A nyár egyik nagy kérdése, hogy a Red Bull meghosszabbítja-e szerződését jelenlegi motorpartnerével, vagy a Renault-t lecserélve Hondára vált a következő idénytől. A franciák eredetileg május végére vártak döntést az energiaitalosoktól, majd kitolták a határidőt. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke szerint ezzel ellentétben az istálló a nyári szünetben szerette volna meghozni a döntést, most azonban előrehozta azt a júliusi Osztrák Nagydíjra.
A Red Bull azért halogatja a döntést, mert fiókcsapata, a Honda erőforrást használó Toro Rosso a kanadai futamra kapta meg továbbfejlesztett motorját, az anyaistálló pedig szeretné minél jobban összehasonlítani annak adatait a Renault legújabb változatú erőforrásáról megtudott információkkal.
Christian Horner az Autosportnak adott nyilatkozatában elmondta: a Red Bull a kanadai, majd valószínűleg a francia versenyt használja fel arra, hogy összehasonlítsa a Hondát a Renault-val.
Ez azt jelenti, hogy az enegiaitalosok az Osztrák Nagydíjra hozhatják meg a döntést arról, melyik motorszállítót választják a 2019-es szezonra. Cyril Abiteboul, a Renault sportprogramjának igazgatója azonban már korábban dűlőre akar jutni, legalábbis a nyilatkozata erre enged következtetni.
„Azt hiszem, mostanra minden információ a rendelkezésükre áll. Nem tudom, hogy miért halasztják tovább a döntést – nyilatkozta az Autosportnak. – A szabályok szerint a határidő május tizenötödike volt, de belementünk abba, hogy ezt egy kicsit kitoljuk az elmúlt tizenkét év jó kapcsolata miatt."
Ajánlatot akartak, mi tettünk egyet, amit a következő pár napban kell elfogadniuk, mert egy ponton túl nem fog állni
– mondta Abiteboul. – Montrealig, a mi és a Honda új specifikációjának bevetéséig akartak várni. Minden információjuk megvan, semmi okot nem látok a döntés további halogatására."
Abiteboul szerint a Renault azért nem várhat a francia és az osztrák verseny közötti időszakig a Red Bull döntésére, mert el kell kezdenie felkészülni a következő szezonra.
A Renault határozza meg az időpontot, nem a Red Bull. Nem fogunk tudni addig az időszakig várni, amit ezen a hétvégén emlegettek
– mondta a franciák sportprogramjának igazgatója. – Nem fogok időpontot mondani, mert akkor [az újságírók] elkezdenek hívogatni aznap. Van dátum, a Red Bull is tudja, de nem Ausztriáról van szó."
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Autosport kérdésére elmondta: A Renault nem fog választ kapni a következő pár napban.
„Nem mondhatok semmit Ausztriáig. Akkor lesznek adataink, amelyekre várunk. Fel akarunk készülni ahhoz, hogy a helyes döntést hozzuk" – közölte Marko.
A Red Bull korábban is fontolgatta már, hogy szakít a Renault-val, sőt, a bikások 2015-ben azzal fenyegetőztek, hogy kiszállnak a Forma-1-ből, amennyiben nem jutnak megfelelő erőforráshoz a folytatásra.
Akkor az általuk üzemeltetett, német nyelvű Speedweek portál egyik szerzőjén keresztül utaltak arra, hogy csak gyári Ferrari motorokkal lennének hajlandóak a száguldó cirkuszban maradni. Végül a Renault-val folytatták. A portál most azt írja: egyre több jel utal arra, hogy a Red Bull a Hondára vált jövőre.
Nyilvánvaló a Honda fejlődése. Meg vagyok győződve róla, hogy 2019-ben megelőzik a Renault-t"
– idéz a Speedweek egy Red Bullhoz közel álló forrást. A Honda melletti érvként hozzák fel, hogy a Red Bull története során először lehetne gyári istálló, szorosabb együttműködés jöhetne létre közte és a Toro Rosso között, valamint a kanadai fejlesztéseivel a Honda máris utolérte a Renault-t. Eközben a Renault mellett csupán azt említik, hogy a Red Bull korábban nyert velük világbajnoki címeket, valamint a hibrid érában is van már 10 győzelmük közösen.