Hamilton állt az élre délután, Vettel és Alonso összetörte az autóját
2011. november 11. 14:02
Jó pénteket zárt a McLaren Abu-Dzabiban, délelőtt Jenson Button, délután pedig Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a szabadedzésen. Délután sem volt lassú Button, mert a második helyet azért elcsípte Fernando Alonso elől. A spanyol mögött a leérő és szikrázó első szárnnyal küszködő Felipe Massa, az egy alkalommal megpördülő Mark Webber, és az autóját összetörő Sebastian Vettel végzett a sötétben bejeződött második szabadedzésen. Michael Schumacher ezúttal a hetedik lett, sok gyors kört futott, többször elhagyta a pályát is, de egyszer sem ütközött. Csapattársa, Rosberg magas üzemanyagszinttel gyakorolt, így ő csak a 20. helyet szerezte meg.
Az edzés elején még úgy tűnt, a Red Bull dominanciája lesz jellemző, mivel Vettel hamar az élre állt, folyamatosan faragott a köridőkből a kísérleti lágy gumikon, végül 1:40.197-nél állt meg a fejlődés. Vettel után Alonso percei következtek, a spanyol Ferrarija úgy tűnt, jobban viselkedik a naplementében, mint a forró délelőtti szabadedzésen. Alonso először 1:40,141-es kört futott a lágy gumikon, de nem sokkal később bement 1:40 alá is. Sokáig az élen állt, de 40 perccel a vége előtt a McLaren is feltette a lágy gumikat, miután végeztek a versenyszimulációval.
Hamilton és Button ettől rögtön felgyorsult, előbbi 1:39.586-es kört, utóbbi 1:39.785-ös kört futott, így az élre álltak. Erre megpróbált reagálni a Red Bull fél órával a leintés előtt, mivel Vettel autójára is feltették a lágy gumikat, de a világbajnok az újabb gyors körében az első kanyarban elvesztette az uralmat az autója fölött, és a pálya mellett felállított, energiaelnyelő Tec-Pro falba csúszott. Vettel hátsó kerekei a rázókövön csúsztak meg a kanyar bejáratánál, ettől kitört az autó hátulja. A becsapódás ereje nem volt jelentős, a bokszba szállítás után elég volt az első szárnyat és a kerekeket kicserélni, és utána újra kimehetett a pályára Vettel.
Kattintson a képre a galériához!
Alonso viszont rosszabbul járt nála, ahogy elvontatták Vettel autóját a bukótérből, szinte pontosan ugyanoda csúszott be a Ferrarival, Vettel után 10 perccel. Alonsót is az autó rázókövön megcsúszó hátulja viccelte meg, de a Ferrari a Red Bullénál nagyobb tempóval, a hátsó felével csapódott be a falba. A spanyol versenyzőnek nem lett baja, de a vörös versenyautó eléggé összetört, a hátsó szárny, a diffúzor, és a hátsó felfüggesztés is megsérült.
Olyan kamerát szereltek Sebastian Vettel autójára, ami egészen közelről, szemből-oldalról mutatja a készeres világbajnok arcát vezetés közben.
Abu-azabiban a második szabadedzés már sötétben, lámpafényben fog véget érni. A pálya 30, a levegő 27 fokos.
Miután fiatal tesztpilóták használták autóikat az első szabadedzésen, Jerome D' Ambrosio, Sebastien Buemi, és Bruno Senna is megteheti hamarosan az első köröket a gyönyörű Yas Marina pályán.
Már az első mért körökön is túl vannak, a leggyorsabb kört eddig Webber jegyzi, ideje 1:40.723.
Paul Hembery szerint az Abu-Dzabi Nagydíj első szabadedzésére hozott új, kísérleti lágy gumik tartósabbak, és kevésbé hajlamosak a hólyagosodásra.
Sebastien Vettel 1:40.197-tel az éllre állt, mögötte Webber és Hamilton áll.
A McLaren bokszból szóltak Hamiltonnak, hogy valószínűleg csak azért lassabb nyolc tizeddel a Red Bulloknál, mert azok az új, kísérleti gumit használják.
A Ferrari India után Abu-dzabiban is próbálgatja az új fejlesztésű első szárnyat, de az úgyanúgy rosszul működik, mint két hete: a két vége föl-le csapódik a hosszú egyenesben, szikrákat szórva.
Fernando Alonso 1:40.141-es idővel az élre állt, autóján a kísérleti lágy gumik voltak.
A hétszeres világbajnok körről körre részletesen elmondja versenymérnökének, hogy mit tapasztalt a gyors körépben a pályán. A német jelenleg a hatodik.
A spanyol ferraris mögött a sorrend: Vettel, Webber, Sutil, Hamilton, Schumacher, Pérez, Button, Kobayashi.
A mercedeses 1:40,866-os kört futott, ezzel jelenleg a negyedik. A gyors kör nem jött össze elsőre, az első próbálkozásoknál háromszor is lehagyta a pályát a hétszeres világbajnok, az egyik alkalommal úgy tűnt, valami levált az autójáról az egyik kerékvetőn.
A brazil megkezdi újabb etapját, ezúttal a lágy gumikon.
A bokszból szóltak Hamiltonnak, hogy a harmadik szektor az, ahol még gyorsulhatna. Végül ment egy 1:40,973-as kört, ezzel már a hatodik.
Az ausztrál bemutatott egy tökéletes piruettet a 18-as kanyarban a szállodánál, szerencséjére nem törte össze az autót.
Erősen elkezdett sötétedni Abu-Dzabiban, a pálya hőmérséklete ezért rohamosan csökken, már csak 28 fokos. Rosberg sisakot is cserél, mert a másik sisakjának a rostélya alkalmasabb a sötétben való vezetésre.
1:39.971-re javított Alonso, ezzel továbbra is a két Red Bull és az egész mezőny előtt tanyázik a tabellán.
Míg csapattársa a hosszú etapokkal törődik, Michael Schumacher az egy körös sebességén igyekszik javítani, sok gyors kört fut, és annyira erőlteti, hogy szinte minden körében kisodródik egyszer. Valószínűleg azt szeretné elkerülni, hogy a holnapi időmérőn kiessen a Q3 előtt, mint ahogy az korábbt többször előfordult.
Hamilton a leggyorsabb, 1:39.586-os ideje alig másfél tizeddel lassabb csak a tavalyi pole pozíciónál. Másodiknak Button jött fel, hátránya két tized.
A világbajnok autója a célegyenes végén, az egyes kanyarban állt keresztbe, amikor a külső kerékvetőn megcsúszott a hátulja. Ugyanaz történt, mint délelőtt Massával, csak annyi a különbség, hogy Vettel nem tudott megállni a fal előtt. Az autó nem sérült meg különösebben, mert energiaelnyelő falba csúszott. Vettel bosszús arckifejezéssel szállt ki, és indult vissza a bokszok felé.
Ugyanott csúszott ki Fernando Alonso,a hol pár perccel korábban Sebastien Vettel. a célegyenes végén kitört a Ferrari hátulja, megpördült, és az hátsó kerekekkel és szárnnyal csapódott bele az energiaelnyelő Tec-Pro falba. A hátsó kerék kitört, a Ferrari füstölve állt meg.
Alig esett kár a Red Bullban, csak az első, letört szárnyat cserélték ki, és alaposan ellenmőrizték a futómű állapotát. Negyed óra alatt elkészültek vele a szerelők, és Vettel újra a pályán van a közepes keverékű gumikkal.
Szokatlanul sok a kicsúszás a homokos-poros pályán. Valószínűleg a versenyzők is bátrabban mennek, mert a pálya mellett széles, kék csíkos bukóterek vannak, a falakat nehét eltalálni (Vettelnek és Alonsónak azért sikerült).
A végén már nem váltott a sorrend, az élen maradt Hamilton. Mögötte Button, Alonso, Massa, Webber, Vettel, Schumacher, Sutil, Di Resta végzett. Rosberg meglepetésre csak a 20. helyet szerezte meg, közel öt másodperces hátránmyal Hamiltonhoz képest.