Az első két versenyhétvége alapján az idén sem lehet könnyen fogást találni a Mercedeseken, hiszen az Ezüstnyilak tempója és megbízhatósága egyaránt jól vizsgázik. A rajtok terén viszont még nekik is fejlődniük kell, Ausztráliában ugyanis a Ferrarik simán faképnél hagyták őket, Bahreinben pedig a 6. rajtkockából induló Valtteri Bottas nekiment a pole-ból lassan elinduló Lewis Hamiltonnak.
A Mercedes problémája részben a rádiótilalomból adódik. Az idén a versenyzőnek már önállóan kell lefuttatnia az egész rajtprocedúrát, és csak egy kuplungkart használhat, de Toto Wolff úgy véli, a tengelykapcsoló átalakítására is szükség lehet, ezért anyavállalatuk, a Daimler AG segítségét is kérték.
„Úgy gondoljuk, inkább a hardver okoz gondot, mint a vezérlő elektronika” – árulta el a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója. „Ezt az egyik versenyről a másikra nem tudjuk megoldani, de dolgozunk azon, hogy rendbe tegyük. Optimalizálnunk kell a kuplung mozgatását, kalibrálását, és azt, ahogy a versenyzők működtetik.
A Daimlerrel való együttműködésünk is a hardver finomhangolására vonatkozik,
de ehhez még idő kell. Nem tudjuk még, hogy ennek mikorra lesz eredménye.”
Wolff szerint a Mercedes dolgát nehezíti, hogy az eddigi gondjaik különböző okokból alakultak ki. Elmondása alapján Nico Rosberg a bahreini felvezető kört például vezetői hiba miatt kezdte késéssel, mert 2-es fokozatban próbált elindulni, ezért bekapcsolt a lefulladásgátló.
Manapság előfordul az ilyesmi, pont ez volt a szabályváltozások célja”
– utalt Wolff a rádiós korlátozásokra. „Mindkét rajtunk középszerű volt, ezért a probléma forrásának beazonosításáig tartózkodnék attól, hogy bármit is kijelentsek.”
Hamilton azt állította, Bahreinben más miatt rajtolt gyengén, mint Ausztráliában, és nem komoly probléma állt a háttérben.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!