A Ferrari bakijával Hamilton nagyot nyert Barcelonában
2018. május 13. 14:46
Első idei győzelméhez két hete nagy adag szerencse kellett Lewis Hamiltonnak, de a világbajnoki címvédő Spanyolországban hihetetlenül magabiztosan, 20 másodperces előnnyel nyerte meg a versenyt és növelte előnyét a tabellán Sebastian Vettel előtt.
A futam elején úgy tűnt, a német pilóta minimalizálhatja a veszteséget, mivel az első kanyarnál körbeautózta Valtteri Bottast és feljött a 2. helyre,
végül azonban a dobogóra sem állhatott fel a második kerékcseréje miatt
– az élmezőny többi tagja vele ellentétben csak egyszer járta meg a boxutcát.
A második kerékcseréjekor elméletileg megmenthette volna a bronzérmet, csakhogy a művelet több mint 5 másodpercig elhúzódott, így Max Verstappen pont befért még elé, aki korábban a másik Ferrarit, a motorhiba miatt a 25. körben kieső Kimi Räikkönent üldözte.
Vettel a táv utolsó harmadában hiába ment frissebb gumikon nála, nem tudott rendes támadást indítani, holott Verstappent a bal első szárnyvéglap hiánya is hátráltatta;
azt a lekörözött Lance Stroll Williamsén törte le a virtuális biztonsági autós fázis alatt.
"Kimi kiesésével szerencsénk volt, de a gumik nagyszerűen bírták a strapát, úgyhogy szerintem ez segített hozzá a 3. helyhez – vélekedett az első idei dobogós eredményét jegyző holland. – Figyeltem, hogy a szárny stabil-e, de minden rendben volt vele."
A Ferrari az Esteban Ocon elfüstölt autója miatt életbe léptetett VSC-fázist és az ezzel járó kisebb időveszteséget használta ki a 42. körben arra, hogy sort kerítsenek a német második boxkiállására. Az elsőt még a 17. körben hajtották végre, amivel sikeresen ellehetetlenítették Bottas elévágási kísérletét, de ahogy a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is rámutatott a Sky Sportsnak, Vettel nem úszhatta meg a második depólátogatást, annyira tönkrement a bal első gumija a nyújtott kanyarokban.
Éppen ezért a négyszeres világbajnok nem gondolja, hogy a Ferrari stratégiai hibát követett volna el.
Nem volt opció, hogy végig menjünk azokkal a gumikkal.
Ma durvábban fogyasztottuk gumikat, mint a többiek. Tévedésnek tűnhetett [a kerékcsere], de helyes döntésnek érzem" – mondta. A 2. helyen befutó Bottas egyébként úgy gondolta a verseny előtt, hogy egy boxkiállással nem lehet gyorsan teljesíteni a Spanyol Nagydíjat.
Hamilton a győzelmével 17 pontra növelte az előnyét a tabellán Vettel előtt, a Mercedes pedig még jobban meglépett a Ferraritól Räikkönen nullázása miatt.
A finnt a hétvégén már másodjára hagyta cserben a motorja.
"Hirtelen elszállt az erő vagy a hajtás, bár a garázsba még vissza tudtam gurulni – nyilatkozta. – Nem tudom, mi történt, ellenőriznünk kell." Később hasonlóan járt a McLaren pilótája, Stoffel Vandoorne is.
Az elmúlt két nagydíjon a Mercedes javára billent a mérleg nyelve, de Toto Wolff kijelentette: a formajavulást kellő mértéktartással kezeli. "Ma nagyon jók voltunk, de nyugodtnak és szerénynek kell maradnunk – intett. – Monacóban teljesen más lehet a történet, azon a pályán sokat szenvedtünk korábban."
Hamilton ugyanakkor áttörést érzett. "Ma összhangban voltam az autóval, ami idén korábban hiányzott. Kellemes érzés" – mondta. A díjátadó ceremóniára készülve Bottasnak azt magyarázta a leintés után, hogy jobban segíthette volna a rajtnál. "Gondoltam rá, hogy belülre vágjak és szélárnyékot adjak neked, mert Sebastian az enyémből táplálkozott" – közölte csapattársával, bár utóbb nem számított, hogy Bottas pozíciót vesztett az első métereken.
Idén egyszerűen nem telhet el futam Safety Car nélkül – az Ocon félreállt autójakor bejelentett virtuális változat előtt a valódi biztonsági autóra is szükség volt, rögvest a rajtot követően: a 3-as kanyarban három pilóta versenye is véget ért.
A dominót Kevin Magnussen indította el, akinek
a picit megcsúszó autójára hirtelen kormánymozdulattal reagált csapattársa, Romain Grosjean,
és a külső ívre csúszva nem tudta elkerülni a megpördülést. A nagyobbik baj az volt, hogy a megforgó Grosjean elkaszálta az érkező Nico Hülkenberg Renault-ját és Pierre Gasly Toro Rossóját, a tömegkarambol után egyikük sem tudta folytatni.
"Elvesztettem az uralmat az autó hátulja fölött. Próbáltam visszaszerezni, amíg lehetett, de nem sikerült" – mondta a francia, akit az orvosi központban kivizsgáltak elővigyázatosságból.
Az 5. helyezett Daniel Ricciardo mögött a középmezőny ezúttal csendesebb versenyén Magnussen, Carlos Sainz, Fernando Alonso, Sergio Pérez és Charles Leclerc szerzett még pontot. Utóbbi sokáig hősiesen ellenállta a kétszeres világbajnok Alonso rohamainak is, mielőtt elvesztette pozícióját.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.04.05. - 02:30Japanese Grand Prix - 1st Practice |
2024.04.05. - 06:00Japanese Grand Prix - 2nd Practice |
2024.04.06. - 02:30Japanese Grand Prix - Last Practice |
2024.04.06. - 06:00Japanese Grand Prix - Qualification |
2024.04.07. - 05:00Japanese Grand Prix - Race |
2024.04.19. - 04.21.Chinese Grand Prix |
2024.05.03. - 05.05.Miami Grand Prix |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |