Bár a Honda hivatalosan kiszállt az F1-ből, és számos, eddig a sportággal foglalkozó szakemberük más területen kezdett el dolgozni, a valóságban várhatóan még évekig ott lesz a mezőnyben, és jó néhány alkalmazottjuk a Red Bull nemrég létrehozott motorrészlegén vállal munkát. Ahogyan nemrég mi is beszámoltunk róla, a nemzetközi sajtó képviselői tudni vélték, hogy az együttműködés egészen az új motorformula bevezetéséig fog tartani, és a projekt első embere, Jamamoto Maszasi a Red Bull Powertrainsnél, az energiaitalosok nemrég létrehozott motorrészlegén folytatja karrierjét.
Előbbit egyelőre még nem erősítették meg, de Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke valószínűnek tartja, hogy ez a forgatókönyv fog meg megvalósulni. Ami viszont a japánok sportigazgatóját illeti, hivatalossá vált, hogy formálisan is a Red Bullhoz szerződött.
Létrehoztunk egy új vállalatot. Olyasmit akarunk csinálni, ami boldoggá teszi az embereket, és ha az F1-ben nyerünk, a szurkolók örülni fognak
– nyilatkozta Jamamoto aMotorsport.com japán kiadásának adott interjújában. –Aláírtunk egy szerződést a Red Bull Powertrains-zel, aminek értelmében ott leszek Christian Hornernek és Helmut Markónak [a Red Bull tanácsadójának] segítségként. Ez egy cégek közötti megállapodás, szóval nehéz a részletekről beszélni, de a Red Bull Powertrains egyik tagjaként olyan munkát vállalok, amely a segítségükre lesz.”
A két fél kifejezetten jó viszonyt épolt egymással, amióta a Honda leszerződött az akkor még Toro Rosso néven induló Alpha Taurival, majd egy év múlva a Red Bull-lal. Nyilvánvaló, hogy továbbra is ez a cél, főleg akkor, ha valóban 2025-ig tart az együttműködés, Jamamoto pedig egyfajta tanácsadói szerepet tölt be ennek érdekében.
„Ha például meg akarják érteni a japán kultúrát vagy a Honda kultúráját, és közelebbi, illetve jobb kapcsolatba szeretnének kerülni a Hondával, ezt mi tudjuk támogatni – magyarázta. –
Ez alapvetően egy híd a Red Bull és a Honda között.”
Jamamoto hozzátette, tervei szerint jó pár nagydíjhétvégén jelen lesz, ahogyan azt eddig is tette. Ami pedig a döntést illeti, a japán szakember nem sokkal azután határozott úgy, hogy formálisan elhagyja a Hondát, hogy az 2020 októberében bejelentette, 2021 végén távozik a Forma-1-ből.
„Tavaly márciusban döntöttem el – jelentette ki. – 2016-ban neveztek ki [a Honda] motorsport-igazgatójává, és az első célom az volt, hogy nyerjük meg a Super GT-bajnokságot, ami 2018-ban sikerült is. A következő három évben az F1-nek szenteltem az életem. Kezdettől fogva azt gondoltam, hogy ez a munka életem Hondánál töltött szakaszának tetőpontja, és úgy véltem, hogy minden ott szerzett tapasztalatot hasznosítani tudok.
A Honda 2019-ben lett a Red Bull motorszállítója, és már abban az évben sem vallottak szégyent, hiszen három futamot is megnyertek. 2020-ban nem sikerült az áttörés, hiszen Max Verstappennek nem volt esélye megszorítani Lewis Hamiltont a bajnokságban, mint ahogyan a Red Bull is messze volt a Mercedestől konstruktőri szinten. Tavaly azonban óriási küzdelemben a holland pilóta megnyerte az egyéni pontversenyt.
Az első évben meglett az első futamgyőzelem, a második [előtt] azt hittem, jó csatát vívhatunk a Mercedesszel, de nem így történt
Max Verstappen a Red Bull közösségi oldalain közzétett videóban felfedte, hogy milyen sisakban fog versenyezni az idei szezonban. A fejvédő – amit elmondása szerint a holland pilóta is akkor látott először –, több szempontból is emléket állít a tavaly szerzett bajnoki címének.
Az alapdizájn csak minimálisan változott, de az arany szín sokkal hangsúlyosabbá vált, többek között egy ilyen színű oroszlán is felkerült a tetejére. Annak hátulján ott virít az 1-es rajtszám, ami 2014 után tér vissza a Forma-1-be, miután Hamilton rendre a 44-essel versenyzett, Nico Rosberg pedig nem kísérelte meg a címvédést. A sisak alján pedig egy csillag látható, ami természetesen a vb-győzelemre utal.