A Ferrari pilótái, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen több mint fél másodperces fölénnyel szerezték meg az első két rajthelyet a Mercedes előtt a Kínai Nagydíjra. Lewis Hamilton a Q2 végén, a lágy gumikon még maga mögé tudta utasítani a vörös rakétákat,
a Q3-ra megkapott ultralágy abroncsokon viszont az Ezüstnyilak tehetetlenek voltak az SF71-H tempójával szemben.
A lila gumikon Valtteri Bottas is jobb időt futott, mint a világbajnok, ezzel a finn szerezte meg a 3. rajtkockát.
„A Ferrari sokat gyorsult. Mi szenvedtünk a harmadik szabadedzésen, és az időmérőn sem volt könnyű munkára bírni a gumikat. Azt gondoltuk, hogy minden rendben lesz, de végül nem volt elég jó a tapadás" – mondta Lewis Hamilton az időmérő után.
„Szerintem a[z ultralágy] gumik csak az egyik ok [a Ferrari jó szereplésére],
de van egy motorüzemmódjuk is, olyan komolyat dobott rajtuk [a Q3-ban], amivel egyelőre nem tudunk lépést tartani"
– tette hozzá a címvédő. Az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon még Vettelék kérték számon Hamiltonon a specális motorbeállítás, az úgynevezett "bulimód" használatát.
Hamilton elárulta:
„Ez a pálya a top 3-ban van azok között, ahol viszonylag könnyen lehet előzni, de a Ferrari nagyon gyors az egyenesben, úgyhogy érdekes [verseny] lesz.
Holnap sokkal melegebb lesz, akkor derül ki, hogy mennyire tudjunk lépést tartani velük. Nem tudom, hogy versenyezhetünk-e [a Ferrarik ellen], hiszen fél másodpercet kaptunk. A legutóbbi futamon gyorsabbak voltunk, de ők kitartottak, valószínűleg ez lesz a helyzet vasárnap is."
Toto Wolff szerint az okozta a vártnál gyengébb szereplésüket, hogy nem tudták felmelegíteni a gumikat.
Cseles a helyzet, mert nincs elég tapadás, ha a gumik túl melegek vagy hidegek lesznek és kiesnek a [működési] ablakból.
Ezt a két szélsőséget tapasztaltuk már [a múlt héten] Bahreinben is. Szerintem a gumik miatt történt [a vártnál rosszabb szereplés]" – mondta az Ezüstnyilak csapatfőnöke.
A Mercedes vezére szerint azonban tovább keresik, hogy a gumikon kívül mi lehetett a lemaradásuk oka a Ferrarihoz képest. „[A Ferrarik] nagyon gyorsak voltak egész nap, már délelőtt [a szabadedzésen] is, a kvalifikáción pedig fölénk nőttek. Az biztos, hogy... el kell gondolkoznunk.
Vasárnap már melegebb lesz, remélem, jó irányba tartunk a beállítással, és a versenyen gyorsabbak leszünk, mint a Ferrari."
Valtteri Bottas, aki egymás után a második időmérő edzésen utasította maga mögé világbajnok csapattársát, így beszélt a kvalifikáció után: „Ahogy az előző versenyen is láthattuk, mi a keményebb keverékeken vagyunk jobbak, de továbbra is azon dolgozunk, hogy még többet hozzunk ki [a gumikból]. A Ferrari valamit jobban csinál ezen a téren."
A finn azonban úgy érzi, a gumiprobléma nem ad teljes magyarázatot a Mercedes és a Ferrari közötti jelentős különbségre. „Semmi sem volt a[z utolsó gyors] körömben, amivel ennyi [hátrányt] behoztattam volna.
Talán egy keveset igen, ha tökéletes hőfokra tudtam volna melegíteni a gumikat, de nem egy fél másodpercet."
„Főleg a nyújtott kanyarokban, az 1-esben és a 2-esben jól látszik, hogy a Ferrari mennyire gyors. Ott sokat nyernek velünk szemben, és miután az egyenesekben közel egyforma a tempónk, nem tudjuk ledolgozni a kanyarokban szerzett hátrányt. Az biztos, hogy lesz min dolgoznunk" – tette hozzá Bottas.