A közeljövőben nem várható, hogy megjelenik a „területi alapú” F1-es versenynaptár, ismerte el Sean Bratches, az F1 kereskedelmi igazgatója az Autosportnak. A Liberty Media egyik első felismerése volt, hogy logisztikai szempontból nem hatékony a nagydíjak sorrendje és korábban már felvetették, hogy kedvező lenne, ha a földrajzilag közel eső helyszínek egymást követnék a naptárban.
A csapatok és a közönség egy része már régen is bírálta az F1 korábbi ügyvezetője, Bernie Ecclestone eljárását a versenynaptár szervezése terén. Ecclestone-t elsősorban azért kritizálták, mert a rendezők igényeit vette figyelembe, ezért gyakran hatalmas távolságokat kell megtenni a futamok között, magasak a logisztikai költségek és fárasztó is az utazás.
A térképre ránézve könnyen csoportosíthatók lennének a versenyek, azonban ez általában nem érdeke a pályáknak, még úgy sem, hogy regionális szponzorációs szerződéseket is köthetnének és a közönséget is hatékonyabban kihasználhatnák. Ausztrália viszont ragaszkodik a szezon első nagydíjához, Abu-Dzabi akar lenni a szezonzáró, Bahrein pedig távol kíván maradni a másik arab futamtól.
A meglévő szerződések és az időjárással kapcsolatos problémák miatt egy ideig eltart, amíg eljutunk ide, ha egyáltalán sikerül
– mondta Bratches a területi alapú versenynaptárról. – Próbáljuk ezt a hajót irányba állítani, hogy hatékonyabban működjön a rajongók számára, így egy adott időzónában kalauzolhatnánk őket. Az F1-nek is jót tenne az utazási költségek csökkentése miatt és szponzorációs lehetőségeket is nyitna, mert vannak, akik csak Európában, Amerikában vagy Ázsiában akarnak jelen lenni.”
Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója arra is kitért, hogy nem akarják erőszakosan felemelni a futamok számát egy adott szezonban, inkább minőségi versenyeket szeretnének. Kimondta, hogy a szerződéseik évi 25 verseny megrendezését teszik lehetővé, de kijelentette, egyelőre arra összpontosítanak, hogy a meglévő futamokból kihozzák a legtöbbet.
Nem csak a versenyből, hanem a vendéglátásból, a helyi együttműködésekből, a rendező városokból, a közvélemény támogatásából. Ezeket a lehetőségeket fejleszteni is fogjuk, ahogy újítgatjuk a szerződéseket.”
Az Auto Motor und Sport a múlt héten arról számolt be, hogy Vietnám és Miami közel áll a versenyrendezéshez, de tárgyalnak Argentínával is. Carey elárulta, Németország idei helye csak rövidtávú a versenynaptárban, a jövőbeli versenyekről annyit mondott: „Izgalmas lehetőségeink vannak, ha valóra akarjuk váltani őket.”
Nem a versenynaptár az egyetlen terület, ahol az új menedzsment reformjai rövidtávon nem működnek. Carey kijelentette, a gyors dollárok helyett hosszútávú megtérülésre törekednek, ezért költenek óriási összegeket az F1-et működtető szervezet fejlesztésére és marketingre. A legutóbbi hír, hogy a Brian Tyler, egyebek mellett a
a „Vasember”, a „Halálos Iramban” és „A feláldozhatók” franchise zeneszerzője készíti az F1 új szignálját.
Ennek költségét (is) azonban részben az F1-es csapatok állják. A Formula One Group pénzügyi jelentéséből már kiderült, hogy a csapatok jogdíjbevételei idén megcsappannak, a Formula Money pedig kiszámította, hogy a csapatok összesen 31,8 millió dollárt buknak, ami átlagosan 3,2 millió. A legtöbbet a Ferrari kénytelen elkönyvelni.
Csapat | Veszteség |
Ferrari | 6,9 millió dollár |
Mercedes | 5,2 millió dollár |
Red Bull Racing | 4,3 millió dollár |
McLaren | 3,5 millió dollár |
Force India | 2,7 millió dollár |
Williams | 2,5 millió dollár |
Toro Rosso | 2,2 millió dollár |
Renault | 1,9 millió dollár |
Sauber | 1,8 millió dollár |
Haas | 0,8 millió dollár |