Vágólapra másolva!
Szerinte az Forma-1-nek nem a legújabb generációt kell megcéloznia, mert nekik úgysincs pénzük a szponzorok termékeire. Úgy véli, nincs válságban a sportág.

Bernie Ecclestone szerint egyáltalán nem fontos, hogy a Forma-1 a közösségi média útján a fiatalabb generáció körében is népszerűsítse a sportágat, hiszen az idősebb, pénzesebb rétegekre kell építeni. A Forma-1 84 éves irányítója a Campaign Asia-Pacific című lapnak nyilatkozott a sportág jelenlegi állapotáról, és többek között arról is beszélt, hogy a kiscsapatok haldoklása ellenére nincs krízisben a sportág.

A Forma-1 nézettsége az utóbbi években folyamatosan csökken, és sokak szerint ennek egyik oka lehet, hogy a többi sportággal ellentétben az F1 nem használja ki az internet és a közösségi média előnyeit. Ecclestone szerint azonban erre semmi szükség nincsen. „Nem érdekel a Twitter, a Facebook és a többi értelmetlen oldal" – mondta. „Megpróbáltam kitalálni, mire jók ezek, de ezek szerint túl régimódi vagyok. Semmilyen értéket nem látok ezekben. És azt sem tudom, hogy az úgynevezett 'fiatal generáció' mit akar manapság."

Ecclestone szerint a Forma-1-ben érdekelt vállalatok nem fiataloknak szánt termékeket reklámoznak, ezért nem baj, ha az új generációt nem érdeklik a versenyek. „Azt mondják, meg kell találnom a módját, hogy a 15 évesek is elkezdjék nézni a Forma-1-et, mert a vállalatok meg akarják mutatni nekik a termékeiket. De a fiatalokat ez egyáltalán nem fogja érdekelni" – mondta. „A fiatal srácok látják a Rolex reklámot, de vajon meg is veszik majd a termékeiket? Nem, mert nincs rá pénzük. Vagy ott a másik szponzorunk, a UBS – a gyerekeket nem érdeklik a bankok. Nincs is annyi pénzünk, amennyit bankba tudnának tenni."

Ecclestone inkább a 70 éves korosztályt célozná meg Forrás: AFP

„Nem értem, az emberek miért a 'fiatal generációt' akarják megcélozni. Miért van erre szükségünk? A legtöbb gyereknek egyáltalán nincs pénze" – folytatta. „Én inkább a 70 éveseket céloznám meg, akiknek rengeteg pénzük van. Nincs értelme a gyerekek felé közeledni, hiszen ők nem fogják megvenni a termékeinket – ha a marketingesek őket célozzák meg, talán a Disney-vel kellene reklámozniuk a Forma-1-et."

Senki nem fog emlékezni a kiscsapatokra

Ecclestone szerint az sem jelent problémát a sportág számára, hogy idén két csapat, a Marussia és a Caterham is csődbe ment, és több másik istálló is a túlélésért küzd. „Mindig voltak olyan emberek, akik nem tudják sikeresen vezetni az üzletüket. Többet költenek, mint amennyi bevételük van. Ezt korábban is láttuk, és a jövőben is meg fog történni" – mondta, utalva arra, hogy a kialakult helyzetért csak a csapatok a felelősek, nem pedig az F1 irányítása. „Ezek az istállók senkinek nem fognak hiányozni, mert nem voltak élcsapatok. Az emberek csak azért ismerik a nevüket, mert bajba kerültek. Ha nevet akarnak szerezni magukat, akkor tenniük kell valamit."

Ecclestone a barátnőjét tavaly lelövő dél-afrikai futó, Oscar Pistorius esetéhez hasonlította a Caterham és a Marussia helyzetét. „Az emberek most sokkal jobban érdeklődnek iránta, mint amikor aranyérmeket nyert. Versenyeket nyert, de utána senki nem törődött vele. Ha nem történt volna ez az eset, valószínűleg elfeledkeztek volna róla. Ugyanez lenne a helyzet a két csapattal is - senki nem emlékezne rájuk, ha eltűnnének" – jelentette ki. „Olyan csapatokra van szükségünk, mint a Ferrari. Bárhol is vagyunk, ha megemlítjük a Ferrari nevét, az emberek tudják, miről van szó. Ha azt mondjuk, 'Marussia', nem fogják tudni."

Az üzletember szerint a Forma-1-es csapatokkal az a baj, mint „a nőkkel, ha hitelkártyához jutnak." „Egyszerűen nem kellene ennyit költeniük. Az istállóknak nem kellene anyagi gondokkal küszködniük. Át kell gondolniuk, mennyi pénzt tudnak költeni, és azt a lehető legjobb módon kell felhasználniuk" – mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!