A Ferrari csodagyereke ellopta a show-t a Hungaroringen
2017. augusztus 01. 08:52
A nyári szünet kezdetén kissé álmosan kezdődött az F1 és a Hungaroring történetének első kollektív F1-es tesztje, amire minden istálló itt maradt, és rutinos versenyzők is autóba ültek, köztük a Pirellinek dolgozó Valtteri Bottas és Max Verstappen is. A holland pilóta délelőttjében nem volt sok köszönet, mert motorhiba miatt csak közvetlenül az ebédszünet előtt tudott mért néhány kört futni.
Műszaki hiba érte utol a McLarent és Stoffel Vandoorne-t is, a wokingi istálló autója pont az első félidő végén robbant le, ezzel előcsalta a nap harmadik piros zászlóját is. A délelőtt folyamán a Toro Rossót hajtó Sean Gelaelt is megállásra kérte a csapata, ezért sokáig állt az óra, és közvetlenül az edzés kezdete után is megszakították a tréninget pár percre.
Vandoorne délelőtt a McLaren szebb napjait idézte, mert szuperlágy gumival többször is az élre állt, és az ebédszünet előtt is ő vezette a köridőtáblázatot 1:18.550-nel. A belga pilótát a Ferrari feltörekvő tehetsége, Charles Leclerc követte, egy ideig vezette is a sort, és a 2. hely miatt sem kellett szégyenkeznie, bár egy lágy gumis megpördülés után ő is szuperlágy abroncsokat kapott.
Eleinte a délelőtt legszorgalmasabb versenyzője, Bottas a leggyorsabb is volt, az ebédszünetben azonban a kísérleti, 2018-as Pirelli gumikat próbálgató finn pilóta a 3. helyen szerepelt, 71 köre viszont pont kitett egy versenytávot, így megérdemelte a pihenést.
A délelőttöt a komoly fejlesztéseket tesztelő Williams és Lance Stroll zárta a 4. helyen. Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója nem akarta „B-autónak” nevezni a felújított Williamst, de elismerte, hogy az idei és a következő szezon szempontjából jelentős változtatásokat próbálgatnak Stroll-lal a volán mögött. A kanadai pilótát szorosan követte a Force Indiával tesztelő Nyikita Mazepin.
Újoncot avatott a Mercedes, ami a Pirelli számára tesztelő Bottas mellett két napig a brit George Russellt is kipróbálja. A GP3 listavezetője 54 körrel kezdett, és magabiztosan vezette az Ezüstnyilat, bár a tempója természetesen még elmaradt a legjobbakétól. Így is gyorsabb volt azonban az F2-es Nicolas Latifi délelőtti formájánál.
A Renault-nál már kedden is mindenki Robert Kubica visszatérésére várt.
A lengyel pilóta hétfőn simán teljesítette az FIA által kötelezően előírt menekülési tesztet vagyis szintidő alatt el tudta hagyni a Renault pilótafülkéjét, így újabb akadály hárult el a hivatalos visszatérése elől. Kubica a ralibalesete óta először jár F1-es futam helyszínén, és megállapította, hogy a Hungaroring épületei pont olyanok, mint hat évvel ezelőtt voltak.
Kubica napközben a pálya szélére is kisétált, fotózáson vett részt, fogadta a lengyel újságíró különítményt, és nyugtázhatta, hogy már kedden is nagy létszámú hazai közönség fogadta, pedig ő csak holnap ül majd autóba, így elképzelhető, hogy reggelre még több lengyel rajongó érkezik majd a Hungaroringre.
Ha a délelőtt nehézkesen indult, akkor az ebédszünet után még lassabban pörögtek fel az események. Ez annak is köszönhető, hogy a legtöbb csapat hosszabb etapokat teljesített az 50 fok fölé forrósodó pályán, miközben a bokszban lévő személyzet a 35 fokos levegő hőmérsékletet próbálta túlélni.
Vandoorne a műszaki hiba után, az ebédszünetet is beleszámolva több mint 3 órát várakozott a bokszban, egy adott ponton még a délelőttöt lényegében kihagyó Verstappen is megelőzte őt a megtett körök terén, végül azonban 72 megtett körrel, azaz egy újabb versenytávval a háta mögött zárta a keddi tesztet, ráadásul a nap végén 1:17.834-re gyorsult ultralágy gumival, így
jobb kört teljesített, mint a múlt szombati Q3-ban.
Délután sokáig nem mutatott semmit a Ferrari üdvöskéje, Charles Leclerc, akinek minden lépését figyelték, hiszen szinte biztosan megnyeri a szezon végén az F2-es bajnokságot, így nem kizárt, hogy jövőre a Saubernél folytathatja a pályafutását. Leclerc emellett egy új diffúzort is tesztelt a Ferrarinak, és a nap legvégén, lágy gumikkal elorozta a leggyorsabb kört is 1:17.746-tal.
Leclerc az elképesztő forrósággal is megküzdött, kérdésünkre azt mondta, ez nem okozott gondot.
„Az rendben volt. Vannak ventilátoraik, szerencsére le tudtak hűteni valamelyest, mert különben valószínűleg az autóban haldokolnék. Így nem volt baj" – mondta az Origo GP Hírek kérdésére, az összegyűlt újságíróknak pedig hozzátette: „Ma magamra koncentráltam. A háttérben zajlott valamilyen tesztelés is, de én nem tudom, pontosan micsoda."
Bottas délután is szorgalmasan körözött, 155 körig jutott a 2018-as Pirelli gumikon, így megérdemelten mehet nyaralni, ráadásul a képzeletbeli dobogóra is odafért, hiszen bár alig több mint 1 másodperccel lassabb volt a Ferrarinál, a Mercedesnél bemutatkozó, és egyszer megpördülő Russelnél a nap végére 0,45 másodperccel gyorsabbnak bizonyult.
„Mondtam a srácoknak a rádión, hogy valami nem stimmel, aztán a 2-es kanyarban ki is tört az autóm hátulja. Az adatokat átnézve kiderült, hogy a szélirány jelentősen megváltozott, úgyhogy szerintem csak egy széllökés lepett meg. Az autó szerencsére nem sérült meg, tovább tudtam menni, és 10 perccel később már vissza is térhettem a pályára."
A hibától eltekintve a finn pilótához hasonlóan Russell is kitett magáért, 119 kört tett meg az Ezüstnyílban, ráadásul ő holnapra is a pályán maradhat, így a két nap alatt akár 3-4 versenytávot is levezethet a Hungaroringen. Hasonlóan sokat futott a 4. helyezett Stroll (138 kör), a Toro Rossónál próbálkozó Gelael (101 kör), a Haas fiatalja, Ferrucci (102 kör) és a Saubert vezető Malja (108 kör) is.
Figyelemre méltó, hogy súlyos vezetői hibát senki sem követett el, pedig fiatal versenyzők bőven akadtak a mezőnyben, ráadásul Russell majdnem 1 másodpercet tudott gyorsulni a délután, de javított az idején Ferrucci és Gelael is, bár ő a 8. helyet ultralágy gumival szerezte meg a Toro Rossóval.
Az amerikai pilóta ügyesen kikerülte a kérdést, hogy a Haas-csapat Brembo vagy Carbone Industries fékeket használt-e.
„Amikor az autó megcsúszik, a szervókormány nem ad olyan visszajelzést, mint az ember várná. Emiatt sokkal gyorsabban kell reagálni, de jó móka volt. Ezekkel az autóval a hasmagasságukhoz képest sokkal durvábban meg lehet támadni a rázókövet, úgyhogy időnként megpróbáltam a kupás Porschék ívét követni!" – lelkesedett az F2-es versenyző.
„A kigyorsításoknál egész egyszerűen hihetetlen a tapadás. Gyakorlatilag már csúcspontnál vissza lehet lépni a gázra még az olyan hosszú kanyarokban is, mint a 14-es, és az autó az aszfalthoz ragadva valósággal kilő. Habár a célegyenes nem túl hosszú ezen a pályán, elég sok időt töltünk padlógázon, az 1-es kanyarhoz pedig a 100 méteres táblán túl fékezünk, úgyhogy 320 km/órával elég hamar ott találjuk magunkat!"
Érdekes összehasonlításra nyílik lehetőség a Force Indiánál, mert délelőtt Mazepin az 5. volt (végül a 6. helyen zárta a napot), mielőtt átadta a helyét a DTM bajnoki címére hajtó Lucas Auernek, ő viszont délután jó fél másodperccel lassabb volt az F3-as pilótánál, bár
Mazepinnel ellentétben ő korábban még soha, semmilyen F1-es autót nem vezethetett.
A Force India duója szerdán is autóba ülhet a Hungaroringen, a Renault-nál jön Robert Kubica, a Ferrarinál délelőtt rövid időre beugrik Sebastian Vettel is, mielőtt Kimi Räikkönen leváltja őt. A többi csapatnál a fiataloké lesz a főszerep a szezon utolsó hivatalos F1-es tesztnapján, mielőtt tényleg nyaralni megy a mezőny, és a csapatok személyzete is.
Köszöntjük Olvasóinkat a hungaroringi F1-es teszt első napján! Ma és holnap összesen 16 órát töltenek a csapatok a pályán, bemelegítésként ajánljuk az összefoglalónkat az ismert, és egyelőre kevésbé ismert szereplőkről.
A keddi tesztnévsor:
Haas: Santino Ferrucci
Force India: Nyikita Mazepin, Lucas Auer
McLaren: Stoffel Vandoorne
Mercedes: George Russell, Valtteri Bottas (Pirelli)
Red Bull: Max Verstappen
Sauber: Gustav Malja
Williams: Lance Stroll
Renault: Nicolas Latifi
Ferrari: Charles Leclerc
A levegő már most 20, a pálya 28 fokos, hőségriadót is hirdettek, ezért ideálisak a körülmények mondjuk az Abu-Dzabi Nagydíj szimulálásához.
Megérkezett a pályára George Russell, a Mercedes junior programjának tagja, és rögtön a főnök helyére állt be a Hungaroringen.
Vasárnap kissé furcsa volt látni, hogy a csapatok nem kezdenek eszeveszetten pakolni a leintés után, de a további két tesztnap nyomós indok, hogy meghosszabbítsák a motorhome-ok üzemeltetését is.
Russell rögtön egyeztetni kezdett a mérnökökkel, hiszen nagy nap a mai, most vezetheti először az F1-es Mercedest, ami a 63-as rajtszámot kapta.
Autóba viszont csak holnap ülhet, mert a mai nap a tervek szerint Lance Strollé, miután Felipe Massa lebetegedett a hétvégén.
Robert Kubica már hétfőn pályabejárásra indult, Nicolas Latifit váltva szerdán ül a 2017-es Renault volánja mögé. Mindenki nagyon kíváncsi, hogy mire lesz képes.
A szabályok szerint minden csapat csak egy autót indíthat a teszten, ráadásul ezt a Mercedes köteles egy fiatal pilótának adni, mert Bahreinben mindkét nap során a versenyzőik teszteltek. A Pirelli azonban már dolgozik a 2018-as abroncsokon is, és a csapatok ezeket is folyamatosan próbálgatják. Ezúttal a Mercedesen a sor, és Valtteri Bottas ma ismét munkába áll, hogy kipróbálja a jövő évre szánt abroncsok egyik változatát. A Ferrari a bahreini teszten tett így, a Red Bull pedig külön, Paul Ricardon tesztelt esőgumikat.
Megkezdődött az első F1-es tesztnap a Hungaroringen, de egyelőre mindenki a bokszban várakozik.
A szombati időmérőn Sebastian Vettel volt a leggyorsabb a Ferrarival, 1:16.276-tal, a Mercedesnél Valtteri Bottas futotta a legjobb kört 1:16.530-cal, a Red Bullnál Max Verstappen 1:16.797-et ért el, a Renault-nál Nico Hülkenberg 1:17.468-at, a McLarennél Fernando Alonso 1:17.549-et, a Toro Rossónál Carlos Sainz 1:18.311-et a Q2-ben. A Force India szintén a Q2-ben 1:18.495-öt tudott Esteban Oconnal, a Haas 1:18.771-et Romain Grosjeannal, a Williams 1:19.102-t Lance Strollal, a Sauber pedig 1:19.832-t Pascal Wehrleinnel.
Mindössze 2 perc telt el a tesztből, amikor piros zászlóval megszakították a munkát. Hét autó már a pályán volt, de mért kört természetesen még nem teljesítettek. Egyelőre nem tudni, hogy mi történt, de néhány perc kiesés után ismét zöld utat kapott a mezőny.
Bár Ryo Haryanto eltűnt a süllyesztőben, pont a tavalyi Magyar Nagydíj után, az indonézek nem maradtak F1-es reménység nélkül, ma az F2-ben versenyző Sean Gelael tesztelhet a Toro Rossónál.
Elég sokáig nem érkezett hír arról, hogy végül is ki vezeti a Ferrarit a teszten, az viszont biztos, hogy ma az F2-es pontverseny éllovasa, Charles Leclerc kapta meg az SF70-H-t. Őt érdemes figyelni, a közeljövő egyik F1-es sztárja válhat belőle.
A Pirelli számára 2018-as gumikat tesztelő Bottas kezdett az élen a Mercedesszel, 1:21.091-es körrel, ami természetesen még jócskán elmarad a hétvégi legjobbaktól. A Force Indiával barátkozó Nyikita Mazepin egyelőre 1:34.482-vel indított. Gelael is megtett már 3 kört, de mért köre még nincs.
A pályán közben Latifi aero-tesztet végez a Renault-nak. Vajon szerdán inkább az autót vagy a pilótát pallérozzák majd?
Aerodinamikai mérőkeretekkel aggatták tele Latifi Renault-ját, és az előbb orrkúpot is cseréltek rajta, nyilvánvalóan különböző konfigurációk hatását tesztelik. Az első szárny az egyik legfontosabb aerodinamikai elem az autón, hiszen alapvetően meghatározza a légáramlatokat.
George Russell 1:41.890 alatt ért körbe a W08-cal, ez még csak tapogatózó kör volt. A kilométerek viszont gyűlnek, Bottas már 8 kört ment, Russell 5-öt, Malja 4-et, Mazepin és Latifi 3-at.
Az F1Today szerint Charles Leclerc csak ma tesztel a Ferrarinál, ez várható volt, az viszont meglepő, hogy szerdán Kimi Räikkönen nem kapja meg az egész napot, úgy tűnik Sebastian Vettel is autóba ülhet egy fél nap erejéig.
Ha valamiért, akkor a lengyel szurkolók miatt mindenképpen érdemes szurkolni azért, hogy Robert Kubica ismét F1-es versenyző lehessen, hiszen a 2008-as Kanadai Nagydíj győzteséért lengyel szurkolók ezrei zarándokoltak el korábban a Hungaroringre. A leghűségesebbek most is kint vannak.
A Magyar Nagydíj 3. helyezettje 1:20.408-ra, majd 1:20.362-ra javította a mai legjobb eredményét, azt viszont még ő sem tudja, hogy milyen gumival, mert a Pirelli 2018-as abroncsait próbálgatja.
A Twitteren megtetszett a Mercedesnek a #BudaTest hashtag, ezzel lehet címkézni a hungaroringi F1-es teszthez kapcsolódó bejegyzéseket, a Renault viszont az #F1BudaTest-et javasolta, mire a Toro Rosso is inkább az "eredeti" változatnál maradt.
A Twitteren azt írják, hogy Vandoorne számára "installációs körök sorozatát" írták elő. Egyelőre nem tett meg mért kört.
Neki van már egy nem túl acélos mért köre, de a Force India szerint Nyikita Mazepin számára egyelőre az a lényeg, hogy megbarátkozzon a rendelkezésére álló teljesítménnyel.
A Sky Sports szerint Kubica ma egyelőre csak megfigyelőként van kint a pályán, miközben a csapat az előző futamokon bevetett aerodinamikai alkatrészek, például különböző padlólemezek összehasonlításával foglalkozik, és új motor-üzemmódokat is kipróbálnak.
Mégpedig ő:
A fogadásra viszont csak akkor kerülhetett sor, amikor Mazepin ismét pályára lépett.
Kísérleti gumikat tesztel a 2018-as szezonra, de ezekkel is egyre gyorsabb. Már 1:19.893-nál tart, Stroll 1:20.911-nél jár, Mazepin mögé pedig a pályára nemrég visszatérő Ferrucci is feliratkozott.
Bottas vezet az első óra végén a Hungaroringen.
1. Bottas (Mercedes W08) 1:19.893 - 21 kör
2. Stroll (Williams FW40) 1:19.949 - 10 kör
3. Ferrucci (Haas VF-17) 1:25.423 - 7 kör
4. Mazepin (Force India VJM10) 1:25.696 - 11 kör
5. Russell (Mercedes W08) 1:41.101 - 11 kör
6. Gelael (Toro Rosso STR12) - 9 kör
7. Malja (Sauber C36) - 7 kör
8. Latifi (Renault RS17) - 4 kör
9. Vandoorne (McLaren MCL32) - 4 kör
10. Leclerc (Ferrari SF70H) - 2 kör
11. Verstappen (Red Bull RB13) - 1 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör
Gelaelt viszont most visszatolják a garázsba, de legalább kiderült, hogy Carlos Sainz autóját használják a tesztelésre.
Egyre több csapat posztol a hangzatos #BudaTest hashtaggel a Twitteren, erre megjött Jonathan Noble, a Motorsport.com újságírója, és ünneprontóként jelezte, hogy a Hungaroring a pesti oldalon van, úgyhogy inkább a #PestTest hashtag lenne a megfelelő.
A Ferrari tehetsége is feliratkozott a köridőtáblázatra, 1:19.992-vel 1 tizeden belülre feljött Bottas mögé a 3. helyre. Most elcsendesedett a pálya.
A Svájci Konföderáció megalapításának ünnepe augusztus 1-jén munkaszüneti nap az országban, a Saubernél viszont ezt a luxust nem engedik meg maguknak, bár az ünnepi hangulatról a Hungaroringen sem feledkeztek meg.
Vandoorne-nak még nincs mért köre, mert eddig installációs köröket teljesített csak, most viszont egy hosszabb etapra küldték ki, így hamarosan a McLaren is feliratkozik a listára.
Bottas, Stroll és Leclerc 1:20 alatti időkkel áll az első három helyen, majd Russell már csak 1:23.968-cal szerepel. A 4 másodperces résbe most Gelael is befért 1:23.132-vel a 4. helyre, de még ő is 3 másodperccel lassabb Bottasnál.
Vandoorne visszatért a mérnökével egyeztetni, miközben Latifi 1:22.575-tel próbál felzárkózni az élen álló trióhoz.
Elromlott a Toro Rosso, a csapat arra kérte Gelaelt, hogy álljon meg a pálya szélén. A középső szektorban lehet.
Vivien készítette az alábbi képet a Super Gold tribünön.
Ferrucci már ki is hajtott, a csapat szerint ez lesz ma az utolsó etapja a Pirelli közepes keverékű abroncsaival.
Az időjárás-előrejelzést ismerve ez egyáltalán nem meglepő, hiszen hőségriadó is van. A levegő már most 30, a pálya 50 fokos a Hungaroringen.
A Mercedes pilótája 1:19.423-ra faragta le a mai eddigi legjobbját, de Stoffel Vandoorne 1:19.402-es, majd 1:19.040-es köréhez képest ez egyelőre kevés. Persze, a teszteken a köridők másodlagosak.
Lehet, hogy büntetésben van a vasárnapi baleset miatt, de valószínűbb, hogy a Red Bull valamiért csak várakozó álláspontra helyezkedett. Auer akcióba lépése csak délután várható.
1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:19.040 - 13 kör
2. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 39 kör
3. Stroll (Williams FW40) 1:19.949 - 22 kör
4. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:19.992 - 19 kör
5. Latifi (Renault RS17) 1:20.994 - 15 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:21.177 - 20 kör
7. Mazepin (Force India VJM10) 1:21.576 - 18 kör
8. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.693 - 18 kör
9. Ferrucci (Haas VF-17) 1:24.083 - 19 kör
10. Malja (Sauber C36) 1:26.175 - 12 kör
11. Verstappen (Red Bull RB13) - 1 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör
A Mercedestől megszokhattuk, hogy jóval többet mennek a teszteken, mint bárki más, és ezúttal a Pirellinek bérmunkát végezve sincs ez másként. Bottas már 43 körnél, vagyis több, mint fél versenytávnál jár, és eddig kétszer többet vezetett, mint a többiek. Ráadásul, még csak 2 óra telt el a mai 8-ból.
Fernando Alonso vasárnapi leggyorsabb versenyköre óta a McLaren olyan érzetet kelt, mintha működne, persze, ezek csak tét nélküli eredmények. Stoffel Vandoorne tovább javított az időeredményén, és 1:18.878-cal az élen áll. Ez már csak 1 másodperccel gyengébb kör a Q3-as tempójánál.
Ferrucci végre megszabadult a közepes keverékű gumiktól, és lágyakkal folytatja a tesztet. Közben a Force Indiánál, a Renault-nál és a Hondánál kezdenek éhesek lenni, pedig az ebédszünet csak 13 órakor jön.
Persze, nem meglepő, hogy a McLaren Honda 1:18-as kört csak a piros jelzésű szuperlágyakkal tud futni.
Már csak arra várnak, hogy Gelael ismét zöld utat kapjon. Ezek szerint nem volt vészes a Toro Rosso meghibásodása, ami másodszor is előcsalta ma a piros zászlókat.
A McLaren pilótája 1:18.641-re szorította le a mai legjobb köridőt, most éppen bő 7 tizeddel gyorsabb Bottasnál. A Force Indiánál próbálkozó Mazepin is gyorsulhat, mert ultralágy gumikat kapott az autójára.
Ez várható volt, az amerikai fiatal a közepes után lágy gumikkal megy és 1:22.111-re javította a körét, de még mindig csak a 8. helyezett. Vandoorne közben már 1:18.550-nél jár, lassan közelít az időmérős tempójához.
Gelael ezért kiszállt, és a garázs mögött fotózzák, de nem sokáig, mert tűzálló overallban (is) nehéz elviselni a hőséget.
A Sky Sports szerint Vettel délelőtt néhány órát kap, utána cserél Räikkönennel. Délelőtt a Toro Rossónál Sainz, délután Kvjat mehet.
Eddig nem volt említésre méltó vezetői hiba és baleset sem a teszten, pedig sok fiatal ismerkedik még csak az idei szezonra felgyorsított F1-es autókkal. Ez itt George Russell a Mercedesszel a 4-es kanyarban.
Ő pedig Charles Leclerc a Ferrarival.
Már 1:22 alatti, 1:21.831-es köridőre is képes volt a lágy abroncsokkal, most viszont visszatért a bokszba.
A Ferrarin még mindig lágy gumik vannak, de Leclerc javított egy kicsit az eddigi legjobbján, megelőzte Strollt és feljött a 3. helyre 1:19.756-tal, Vandoorne és Bottas mögé.
Melegebb van most, mint a hétvégén volt, még a civil ruhás Kubica is nehezen tűri a klímát.
Ma eddig mindössze egy installációs kört tett meg, majd kiderült, hogy motorhiba történt a Red Bullnál, a csapat viszont azt ígéri, hogy nemsokára ők is pályára lépnek. Újabb baki, ami egy fél tesztnap elvesztését okozza.
Nem sokat, mindössze 0,087 másodpercet vert Vandoorne korábbi szuperlágy gumis körére a Ferrarival, de 1:18.463-mal most ő a listavezető a Hungaroringen.
Még a leggyorsabb köre előtt kicsúszott a bukótérbe, de vissza tudta hozni az autót, és a lágy abroncsai sem sérültek meg annyira, hogy ne tudta volna felülmúlni Vandoorne korábbi körét.
Egyelőre mégsem lép pályára, ezek szerint még nem sikerült megoldani a motorhibát, ami miatt reggel óta a bokszban rostokolnak.
Egy óra van még hátra az ebédszünetig. Mazepin nagyot lépett előre.
1. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 41 kör
2. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:19.040 - 24 kör
3. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 56 kör
4. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 37 kör
5. Stroll (Williams FW40) 1:19.949 - 42 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 38 kör
7. Latifi (Renault RS17) 1:20.321 - 29 kör
8. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.831 - 41 kör
9. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.693 - 18 kör
10. Malja (Sauber C36) 1:23.732 - 26 kör
11. Verstappen (Red Bull RB13) - 1 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör
A BBC-s Andrew Benson arról számolt be, hogy a Renault pénzt ajánlott Jolyon Palmernek a lelépésért, de egyelőre nem tudni, hogy mi lesz ennek a folyománya. Cyril Abiteboul korábban megígérte Palmernek, hogy ő fejezi be a szezont a csapatnál, de a Hungaroring a brit pilóta ismét elkövetett vezetői hibákat. Nagy kérdés, hogy mi lesz, ha holnap Robert Kubica alkalmasnak bizonyul a versenyzésre.
Mindössze a 2. körét kezdi a délelőtt folyamán, mert reggel motorhibát tapasztaltak a Red Bullnál. Bő 40 perce maradt, hogy kihasználja valamire a tesztnapját.
1:18.2-es körre lenne képes, ha minden szektorban a legjobbját nyújtaná, most 1:18.4-gyel vezet. Nemrég Gelael is visszatért a pályára, módosított beállításokkal, és megjavított autóval.
Pedig ma még csak kedd van, és Kubica csupán holnap fog autóba ülni.
Óvatos 1:22.204-gyel a 9. helyezett, csak Gelael és Malja van mögötte. Ferrucci közben átlépte az 50 körös napi futásteljesítményt.
A régi szép időket idézi, ahogy a McLaren Stoffel Vandoorne révén visszaszerezte az 1. helyet a Ferraritól. A belga pilóta 1:18.370-es köre 0,093 másodperccel gyorsabb Charles Leclerc-énél.
Ez ma a harmadik, most Vandoorne alatt állt meg a McLaren a kettes szektorban. Verstappen közben aero teszteket próbált végezni, de ő is kénytelen így visszatérni a bokszba. Nem sok idő marad majd az ebédszünetig.
Néhány percig még körözhetnek a pilóták a délelőtt folyamán, a Toro Rosso egy installációs kört tervez még a leintés előtt, egyelőre azonban továbbra is piros zászló van érvényben.
Akadnak azonban biztosan, akik már inkább sorban állnak a húslevesért. A Renault és Latifi azonban nincs közöttük.
Latifi, Ferrucci, Verstappen, Gelael és Malja van a pályán, ők az utolsó perceket is kihasználják a mai első félidőből.
A McLaren szerelői azonban nem ebédelhetnek nyugodtan, mert az autó nem sokkal ezelőtt lerobbant, remélhetőleg nem kell hosszadalmas motorcserére számítani. A teszt 14 órakor folytatódik.
1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 - 34 kör
2. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 49 kör
3. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 71 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 65 kör
5. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 54 kör
7. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.654 - 55 kör
9. Verstappen (Red Bull RB13) 1:22.054 - 11 kör
10. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.693 - 23 kör
11. Malja (Sauber C36) 1:22.969 - 45 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 0 kör
Na, melyik expilóta nevének rövidítése volt korábban a MAL, ami most Gustav Malját fedi?
Bizony, a helyes megfejtés Pastor Maldonado.
A csapatok közösségi média felelősei átsiettek a Sauberhez, ahol a svájciak nemzeti ünnepének tiszteletére még a szokásosnál is nagyobb lakoma készült, de a helyiek rácsaptak a süteményre pályázó Toro Rosso munkatárs kezére.
Zöld a lámpa, kezdődik a délutáni felvonás, ezúttal Mazepin nélkül, a helyére a DTM-es Lucas Auer ülhet, de holnap ismét visszatérnek mindketten.
... hogy közben lekésték, ahogy a pilótájuk, Sean Gelael kihajt a pályára a bokszból.
Gyorsan munkához látott az ebéd után, a kísérleti Pirelli gumikkal felszerelve már 6 kört meg is tett, most 77-nél jár. Ha úgy halad, mint délelőtt, két versenytáv és 140 kör is összejöhet neki.
Na, nem a pályán, hanem az ebéd után desszertre vágyó ellenfelek körében.
A Sky Sports szerint azonban nem úgy tűnt, hogy nagyon aggódna a délutáni visszatérésével kapcsolatban. A Force Indiánál közben Lucas Auer már az indulásra készül. Úgy tűnik, a tesztcsapatnak még nem jutott az istálló új munkaruháiból, még mindig a fekete-narancssárga színeket viselik.
Gerhard Berger unokaöccse első métereit teszi meg egy F1-es autó volánja mögött. A DTM idei kiírásában még bajnok is lehet, és ma képet kapunk arról is, hogy mennyire fekszik neki egy F1-es autó.
A Mercedesnél közben egy videót posztoltak a mai menüről, úgy tűnik, nekik sem kell azért a szomszédba menniük egy kis finomságért.
Auer videóval is igazolni tudja majd az unokáknak, hogy tényleg F1-es pilóta lett.
Ma már másodszor nem jön össze neki a 4-es kanyar, az előbb a menetiránnyal szemben állt az 5-ös előtt. Nagy füstfelhőt eregetett.
Felvonult a lengyel sajtó is Kubica holnapi visszatérése előtt.
Vasárnap mindkét autójukkal elvesztették időlegesen a kapcsolatot, most Bottasnak megint a táblán kellett üzenni, hogy egyelőre vége a játéknak, térjen vissza a bokszba. 82 körnél jár.
...és úgy tűnik, a táblát sem olvassa.
Kezd fogyni a türelem a Mercedesnél.
Bottas autóját megtankolták, és hosszabb etapot teljesített, ennek végén nem akart kiállni az előbb a bokszba. Így természetesen nem dőltek meg az idők, hiszen korábban már tudott jobbakat menni. Közben Verstappen csak újabb két tört teljesített, és ma még sak 15-nél jár.
Leginkább a körszámok emelkedtek, de Vandoorne és Leclerc délután még nem került elő.
1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 - 34 kör
2. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 49 kör
3. Bottas (Mercedes W08) 1:19.423 - 89 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 72 kör
5. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 58 kör
7. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.654 - 55 kör
9. Verstappen (Red Bull RB13) 1:22.054 - 15 kör
10. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:22.574 - 42 kör
11. Malja (Sauber C36) 1:22.969 - 46 kör
12. Auer (Force India VJM10) - 1 kör
Bottas már a mai 100. köre felé halad, pályára lépett Russell, Gelael és Malja is. Így sem kell attól tartani, hogy nem férnek el a Hungaroringen.
Mindenkinek van már ma mért köre, Auer egyelőre ismerkedik az F1-gyel, de már elmozdult az utolsó helyről, és 1:22.965-tel 4 ezredet vert a sereghajtó Maljára. Verstappen próbálja behozni a délelőtti időveszteséget, 1:21.228-cal a 8. helyre lépett előre, és 22 körnél jár.
A levegő 35, az aszfalt 54 fokos, valóban kezd a közel-keleti versenyekre emlékeztetni a klíma, bár arrafelé már inkább a naplemente után küzdenek meg egymással a versenyzők.
Az alábbi videón konkrétan a saját holnapi autójának mozgását nézi a sikánban. Ma még Nicolas Latifi vezet a Renault-nál.
Nincs ok panaszra a Pirellinél, a Mercedes pilótája már másfél versenytáv felé közelít. Közben Malja 1:21.763-ra gyorsult, és feljött a 10. helyre Gelael és Auer elé, míg a McLarenről és a Ferrariról továbbra sincs semmi hír.
Nem részletezték a Haasnál, hogy mit változtattak, de próbálták komfortosabbá tenni Ferruccinak az autót. Ez fontos, hiszen a VF-17-et eredetileg nem az amerikai pilótára szabták.
Másfél óra telt el az ebédszünet óta, de piros zászló még nem került elő, igaz, ez elmondható a McLarenről is, ami a Ferrarihoz hasonlóan délután még nem lépett pályára. A forróság az elviselhetetlenség határát kezdi súrolni, a Mercedes be is tárazott szárazjéggel.
A Ferrari egy új diffúzort is kipróbál a Hungaroringen, ez már felkerült Charles Leclerc autójára is, és valószínűleg holnap Sebastian Vettel is ki akarja próbálni.
A Mercedesnél közben már a szervereket is külön hűteni kell.
Bottas jól halad a két versenytávnyi körszám (140 kör) teljesítése felé, és út közben gyorsulni is tudott, de még mindig a 3. helyen áll. Verstappen és Auer is javult az előző óra során.
1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 - 35 kör
2. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 57 kör
3. Bottas (Mercedes W08) 1:18.777 - 113 kör
4. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 95 kör
5. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
6. Russell (Mercedes W08) 1:20.193 - 70 kör
7. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Verstappen (Red Bull RB13) 1:21.228 - 39 kör
9. Auer (Force India VJM10) 1:21448 - 20 kör
10. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.654 - 59 kör
11. Malja (Sauber C36) 1:21.763 - 63 kör
12. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:21.956 - 65 kör
A Hungaroringen kezdik tesztelni az új, lopakodó üzemmódot, bár úgy tűnik, erről még a Pirellinek sem szóltak előre.
Legalábbis, ha az ebédszünetet is beleszámoljuk, lassan 3 és fél órája áll az MCL32 a bokszban, miután Vandoorne alatt lerobbant az első félidő végén. Bár jól indult a McLaren napja, a belga pilóta 100 perccel a mai teszt vége előtt még csak 35 körnél jár, míg Bottas már 116-ot, Stroll 104-et, de még a délben leváltott Mazepin is 52-t megtett. Ezt figyelembe véve mondjuk Leclerc 60 köre sem nagy táv egyelőre.
Bő három és fél óra szünet után Vandoorne ismét pályára lépett a McLarennel. Ideje volt, mert sokáig 35 körrel állt, és már majdnem Verstappen is lenyomta őt körszámban, pedig motorhiba miatt a Red Bull az egész délelőttöt kihagyta. Most mindketten 39 körnél tartanak.
Az osztrák pilóta 1:20.906-ra gyorsult, ezzel feljött a 8. helyre Max Verstappen elé. Auer egyelőre bő 7 tizedmásodpercre van Mazepin mai legjobb körétől a Force Indiával, de még van másfél órája ezt behozni.
Versenyt ezzel nem lehet nyerni, de manapság már nagy jelentősége van a közösségi médiának, és a rajongók kiszolgálásának az online felületeken. Miközben a Mercedesnél mindent megtesznek, hogy a hosszú teszten is szórakoztassák a követőiket, a Ferrari az ebédszünetben posztolt utoljára a Twitteren.
A Sauber pilótája éppen a bokszban van, de nemrég még szorgalmasan rótta a köröket. Az utolsó helyen áll, de 74 kört levezetett, ami a mai futásteljesítmények tekintetében egyelőre nem rossz.
Nemrég kapott egy új lágy gumiszettet, a mai 76. körében 1:21.472-re javított, de még mindig a 11. helyen áll, majd 1:21.408-ra módosította az eredményét.
Russell a 4. helyre ugrott 1:19.649-cel, de még mindig 8 tizeddel lassabb a ki tudja, milyen gumikat tesztelő Bottastól, az összesített hátránya pedig 1,2 másodperc Vandoorne mögött. Most a 2. helyezett Leclerc is a pályán van.
Legalábbis a mai napból, hiszen holnap még az egész napot a pályán töltheti a mezőny.
1. Vandoorne (McLaren MCL32) 1:18.370 – 49 kör
2. Leclerc (Ferrari SF70H) 1:18.463 - 79 kör
3. Bottas (Mercedes W08) 1:18.777 - 131 kör
4. Russell (Mercedes W08) 1:19.649 - 98 kör
5. Stroll (Williams FW40) 1:19.866 - 121 kör
6. Mazepin (Force India VJM10) 1:19.910 - 52 kör
7. Latifi (Renault RS17) 1:20.302 - 40 kör
8. Auer (Force India VJM10) 1:20.713 - 35 kör
9. Ferrucci (Haas VF-17) 1:21.185 - 80 kör
10. Verstappen (Red Bull RB13) 1:21.228 - 48 kör
11. Gelael (Toro Rosso STR12) 1:21.334 - 83 kör
12. Malja (Sauber C36) 1:21.763 - 84 kör
A tesztelés árnyoldala, hogy amikor az újdonság varázsa hiányában néha monotonná válik a hosszabb etapok miatt. A Mercedesnél is érzik ezt, és próbálnak a meleggel kapcsolatos gegeket kitalálni. Sikerrel!
Mármint nem ennyi éves, hanem ennyi kört tett meg a mai nap során a McLaren Hondával a Hungaroringen.
Jó fél másodpercet gyorsult a McLaren pilótája, az 1:17.844-es köre már jobb, mint amit a Q3-ban elért a múlt szombati időmérő edzésen. Az előnye most 0,619 másodperc Leclerc előtt.
Lenyűgöző az F1-es pilóták konzisztenciája, Vandoorne 1:17.834-re szorította le a legjobb körét, vagyis 0,01 másodpercet faragott a korábbi eredményén.
Gelaelt megpróbálják elmozdítani az utolsó előtti helyről. Kezdődik a mai teszt hajrája, 22 perc van hátra.
...eközben a Mercedesnél:
155 kört megtett, vagyis több, mint két versenytávot levezetett, most mehet haza pihenni egészen a Belga Nagydíjig.
1:20.341-et tudott futni a leggyorsabb keverékkel, ami még akkor sem túl erős eredmény, ha ez csak egy tét nélküli tesztnap és túl meleg van ehhez az abroncshoz.
1:17.746-tal 0,088 másodpercet adott Vandoorne-nak, ráadásul lágy gumikon, holott ennél még két gyorsabb keveréket is választhatott volna. Malja közben a Sauberrel átlépte a napi 100 körös határt.