Holtversennyel végződött a második tesztnap Mugellóban
2012. május 02. 18:20
Köszöntjük a kedves olvasóinkat a mugellói tesztsorozat második napjáról, a szerdairól élőben írt tudósításunkban! A tegnapi eső után néhol még nedves az aszfalt, ezért a versenyzők egyelőre intermediate gumikon tették meg az ellenőrző köreiket. Mára azonban száraz időt jósolnak, úgyhogy a csapatok várhatóan többet haladhatnak majd. Már tizen voltak kint a pályán, köztük Michael Schumacher, Romain Grosjean pedig két kört is teljesített.
2:20.133 alatt teljesítette, már a negyedik körében jár. Ez még nem komoly, hiszen Fernando Alonso tegnap 1:22.444-gyel nyerte meg a tesztnapot, amelyről az összefoglalónkat itt olvashatják.
Mark Webber, Romain Grosjean, Gary Paffett, Kamui Kobajasi, Paul di Resta, Felipe Massa, Vitalij Petrov, Charles Pic, Michael Schumacher, Bruno Senna és Jean-Eric Vergne.
A levegő hőmérséklete jelenleg 12 fok körül van. Süt a nap, és szépek a fények, ahogy a Lotus által feltöltött képen is látszik.
A Caterham idézi a lelkes oroszt a Twitteren: "Ez nagyon komolyan szórakoztató pálya. Versenyzésre nem lenne túl jó, de tesztelésre? Elképesztő." Perov hozzáteszi azt is, hogy "Mugellóban minden van: egymásba fonódó, borzasztóan gyors kanyarok, nagy szintkülönbségek, és mindez gyönyörű környezetben."
Mármint jobbat: 1:27.134-re javítja a napi etalont, miután már 8 kört megtett a Toro Rossóval. Senna is regisztrált egy 1:53.242-es kört.
A Williams az oldaldoboz elé, a McLaren a diffúzor mögé, a Red Bull pedig az első kerekek mögé szerelt áramlásmérő berendezéseket. A csapatok csak ezt a tesztet tudják kihasználni rá, hogy kötetlenül kísérletezzenek a különféle megoldásokkal, mert a pénteki edzésnapokon erre kevés az idő. A Ferrari ma folytatja annak a kipufogórendszernek a tesztelését, amit Alonsóval tegnap meg kellett szakítaniuk. Itt is van egy friss kép Felipe Massáról.
Az 5. körében 1:25.215-ös eredményt ér el a Mercedesszel. Tegnap csak 5 ellenőrző kört teljesített, a munka oroszlánrésze Nico Rosbergnek jutott. Már hat versenyzőnek van mért köre.
Ez egy keddi kép Schumacherről
Az új ideje 1:24.180, mögötte Pic van a Marussiával, de az ő hátránya már több mint két másodperc. A csapat Twittere szerint ugyanakkor "nagyon pozitív benyomásokról számolt be" az autóra szerelt új alkatrészekkel kapcsolatban. Új hátsó futóművet és különféle aerodinamikai fejlesztéseket, köztük egy első szárnyat hoztak Mugellóba.
Petrov 8 körös etapjának végeztével közli, hogy "az aszfalt még mindig nedves egy kicsit, és nem túl jó a tapadás, de javul."
Az ideje 1:23.190, de az imént Kobajasi is futott egy 1:23.969-es kört, így Schumacher már csak a 3. helyen áll. Grosjean ezzel az eredménnyel már tegnap is a 2. lett volna.
1. Grosjean (Lotus E20) 1:22.876 - 11 kör
2. Kobajasi (Sauber C31) 1:23.924 - 13 kör
3. Schumacher (Mercedes W03)1:24.180 - 15 kör
4. Webber (Red Bull RB8) 1:26.127 - 8 kör
5. Pic (Marussia MVR-02) 1:26.320 - 11 kör
6. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:27.134 - 9 kör
7. Petrov (Caterham CT01) 1:27.818 - 11 kör
8. Senna (Williams FW34) 1:33.567 - 13 kör
9. Massa (Ferrari F2012) - 5 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) - 4 kör
11. Di Resta (Force India VJM-05) - 3 kör
1:23.975-ös kört fut, ezzel éppen Kobajasi mögé sorol be, még hátrébb szorítva Schumachert a tabellán. Az eredményét a közepes keverékű slickeken elérő Grosjean előnye több mint egy másodperc. Schumacher a lágy Pirellikkel teljesítette a legjobb körét.
A francia 1:23.831-gyel 2. lett, Schumacher pedig 1:23.948-cal visszaelőzte Webbert. Úgy tűnik, már alig van tócsa a pályán. Szépen süt a nap Mugellóban, ahogy ezen a képen is látszik.
És az autójuk hátsó részén is új a karosszéria-borítás. A csapatok érthető módon az aerodinamikai fejlesztéseikre koncentrálnak, ahogy azt már megszokhattuk. Massa nemrég többször is alacsony fordulatszámmal hajtott át a bokszutcán. A McLaren ezt az áramlásmérőt szerelte a diffúzorára.
Azt mondja, nemrég Pérez volt soron, most pedig őt kiáltották ki Massa utódjául, de ennek semmi alapja nincs. A sztorinkat részletesen itt olvashatják erről.
1:21.603-ra javít, 8 tizedet verve Alonso tegnapi legjobbjára. Közben Kobajasi és Vergne is 1:22-es időt ért el, és Webber újra megelőzte Schumachert, aki viszont már mindenkinél több, 25 kört tett meg. Éppen egy hosszú etapot teljesít.
Egyelőre 1:23.740-es eredménye van, amivel Schumacher előtt van. Itt pedig egy kép az élen álló Grosjeanról. A Lotus új első szárnya rendkívül összetett konstrukció.
Paffett és a Force India versenyzője, Paul di Resta egyelőre csak ellenőrző köröket tettek meg: szám szerint 9-et illetve 3-at. Az aszfalt hőmérséklete közben már a kellemes 30 fokot is elérte.
1. Grosjean (Lotus E20) 1:21.603 - 24 kör
2. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.424 - 19 kör
3. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:22.715 - 23 kör
4. Webber (Red Bull RB8) 1:23.071 - 17 kör
5. Massa (Ferrari F2012) 1:23.263 - 19 kör
6. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.948 - 31 kör
7. Pic (Marussia MVR-02) 1:24.088 - 20 kör
8. Petrov (Caterham CT01) 1:25.983 - 27 kör
9. Senna (Williams FW34) 1:26.127 - 21 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) - 10 kör
11. Di Resta (Force India VJM-05) - 3 kör
Azt kérdezik, hogy mi látható ezen a képen. Valószínűleg nem lövünk le túl nagy poént, ha eláruljuk, hogy az áramlásjelző festék, amit az autóra kennek, hogy vizuálisan ellenőrizhessék a a levegő útját a karosszéria-borítás mentén.
Folytatódik a vita Schumacher bahreini kifakadása kapcsán, amelyben azt állította, hogy a mostani Pirellikkel nem lehet a határon vezetni. Vannak, akik nem értenek egyet vele, Rosberg mellett például Webber sem, aki azt mondta: ""Mindannyian szeretnénk jobb köridőket és nagyon tartós gumikat, mint régen, de ettől nem lesznek izgalmasak a versenyek. Mindig nehéz megtalálni az arany középutat, jelenleg nagyon jó showműsort nyújtunk a közönségnek. Mindegy, hogy ez szándékos vagy nem, most így állunk." Néhányan viszont állítólag buzgón bólogattak Schumacher kijelentésére. Erről részletesen ebben a friss cikkünkben olvashatnak.
Webber szerint a show az első
A Caterhamnél azt írják, többször is "tempomatot" kell majd használnia, hogy az aerodinamikai tesztekhez egyenletes sebességgel haladjon. A versenyzőknek aligha ez a szívük csücske.
1:24.9-es körrel indít a közepes gumikon, ami arra utal, hogy meglehetősen sok benzin van a Mercedesben. Az utóbbi percek során senki nem javított, megfagyott a tabella.
Képet sajnos nem tudunk mutatni róla, de a McLaren orrkúpjának bal elején van egy kis hupli, amit a jelek szerint szigszalaggal ragasztottak oda, de az sem egyértelmű, hogy milyen anyagból készült. Nyilván az is valamilyen szenzor. Közben Paffett is megtett mért kört végre, eddig 1:26.746 az ideje, amivel a 10. helyen áll.
A csapat legfrissebb Twitter-bejegyzéséből úgy tűnik, di Resta továbbra sem száguldozhat a pályán. Azt írják, újabb aero-köröknek vág neki.
Eddig ő a legszorgalmasabb. Tegnap Rosberg tette meg a legtöbb kört, de a rossz idő miatt egész nap csak 49-et.
A német 1:23.404-re faragta le a köridejét, Massa viszont már 1:22.799-nél jár, amivel a 4. helyre tornázta fel a Ferrarit. A maranellói istálló számára kulcsfontosságú ez a teszt, mert itt fog kiderülni, hogy az új fejlesztéseikkel megteszik-e a várt nagy lépést.
A legutóbbi körét 1:22.257 alatt teljesítette, de még így is 0,654 másodperc a hátránya az 1. helyezett Grosjeanhoz képest. A Ferrarin kemény keverékű gumik vannak.
A Twitteren azt írja: "Ma szabadnapom van, úgyhogy eljöttem Maranellóna, hogy találkozzak néhány barátommal ;)! Közben Mugellóban Felipe Massa folytatja a tesztelést."
Mugellóban 13 és 14 óra között van ebédszünet, Senna ezen a képen épp délelőtti utolsó etapjának vág neki a Williamsszel.
1. Grosjean (Lotus E20) 1:21.603 - 34 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:22.160 - 30 kör
3. Massa (Ferrari F2012) 1:22.257 - 31 kör
4. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.424 - 32 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:22.715 - 38 kör
6. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.404 - 52 kör
7. Pic (Marussia MVR-02) 1:24.088 - 35 kör
8. Senna (Williams FW34) 1:25.506 - 35 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:25.691 - 48 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) 1:26.746- 24 kör
11. Di Resta (Force India VJM-05) - 7 kör
Egy 1:22.160-as körrel hátrébb tolta Massát a listán. Grosjean előnye még mindig fél másodperc fölött van.
Állandóan hosszú etapokat tesz meg, úgy tűnik, a Mercedes a gumik kopását igyekszik alaposabban feltérképezni. Tulajdonképpen eleve ez a csapatok legfontosabb feladata a jelenlegi helyzetben. Schumacher már 60 körön van túl, őt Petrov (48) és Senna (40) követi a kilométerlistán.
1:21.997-es köre révén, szintén a kemény gumikon 0,394 másodpercre közelíti meg Grosjeant. Akiről itt látható egy friss kép.
Ezt eddig is sejteni lehetett, de itt van róla a nyílt beismerő vallomás a franciától. Persze ebben nincs semmi dráma, a Lotustól teljesen érthető, hogy kierőszakolta a helycserét. Räikkönen már így is épp elég időt vesztett a csapattársa mögött. Mugellóban egyébként nem fog tesztelni, a Lotus autójába csütörtökön is Grosjean ül be majd.
A 70. körét 1:24.287 alatt tette meg. Az utóbbi percekben Massa a leggyorsabb a pályán, akinek a legutóbbi három köre 1:22.271, 1:22.782 és 1:22. 908 volt. Az ebédszünet előtt kilenc autó van kint.
Mario Andrettit és Tyler Alexandert a dél-kaliforniai Wellfordban tartóztatták le fegyveres rablásért. Megijedni azért nem kell, mert a sztori F1-es szemszögből nézve inkább mókás, mint komoly: a két elkövetőnek természetesen csak a neve egyezik meg a versenyzőlegendáéval és a McLaren egyik alapítójáéval. A szaksajtó azonnal lecsapott a véletlen egybeesésre, a Twitteren sokan viccelődnek a hírrel.
A teszt délelőtti félidejének vége, mindenki visszatért a garázsba. Grosjean maradt az élen, di Resta nem tett meg mért kört. A pályát 14 órakor nyitják meg újra. Mindenkinek jó étvágyat!
1. Grosjean (Lotus E20) 1:21.603 - 47 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:21.997 - 54 kör
3. Massa (Ferrari F2012) 1:22.257 - 54 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:22.422 - 51 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.424 - 48 kör
6. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.404 - 74 kör
7. Pic (Marussia MVR-02) 1:23.982 - 46 kör
8. Petrov (Caterham CT01) 1:24.312 - 62 kör
9. Paffett (McLaren MP4-27) 1:24.480 - 38 kör
10. Senna (Williams FW34) 1:25.221 - 40 kör
11. Di Resta (Force India VJM-05) - 7 kör
A Twitteren "nagyon hasznosnak" minősítették a nap első félidejét. A Force Indiánál viszont elismerték, hogy műszaki problémák tartották a garázsban di Restát. "Ha minden jól megy, még a nap vége előtt visszatérhetünk a pályára" - írják. Már újraindították a tesztet, de még senki nem hajtott ki a pályára.
Bár a McLaren a tesztpilótáit veti be Mugellóban, Webber ma azt mondta, a Red Bull számára "teljesen evidens" volt, hogy a versenyzői vezessenek a teszten. "Manapság olyan keveset tudunk vezetni, hogy nekem nagyon jó, ha autóba ülhetek" - magyarázta. "Minden alkalmat, amikor éles körülmények között vezethetek, ki kell használnunk." Webber tegnap kijelentette, hogy a Red Bull számára kiemelten fontos ez a teszt, ugyanakkor hozzátette, hogy jelentős változtatásokat nem láthatunk majd az autón. "Azt hiszem, csak a részletekben lesz különbség" - mondta. "Amennyire én tudom, semmilyen drasztikus újítást nem vetünk be."
Délelőtt is ő tette meg a legtöbb kört, és most újra a Mercedes lát munkához elsőként. Schumacher a 76. körét 1:25.481 alatt teljesítette, a lágy gumik vannak az autóján.
Schumacher egy 5 körös etap után visszatért a bokszba, úgyhogy megint nincs kint senki. A Marussiánál délután Timo Glock váltja Picet, a csapat azt ígéri, fél óra múlva ki is mehet a pályára. Az 1. helyezett Grosjeannak sincs nyoma, a Lotus éppen átállítja az autóját.
Lassacskán csak beindul a munka: a Williams nekivágott egy etapnak. Az idő egyébként továbbra is szép, 19 fok van, a napsütés zavartalan. Az aszfalt már 41 fokos. Ma egyébként sokkal kevesebben ülnek a lelátókon, mint tegnap, amikor Alonso vezette a Ferrarit.
Délután nemcsak a Marussiánál, hanem a Red Bullnál is versenyzőcsere lesz, Webber helyett Vettel ül be az autóba. A német délelőtt biciklis edzést teljesített, tegnap este pedig egy focsimeccsen játszott. Az Auto Motor und Sport szerint a csapata 3:2-re nyert, de ő maga nem lőtt gólt.
Sennához csatlakozott Schumacher, Vettel és Paffett is. A brazil 1:25.968 alatt fejezte be a legutóbbi, 44. körét.
Aztán 1:29.721-re, majd 1:27.194-re javított. Jelenleg Schumacher a leggyorsabb a pályán, ő 1:24.681 alatt teljesítette a legutóbbi körét, de aztán rögtön visszatért a garázsba.
Az ebédszünetben a karosszéria-borítás "számtalan pontján" változtattak, Petrov most ül vissza az autóba. Most csak Paffett köröz, jellemzően 1:26-os idővel.
1:23.649-es eredményével felkapaszkodott Schumacher mögé a tabellán. E pillanatban Glock is megtette mai első ellenőrző körét a Marussiával.
1:23.268-as körével szűk két tizedet vert rá. És itt egy délelőtti kép arról, ahogy a tesztelést nézte a pálya mellől.
1. Grosjean (Lotus E20) 1:21.603 - 47 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:21.997 - 54 kör
3. Massa (Ferrari F2012) 1:22.257 - 54 kör
4. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:22.422 - 51 kör
5. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.424 - 54 kör
6. Vettel (Red Bull RB8) 1:23.268 - 17 kör
7. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.404 - 97 kör
8. Pic (Marussia MVR-02) 1:23.982 - 46 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:24.312 - 71 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) 1:24.480 - 59 kör
11. Senna (Williams FW34) 1:25.221 - 54 kör
12. Di Resta (Force India VJM-05) - 7 kör
13. Glock (Marussia MVR-02) - 1 kör
A kép délelőtt készült Massa Ferrarijáról.
Most készítik fel a délutáni programra, Massa rövidesen nekivághat a következő etapjának. Még sürgölődnek a szerelők a Lotus garázsában is. Jelenleg Petrov magányosan köröz a pályán.
Lewis Hamilton bahreini problémái után megígérték, hogy módszertanilag is átgondolják a kerékcseréiket, és az elmúlt percekben gyakorolták is. Kifejezetten a balhátsó kerékkel foglalkoztak, mert Hamiltonnak mindkét kiállásánál ott hibáztak, akárcsak Jenson Button esetében a Kínai Nagydíjon. Ennek a cikkünknek a második szakaszában részletesen kibogoztuk, hogy újabban mi a titka a villámgyors kerékcseréknek.
A Lotust átállították, de a francia, aki továbbra is a tabella élén áll, egyelőre csak egy kör erejéig hagyta el a garázst.
A Twitteren arról számolnak be, hogy ezért küldték vissza a pályára Massát. Grosjean közben megtett egy mért kört 1:23.025 alatt, és Vergne is kigurult a bokszból a Toro Rossóval. Schumacher egyébként már elérte a 100 kört, de jelenleg a garázsban van.
Az autón elromlott a kormányszervó, ezért Glock kénytelen a garázsban vesztegelni, amíg orvosolják a problémát. Ez várhatóan sokáig fog tartani. Közben a Ferrari hátulján változtattak valamit, és áramlásjelző festékkel kenték be a diffúzor környékét.
Kobajasi Sauberje állt meg a 12-es kanyarnál. Vettel másodpercekkel korábban javított, 1:22.248-as körével felkapaszkodva a 3. helyre, éppen csapattársa mögé. Grosjean első helye egyelőre nem forog veszélyben.
A 19-es és 20-as kanyar között készült, érdemes körbeforgatni. Az első versenyt, az USA Nagydíjat november 18-án fogják megrendezni itt, a Circuit of the Americas fantázianevű pályán.
A Saubert a kavicságyból kellett kihúzni. Azt még nem tudjuk, hogy az autó komolyabban megsérült-e. Grosjean addig türelmesen vár az autójában ülve.
1. Grosjean (Lotus E20) 1:21.603 - 58 kör
2. Webber (Red Bull RB8) 1:21.997 - 54 kör
3. Vettel (Red Bull RB8) 1:22.248 - 33 kör
4. Massa (Ferrari F2012) 1:22.257 - 62 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:22.422 - 57 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.424 - 68 kör
7. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.404 - 111 kör
8. Pic (Marussia MVR-02) 1:23.982 - 46 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:24.312 - 85 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) 1:24.480 - 59 kör
11. Senna (Williams FW34) 1:25.221 - 67 kör
12. Di Resta (Force India VJM-05) - 7 kör
13. Glock (Marussia MVR-02) - 1 kör
Massa, Grosjean, Vergne és Petrov azonnal megragadták az alkalmat, és kimentek a pályára. Pérez közben arról áradozik a Twitteren, hogy milyen jó ismét Olaszországban lenni, ahol este finom pizzát ehet.
Egy 1:22.290-es körrel kezdte az etapját a megszakítás után. Közben Vettel és Senna is aktivizálta magát.
Az imént futott egy 1:21.834-es kört, a középső szektorban abszolút legjobb részidőt érve el. Ez is elég lenne számára az 1. helyhez. A versenyzők többsége visszatért a bokszba, most csak Senna körözget odakinn.
A Sport Bildnek azt nyilatkozta, hogy az Ezüstnyíllal szeretne világbajnok lenni, mert ezt még nagyobb sikernek érezné, mintha a Ferrarival jutna el a csúcsra. "Örökre ezüstben? Miért is ne?" - válaszolt az ezirányú kérdésre, hozzátéve, hogy nem érdekli, ki a csapattársa, de örülne neki, ha Schumacher maradna az. "Szerintem csodálatos lenne, ha folytatná" - mondta. "Pillanatnyilag rendkívül magas szinten teljesít, ezért simán el tudom képzelni, hogy hosszabbítani fog."
Egy közepesen hosszú etapot teljesít, 1:24-1:25-ös körökkel. Vettel legutóbbi köre 1:22.330-as volt, és a kormányszervóval kapcsolatos gondjai után most Glock is visszatért a pályára.
Sennát délután még több körös etapokra akarják kiküldeni, de egyelőre a bokszban van. Schumacher viszont egy 11 körös etap után épp most tért vissza a garázsba. Massa is a pályán van, ő felváltva teljesít lassabb és gyorsabb köröket.
Ennek köszönhetően már 13 kört teljesíthetett, és jelenleg 1:26.120-szal a 12. helyen áll. Tulajdonképpen ő az utolsó, csak di Restát előzi meg, aki a műszaki problémái miatt még nem térhetett vissza a pályára.
1:21.825-ös kört futott az imént a Red Bull-lal, saját csapattársát, a délelőtt vezető Webbert előzve meg. Mindezt egy 6 körös etap végén.
1. Grosjean (Lotus E20) 1:21.603 - 47 kör
2. Vettel (Red Bull RB8) 1:21.825 - 46 kör
3. Webber (Red Bull RB8) 1:21.997 - 54 kör
4. Massa (Ferrari F2012) 1:22.257 - 78 kör
5. Vergne (Toro Rosso STR7) 1:22.422 - 65 kör
6. Kobajasi (Sauber C31) 1:22.424 - 68 kör
7. Schumacher (Mercedes W03) 1:23.404 - 123 kör
8. Pic (Marussia MVR-02) 1:23.982 - 46 kör
9. Petrov (Caterham CT01) 1:24.312 - 96 kör
10. Paffett (McLaren MP4-27) 1:24.480 - 59 kör
11. Senna (Williams FW34) 1:24.842 - 81 kör
12. Glock (Marussia MVR-02) 1:26.014- 17 kör
13. Di Resta (Force India VJM-05) - 7 kör
A 127 körös Schumacher után ő a második, aki eléri ezt a bűvös határt. Másnak már nem igazán van rá esélye. A Red Bull hátsó szárnyát közben bekenték áramlásjelző festékkel.
Korábbi kicsúszása után az utolsó fél órában folytathatja a körözést. A Toro Rosso közben Ricciardót ültette be az előzőleg vezető Vergne helyére, és az ausztrál a legjobb, 1:23.411-es eredménye révén máris a 8. helyen áll.
Az ausztrál 1:22.759-es eredményt ért el, 3 tizedre közelítve meg csapattársát, Vergne-t, aki sokkal többet vezetett. Húsz perccel a tesztnap vége előtt öt autó van a pályán.
"Nagyon eredményes napunk volt, úgyhogy csupa mosolygó arcot látni a garázsban" - írják a Twitteren. A Caterham az utolsó etapjára készül. A Lotusnál azt találgatják, hogy vajon lesznek-e, akik az utolsó pillanatban rukkolnak elő egy gyors körrel. Hatan még a pályán vannak.
Ők erre használják ki az utolsó perceket. A Toro Rosso új kipufogójával egyelőre nem volt gond. Az Auto Motor und Sportnál közben kiszámolták, hogy Schumacher a nap folyamán csaknem félútig elért volna Mugello és Stuttgart, a Mercedes központja között...
Mégpedig Grosjeannal ezredmásodperce azonos, 1:21.603-as idővel! Rendkívüli... Azért az 1997-es vb-döntőnek, az Európa Nagydíjnak nem ér a nyomába, amikor Villeneuve, Schumacher és Frentzen autózott ezredre egyforma kört az időmérőn!
Ahogy a Force India ígérte, az autóját az utolsó percekre meg tudták javítani. Gyorsan ki is préselt magából egy 1:24.749-es kört, amivel beférkőzött Senna elé.
Grosjean maradt az élen, de holtversenyben Kobajasival. Köszönjük az egész napos figyelmet! A teljes eredménylistával és a csapatok reakcióit tartalmazó összefoglalóval hamarosan bővítjük a cikket.
Szokatlan holtversennyel végződött a mugellói tesztsorozat második, szerdai napja, amikor Kamui Kobajasi az utolsó percekben ezredmásodpercre azonos, 1:21.603-as kört futott a lényegében egész nap vezető Romain Grosjeannal. A csapatok kihasználták, hogy a keddi eső után ezúttal végig zavartalan volt a napsütés a festői Mugellóban, és optimálisan alakultak a pályaviszonyok: Michael Schumacher 755 km-t, azaz két és fél versenytávot teljesített a Mercedesszel.
Grosjean már az első óra után az élre repítette a Lotust, aztán egész nap megtartotta a vezetést. Először adatokat gyűjtött, amiket a mérnökök összehasonlíthattak a szimulációk során szerzettekkel, majd a beállításokat igyekezett a pályához igazítani, és kipróbált néhány olyan alkatrészt is, amelyeket a nagydíjak pénteki edzésnapján a csapat nem tud bevetni, mert túl kevés szett gumi áll a rendelkezésére.
Kobajasi idézte elő az egyetlen megszakítást a nap folyamán, amikor a felerősödő szél miatt kicsúszott a 12-es kanyarnál. Az autója azonban nem sérült meg, ezért később folytatni tudta a munkát. Miután reggel teljesen felszáradt az aszfalt, a Sauber elkezdett a beállításokkal foglalkozni, és a mérnökök elégedetten nyugtázták, hogy az új aero-csomag a várakozásoknak megfelelően működik. Kobajasi később az új karosszéria-borítást és a hűtést tesztelte, majd jutott ideje fékekkel kapcsolatos feladatokra is. A legjobb idejét ugyanakkor a lágy gumikkal érte el, míg Grosjean a keményekkel.
A 3-4. helyen a Red Bull párosa végzett, délelőtt ugyanis Mark Webber, délután pedig a vb éllovasa, Sebastian Vettel vezette az RB8-at. Végül a német érte el a jobb köridőt, igaz, csupán 0,172 másodpercet vert a csapattársára. A Red Bull délelőtt az autó első kerekei mögé szerelt áramlásmérő szenzorokat, míg a Williams az oldaldobozára, a McLaren pedig a diffúzorára.
Felipe Massa az 5. helyre kormányozta a Ferrarit, a csapat legújabb aerodinamikai fejlesztései mellett a gumik viselkedésére koncentrálva. Több istállóhoz hasonlóan a Ferrari is többször bekente a neonzöld áramlásjelző festékkel az autója különböző részeit. Fernando Alonso közben Maranellóban múlatta az időt, ahol néhány barátját látogatta meg.
A Red Bullhoz hasonlóan a kistestvér, az új aero-csomagot tesztelő Toro Rosso is mindkét versenyzőjének lehetőséget adott a vezetésre. Daniel Ricciardo ugyan csak 22 kört tölthetett a pályán, de így is közvetlenül a háromszor akkora távot teljesítő Jean-Eric Vergne mögött zárta a napot, 0,166 másodperccel maradva le tőle.
Michael Schumacher az időeredménye alapján csak 8. lett, ám a kilométerlistán ő végzett elöl, és elégedett volt a Mercedes fejlődésével. "Annak idején rengeteg kilométert teljesítettem ezen a csodaszép pályán, és azt hiszem, ma is elég sokat!" - utalt a ferraris korszakára. "A tegnapival ellentétben most tényleg rengeteg adatot tudtunk gyűjteni, és ennek köszönhetően egyre többet tudunk meg az autónkról, ami nagyon hasznos." Schumacher többnyire hosszú etapokat tett meg, és 1,801 másodperccel volt lassabb Grosjeannál.
A Marussiánál Charles Pic-nek jó napja volt, hiszen a többek között új első szárnnyal szerelt autót a 9. helyre kormányozta. Timo Glock azonban, aki délután váltotta volna, az ellenőrző körét követően sokáig kénytelen volt a garázsban vesztegelni, mert meghibásodott a kormányszervója.
A Caterhammel Vitalij Petrov rótta a köröket, mégpedig 112-t. A csapatnál úgy érezték, az új hátsó szárny és az új kipufogó előrelépést hozott, mert növelték a leszorítóerőt. Petrov szerint az autó balansza javult, és nagyobb lett a tapadás, a pályáról viszont megjegyezte: "Nem tudom, hogy a mai F1-es autóknak megfelel-e - néhány helyen nagyon közel kerülünk a falhoz, talán már kicsit túl szűk, de az igaz, hogy kihívás összerakni rajta egy jó kört."
A McLaren volt az egyetlen, amely nem a versenyzőire, hanem egy tesztpilótájára, a DTM idénynyitóját megnyerő Gary Paffettre bízta a munkát. A britnek magányos napja volt a tabella alján, sokáig csak ellenőrző köröket teljesített, és meg sem próbált feltűnősködni az időeredményekkel.
Ám még így is megelőzte Paul di Restát, aki megbízhatósági problémák miatt egész nap mindössze 14 kört tudott megtenni a Force Indiával. A csapatnál hidraulikai hibára gyanakodtak, ezért lecserélték az autóban a teljes hidraulikus rendszert, aztán előrehoztak egy későbbre tervezett motorcserét is. Di Resta így csak az utolsó félórában térhetett vissza a pályára.
A tabella alján Bruno Senna végzett, a Williamsnél mégis elégedettek voltak az elvégzett munkával, és a Twitteren azt írták, "a garázsban mindenki mosolyog" a teszten elért eredményeknek köszönhetően. Senna 3,239 másodperces hátránnyal zárta a napot.
A csapatok Mugellóban csütörtökig folytatják az év egyetlen szezon közbeni éles tesztjét.
A tesztnapról élőben készült egész napos tudósításunkat a tabella alatt olvashatják.