A Ferrari vagy a Mercedes helyett a Red Bull volt a legjobb formában a Monacói Nagydíj nyitó edzésén, amelyen egyelőre nem történt bukás. Néhány perc után Szergej Szirotkin egy furcsa balesetben leborotválta a falat a célegyenesre fordulva, de később visszatérhetett a pályára, rajta kívül Romain Grosjeannak, Brendon Hartley-nak és Max Verstappennek volt egy-egy ijesztőbb pillanata, ám ők sem okoztak komoly kárt az autóban.
Verstappen a célegyenes végén csúszott ki a bukótérbe egy elfékezést követően,
ami után veszélyesen tolatott vissza a pályára, ezt vizsgálták is a sportfelügyelők, Hartley az utolsó kanyarnál driftelt, míg Grosjean kétszer súrolta a palánkot: előbb a Tabac kanyarnál, majd a második kikötői sikán bejáratánál. Az elmúlt hetekben elkövetett hibái után ez biztos nem tett jót az önbizalmának.
Az 1. helyre hamar bejelentették az igényüket a Red Bull versenyzői, Daniel Ricciardo és Max Verstappen folyamatosan kapkodta ki egymás kezéből. Sokáig a holland birtokolta, de 1:12.126-os idejével végül az ausztrál kaparintotta meg.
Lewis Hamilton 354 ezred hátránnyal zárt a 3. helyen,
a Ferrarik lemaradása viszont megközelítette az 1 másodpercet.
Sebastian Vettel 4., Kimi Räikkönen 5. lett. A Ferrarik akkumulátorához az FIA beszerelt egy új eszközt, hogy a gyanú szerint eddig használt cseles megoldással ne tudják megkerülni a hibrid rendszerre vonatkozó korlátozásokat.
Fernando Alonsót hosszabb időre kivonta a forgalomból egy fékhiba, de ő legalább gyakorolhatott még egy kicsit az edzés végén, nem úgy, mint Kevin Magnussen, akinek a motorjában gyújtásprobléma jelentkezett néhány kört követően.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép napot kívánunk kedves Olvasóinknak! Igen, jól látják, hiába van még csak csütörtök, Monacóban hagyományosan ezen a napon veszi kezdetét az F1-es nagydíjhétvége, tehát várjuk Önöket egész nap a két edzés közvetítésével és egyéb hírekkel. Az időmérő szombaton 15 órákor, a futam vasárnap 15 óra 10 perckor kezdődik.
A pompa és luxus szinonimája a Monacói Nagydíj, ahol páratlan díszletek között, számos híres vendég jelenlétében rendezik a versenyt. A mezőnynek kell néhány kör, mire felmérik a speciális körülményeket és kitapogatják a határokat a szűk utcai pályán (a pilóták szemének meg kell szokni a szokásosnál szűkebb környezetet), és bukóterek híján hibázni nem nagyon szabad, mert annak gyakran autótörés a vége. Vajon mindenki egyben tartja az autóját?
Nem, csak Bottas ezen a hétvégén a kétszeres világbajnok honfitársa sisakfestését fogja használni. Mindkettejüknek ugyanaz a menedzsere, Didier Coton.
Mondjuk ez nem annyira meglepő. A levegő 21, az aszfalt 33 fokos alig 10 perccel az edzés kezdete előtt. Ezen a pályán az autók maximális leszorítóereje nyom a legtöbbet a latba, ez alapján borzasztó nehéz eldönteni, a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull a favorit.
A rózsaszín jelölésű hiperlágy, amelyről a tesztek alapján mindenkinek jó a véleménye: a kiváló tapadás mellett tartós is, nem valószínű, hogy hamar el fog kopni. A legtöbbet ezen láthatjuk majd az autókat. A monacói pályát egyébként újraaszfaltozták a kikötői részen és a célegyenesben.
Az FIA leszedette velük a vitatott tükörszárnyat, de magát a tükröt ugyanúgy a glóriához kötötték, mint a Spanyol Nagydíjon. Ezek szerint így is stabil a visszapillantó. A csapat ismét kipróbálja a korábbi hátsó futómű-geometriáját, mivel úgy hírlik, a felső bekötési pontok átalakítása hozzájárult a gumikopási problémákhoz Barcelonában.
Az FxPro nevű, világelsőnek mondott forex kereskedőcéggel kötöttek több éves szponzori megállapodást.
14-en máris kigurultak a pályára, a többség egyelőre jellemzően csak egy ellenőrző kört tesz meg.
Mark Hughes, a Motorsport Magazine szakírója arról számolt be, hogy az FIA rákötött egy olyan eszközt a Ferrari hibrid rendszerére, amivel megelőzhetik a maranellóiak trükközését. Nemrég ugyanis arról kezdtek suttogni a paddockban, hogy egy cseles megoldással a Ferrari az engedélyezettnél több energiát tud a motorba táplálni.
Bottas és a Williamsek futottak eddig mért kört, nem meglepő módón a mercedesesé a legjobb idő.
Mindenki más megjelent már legalább egyszer a pályán. Íme egy művészi kép a Force Indiától:
Fél másodpercet vert Szirotkinra az ultralágy gumin (az orosz a puhább hiperlágyat használta), jelenleg csak ők és csapattársaik köröznek.
A Sky Sports riportere jelentette, hogy az első felfüggesztés beállításain máris módosítanak.
A hiperlágyakon a 3. helyet foglalta el, a hátránya 1 másodperc az 1:14.347-nél járó Hamiltontól. Alonso is felbukkant.
A jobb hátsó kerekét vághatta hozzá valamelyik falhoz, lassan visszagurult a depóba. Nem kezdődik jól a hétvégéje az orosz újoncnak.
A célegyenesre fordulva Szirotkin mintha észre sem vette volna, hogy előtte a fal, látható megcsúszás nélkül nekiment a jobb oldali palánknak. Furcsa.
Verstappen lejött 1:13-ba, 128 ezreddel előzi meg Ricciardót. Bottas és Hamilton követi őket, majd Räikkönen következik.
Felerősödtek a hangok a Toro Rosso pilótájának távozásáról, de Hartley-t meglepi ez a híresztelés, szerinte nincs gond a teljesítményével. "Egyre nagyobb az önbizalmam az autóban – mondta. – Az F1-ben sok a bírálat, de minden versenyzőnek saját maga a legnagyobb kritikusa."
Megy a ping-pong a Red Bull pilótái között, Verstappen visszavette az 1. helyet Ricciardótól, az ideje 1:13.299, csapattársáé 13.665. Räikkönen most 5., Vettel 6., ők is a hiperlágy keveréket használják.
Ezzel többször volt már probléma idén, ezúttal a két kikötői sikán között repült le valami a Haas egyik autójáról. A visszajátszásból kiderült, hogy Grosjean volt az, és előtte súrolta a palánkot a Tabac kanyarnál.
Egyelőre ő az utolsó a tabellán, de ennek oka az, hogy a hétvégi legkeményebb keveréken ment. A Mercedesek a garázsban állnak, Vettel közben a 3. helyre jött fel.
Ismét ő ment be először egy új tartományba, 1:12.941, a 2. Ricciardo már visszatért a boxba. Vettel lemaradása 1 másodperc Verstappentől.
Ez biztos nem tett jót az önbizalmának az utóbbi időszak hibái után, de örülhet, hogy nem tett nagyobb kárt az autóban. Magnussen egyébként azt mondta, a Haas főleg a gyors kanyarokban erős, ezért Monacóban nem számít kiemelkedően jó szereplésre csapatától.
A McLaren szétszedi az autóját, hogy mindent ellenőrizzenek, pedig eredetileg azt hitték, csak egy szenzor jelzett tévesen. Lehet, hogy a spanyol nem vezethet újra ezen az edzésen.
Csak Bottas, Hamilton, Szirotkin és Stroll köröz pillanatnyilag, ahogy a tréning legelején is volt egy ilyen időszak.
Ricciardo autóján a padlólemezt és a DRS-t is ellenőrzik a szerelők, hogy minden rendben van-e velük. Bottas most készülődik egy gyorsabb körre.
1:12.480, 243 ezredet vert Verstappenre. Bottas gyors köre nem igazán sikerült jól, a finn csak 4. Vettel újra megjelent a hiperlágy gumin.
765 ezred hátránnyal ült be a 4. pozícióba, miközben Hamilton hamarosan tovább javíthat az etalonon.
A korábbi falsúrolást követően egy kiváló idővel a 7. helyet foglalta el, és Stroll is egész jó helyen áll a Williamsszel, 11.
Hamilton a lila első szektor után végül nem javított az idején, Vettel ellenben igen (1:13.041), és előre lépett a 3. helyre, Ricciardót előzte meg.
Grosjean autója megsérült a korábbi ütközésben, azóta nem járt a pályán, Magnussen motorjában pedig a gyújtással van probléma.
Az elmúlt percekben nagy volt a nyüzsgés az élmezőnyben: Verstappen 1:12.280-cal visszavette az 1. helyet Hamiltontól, Ricciardo meg visszaelőzte Vettelt, aki nem tudott eleget javítani az idején. Räikkönen visszatért az 5. helyre.
Mint korábban említettük, Mika Häkkinen sisakfestésében vezet ezen a hétvégén:
Szerencséje, hogy a célegyenes végén van bukótér, így megúszta az elfékezést a St. Dévote-nál. A gumijai azonban tropára mentek, ennek a szettnek annyi.
Az ígéretesnek látszó köre végén az egyik Toro Rosso elegánsan elengedte, de az egyik Williams akadályozta a Rascasse után. Lesznek még hasonló incidensek a következő napokban.
Amiért a kicsúszása után veszélyesen térhetett vissza a pályára. Egy rajtbüntetés komoly csapás lenne.
Javított az idején és 56 ezredre megközelítette Verstappent. Hamilton hátránya 2 tized, Vettelé viszont már közel 8.
Kerekek nélkül áll a bakon az 5-ös rajtszámú Ferrari, amelynek első szárnyát nyugisan tisztítgatja az egyik szerelő, Vettel egy darabig biztos nem hajt újra pályára. Verstappen is levette az overallt.
Név szerint Ricciardo, Sainz és Vandoorne. De Ricciardo megelőzi Verstappent és az élre áll, 1:12.126-tal.
Visszatértek a Mercedesek a pályára, bő negyedóra van hátra az edzésből. Alonsónak, Grosjeannak és Magnussennek továbbra sincs nyoma a pályán.
Használt hiperlágy abroncsokon tér vissza az aszfaltra, Sainz és Bottas előtt az 5. helyen áll.
Szeretnének visszatérni a középmezőny élére, ahol az elmúlt két évben voltak, de Pérez elismerte, hogy jelenleg a Haas, a McLaren és a Renault mögött állnak. Fejlődik a csapat, és a mexikói szerint képesek lesznek a kvartett élére állni.
A spanyol visszatérhetett az utolsó percekre, az ultralágy gumin kezdte meg a lemaradás pótlását. Fékprobléma vonta ki a forgalomból hosszabb időre.
Állítani kell az autóján a Red Bullnak. Hartley megcsúszott az utolsó kanyarnál, majdnem megtörte a hátsó futóművét a palánkon.
Megint nekiment az egyik korlátnak, a második kikötői sikán bejáratának belső oldalán. Lehet, hogy mindjárt folytathatják a szervizt a Haas szerelői.
Vége az első edzésnek, a Red Bull egyelőre nagyon jó formának örvend. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval, a második tréning 15 órakor kezdődik.