A világbajnoki címért folyó csata szempontjából rémálomszerűen alakult az Orosz Nagydíj időmérője a Ferrari számára. Ahogy a hétvége addigi részében, a vörösök a pole pozícióért folyó csata során sem tudták megszorongatni a Mercedest, ami pedig még aggasztóbbá teheti a helyzetet, hogy Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen elégedett volt az autóval, aminek egyszerűen nem volt meg a kellő tempója.
Vettel több mint 6 tizedmásodperccel maradt el a legjobb időt autózó Valtteri Bottastól, és bár a körében hagyott nagyjából két tizedet, az első rajtkocka megszerzésére egy pillanatig sem volt esélye.
Trükkös volt az edzés, meglepő, hogy ekkora a különbség. Az autó elég jó volt, ahogyan az egyensúly is, nincs semmi gond vele, kihoztunk mindent belőle
– mondta Vettel. – Szingapúrban versenyképesebbnek tűntünk az időmérőig. Pénteken nem volt jó érzés vezetni az autót, mára jobb lett, egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. A Q3-ban értük el a teljesítményünk maxmimumát, ahogy kell. Hibáztam egy kicsit, mert tudtam, hogy öt tizedet kell találnom, így lehetett volna két tizeddel jobb az utolsó köröm."
Vettelnek már a harmadik szabadedzésen sem volt problémamentes a szombati napja, a tréning végén ugyanis a Ferrari túl későn küldte ki, így pirosra váltott előtte a lámpa, ami miatt egy ideig saját kezűleg tolhatta vissza az SF71-H-t a boxutcában.
Paul di Resta, a Sky Sports szakértője szerint a Ferrari hozott valamilyen újítást Szocsiba, ami végül nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ezért az óriási hátrány.
Vettel elmondta, hogy a pálya egyetlen pontján sem tudták felvenni a versenyt a Mercedesszel, nem egy adott dologban kell tehát keresni a gyengélkedésük okát.
„Természetesen nem kellemes meglepetés ez, nagyjából mindenhol gyorsabbak voltak, a teljes körre kiterjedt a fölényük."
Miként azt Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke megjegyezte, Bottas és Hamilton a rajtnál lehet a legsebezhetőbb. Tavaly Bottasnak sikerült a szélárnyékot kihasználva feljönnie a harmadik helyről az elsőre.
Korábban viccelődtem Valtterivel és emlékeztettem rá, hogy mi történt tavaly, amikor ő volt a harmadik helyen és én rajtoltam a pole-ból
– mondta Vettel. – Soha nem lehet tudni, hogy mi lesz, a rajttól és sok más dologtól is függ, a legjobbunkat fogjuk nyújtani."
Kimi Räikkönen szűkszavűan értékelt és elmondta, ő is elégedett volt az autójával az időmérőn, az utolsó köre azonban a vártnál rosszabbul sikerült, ezért végzett 3 tizeddel Vettel mögött.
Érdekessé teheti a rajtot, hogy a pálya üzemeltetői korábban újraaszfaltozták a célegyenes egy részét, egészen pontosan azt a sávot, amelyen az első három rajtkocka található, Vettel hátsó kereke azonban már a régi aszfalton lesz a rajt pillanatában.
Hamilton és Bottas egyetértett abban, hogy az új aszfalt másképp fog tapadni a réginél, de hogy jobb vagy rosszabb lesz, azt nem tudták megmondani, mivel a hétvége során csak a boxkijáratban lehet rajtgyakorlatot végezni, a célegyenesben nem.
Vettel nem örült az új aszfaltnak, szerinte a teljes célegyenesnek új borítást kellett volna kapnia. Érdekes lesz látni, hogy a régi aszfaltról való elrugaszkodás segíteni, vagy éppen hátráltatni fogja-e a Ferrari. Vettel mindenesetre annak örülne, ha a Mercedesekkel egyenlő feltételek mellett indulhatna.
Nem tudom, hogy milyen hatása lesz, szerintem a harmadik rajtkocka még éppen beleesik, ha nem, az nem jó. Szerintem nem helyes, hogy csak a célegyenes egy részét aszfaltozták újra,
mindegy, hogy az az első három helyet, a negyedik, ötödik, hatodik helyet, vagy a nyolcadik, kilencedik, tizedik helyet jelenti – mondta a Ferrari négyszeres világbajnoka. – Ha az ember újraaszfaltozza a rajtrács egy részét, akkor az egészet újra kellene, de ez van."