Gasly félreértette Hartley mozgását, összeütköztek az első kanyarban, azért a 31. fordulóban pályára küldték a Safety Cart.

A Red Bull nagyszerűen reagált: azonnal a boxba rendelték Verstappent és Ricciardót, és friss lágy gumikon küldték vissza őket az utolsó 25 körre. A Mercedes és a Ferrari azonban elmulasztotta a rendkívüli lehetőséget a kerékcserére.

Ricciardo a frissebb gumikon erőlködés nélkül ment el Räikkönen mellett, később bemutatta a verseny előzését is Bottasszal szemben Forrás: DPPI/Antonin Vincent

Ekkor Bottas vezetett Vettel előtt, utánuk Hamilton, Verstappen, Räikkönen, Ricciardo, Magnussen, Hülkenberg, Grosjean, Alonso, Sainz volt a sorrend. Hamilton a Safety Carnak köszönhetően új esélyt kapott, hogy visszatérjen a játékba, a Red Bull pedig – a friss gumik révén – a győzelemre.

Gasly és Hartley félreértette egymást, a 31. körben ütköztek

A 36. körben engedték el újra a mezőnyt. Valtteri Bottas esélyt sem hagyott Vettelnek a támadásra, Alonso viszont meglepte Grosjeant, átvette a 9. pozíciót. Amikor a lágygumik bemelegedtek a 37. körben, Ricciardo szép előzéssel átvette az 5. helyet Räikkönentől, Vettel viszont nem tudott DRS-távolságon belül maradni Bottashoz.

Leclerc újabb leckét kapott F1-ből, az újonc okozta az első sárga zászlót a Kínai Nagydíjon Forrás: AFP/Greg Baker

A következő körökben Hamilton nehéz perceket élt át. Előbb Verstappen támadta meg, de a holland elrontotta a 3-as kanyart, kifutott a pályáról, utat engedve Ricciardónak. Az ausztrál 40. körben, a hátsó egyenes féktávján bevetődött Hamilton Mercedese mellé, ezzel már dobogós helyen állt, majd a 42. körben Vettel Ferrariját is állva hagyta. Verstappen is túljutott a Mercedesen és Vettel Ferrariját vette célba, de a 41. körben összeakadtak és páros forgással veszítettek pozíciókat.

Ricciardo a DRS segítségével támadhatta Bottast a vezetésért, és nem sokat teketóriázott: tíz körrel a leintés előtt, féktávon bevetődött a Mercedes mellé és átvette az első helyet.

Ricciardo bravúrosan előzte meg Bottast a vezetésért

Vettel és Verstappen kiforgása után Räikkönen jött fel a dobogós helyre, Hamilton, Verstappen, Hülkenberg, Vettel, Magnussen, Alonso és Sainz előtt. Vettel nem tudta tartani a korábbi tempóját, visszacsúszott, két körrel a leintés előtt át kellett engednie a 7. helyet a harcias Alonsónak.

A Ferrari mellett immár a Red Bull is győzelmet ünnepelhetett 2018-ban. A világbajnok Mercedes még mindig az első sikerre vár Forrás: 2018 Getty Images/Lars Baron

Ricciardo tehát győzelemmel hálálta meg a szerelőinek, hogy szombaton kicserélték a motort és az MGU-H-t a Red Bullban. Bottas Sanghajban megismételte a bahreini 2. helyét, Kimi Räikkönen pedig a verseny csavarjainak köszönhetően másodszor állhatott fel a dobogóra.

A Mercedes stratégiai hibát vétett, amikor nem hívta be Hamiltont kerékcserére a biztonsági autó alatt. Ha így tettek volna, talán megcsíphették volna a dobogót is.

Verstappent sok hibával tarkítot verseny végén intették le ötödikként - a holland vastagon benne volt abban is, hogy Sebastian Vettel egy erős dobogó helyett csak nyolcadikként ért célba Sanghajban.

A dobogósok nyilatkozatai

Daniel Ricciardo (Red Bull, 1.): „Úgy tűnik, nem tudok unalmas versenyt nyerni – erre nem számítottam. 24 órával ezelőtt még azt hittem, a mezőny végéről fogok rajtolni, de hála a srácoknak, meglett a munka gyümölcse. A szerelőim kidolgozták a belüket."

"Hallottam [a rádióban], hogy [bejön a] Safety Car, amikor a 14-es kanyarnál jártam és mondták, hogy álljak ki. A csapat nyerő húzásokat csinált a döntő pillanatban. Olykor csak fel kell nyalni a bélyeget a borítékra, és feladni a levelet. Tudtam, hogy a lágy gumikon [a hajrában] többet érhetek el a féktávokon. Sokszor csak egy esélyt kap az ember [a győzelemre], ezért minden lehetőséget ki kell használni [az előzésre]."

Valtteri Bottas (Mercedes, 2.): „Egészen jól alakult számunkra a verseny mindaddig, amíg [a Red Bullok] kiálltak a Safety Car alatt. Utána bajba kerültem Daniel [Ricciardo] miatt, sőt a végén majdnem Kimivel [Räikkönen] is. Csalódott vagyok, mert mindent megtettünk, megérdemeltük volna a győzelmet. Úgy éreztem, mindent irányítás alatt tartok, [a gumik] nem estek vissza annyira, ezért nem okozott volna gondot, hogy magam mögött tartsam Sebastiant [Vettel]."

Kimi Räikkönen (Ferrari, 3.): „Jól rajtoltam, de utána egy kicsit feltartottak, ezért vesztettem egy helyet az első kanyarokban. Nagyon sokáig kint maradtam [az eredeti lágy gumikon], de aztán szerencsénk volt a Safety Carral. A végén [friss garnitúra] lágy gumik kellettek volna, hogy támadni tudjak, felzárkóztam Valtteri [Bottas] mögé, de nehéz közel maradni a többi autóhoz [a turbulencia miatt].

Aktuális futam

2024.04.19. - 03:30Chinese Grand Prix - 1st Practice
2024.04.19. - 07:30Chinese Grand Prix - Sprint Shootout
2024.04.19. - 10:00Chinese Grand Prix - 2nd Practice
2024.04.20. - 03:00Chinese Grand Prix - Sprint
2024.04.20. - 07:00Chinese Grand Prix - Qualification
2024.04.20. - 10:00Chinese Grand Prix - Last Practice
2024.04.21. - 07:00Chinese Grand Prix - Race

Versenynaptár (2024)

2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix