Vágólapra másolva!
Az FIA a hétvégi Japán Nagydíjtól kezdve az eddigitől eltérő módszerrel ellenőrzi az első szárnyak merevségét, miután felmerült, hogy a McLaren és a Red Bull kijátszotta a szabályokat.

A csapatok folyamatosan próbálják kijátszani az aerodinamikai elemek hajlékonyságára vonatkozó tilalmat arra hivatkozva, hogy valójában semmilyen anyag nem lehet tökéletesen merev. Amíg az autóik átmennek a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) statikus terheléspróbáin, akkor is szabályosnak minősülnek, ha egyes részeik menet közben, a légellenállás hatására valójában eldeformálódnak, tehát az előírások szellemének nem felelnek meg.

Az utóbbi napokban felmerült, hogy a McLaren és a Red Bull első vezetőszárnya nagy sebességnél felfelé csavarodik, s ily módon csökken a légellenállása. Az FIA ezért úgy döntött, a hétvégi Japán Nagydíjtól kezdve az eddigitől eltérően fogja elvégezni a kötelező merevségi teszteket.

A szárny továbbra is legfeljebb 20 mm-t mozdulhat el 1000 N-os (100 kg-os) függőleges terhelés hatására, ezt azonban 15 cm-rel kijjebb fogják ellenőrizni, mint eddig. A szabályok szerint előzőleg az autó középvonalától jobbra és balra 795 mm-re nyomták lefelé a szárnyat, mostantól viszont 945 mm-re fognak eltávolodni tőle. A pont, ahol az erőt kifejtik, ugyanúgy 800 mm-rel az első keréktengely előtt lesz, mint eddig.

A szuzukai gépátvételen már el is végezték a teszteket, és az Autosport úgy tudja, az összes autó megfelelt rajta. Az azonban nem világos, hogy volt-e olyan csapat, amelynek ehhez módosítania kellett az első vezetőszárnyát.